Gå til innhold

Hvordan bli lykkelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nok bare leve med at livet stort sett kommer til å være rævva. Penger er et bra substitutt for lykke, prøv å skaffe deg ca 6 millioner kroner så du kan leve av rentene.

 

Enkelte mener å skaffe seg en dame er lykken, men da bør du forberede deg på å bli fattig.

Lenke til kommentar

Her er mine råd:

 

- Se det positivie i ting. Verdsett at du bor i en fredelig del av verden og at det finnes mennesker som er glad i deg.

 

- Tenk på de menneskene du er glad i og hva du kan gjøre for dem.

 

- Sett deg realistiske mål, og gjennomfør dem.

 

- Finn noe du brenner for, en hobby, politikk, idrett, veldedighet etc. og bruk av din fritid og overskudd på dette.

 

- Ta vare på din egen helse, tren kroppen din både fysisk og mentalt.

Lenke til kommentar
Her er mine råd:

 

- Se det positivie i ting. Verdsett at du bor i en fredelig del av verden og at det finnes mennesker som er glad i deg.

 

- Tenk på de menneskene du er glad i og hva du kan gjøre for dem.

 

- Sett deg realistiske mål, og gjennomfør dem.

 

- Finn noe du brenner for, en hobby, politikk, idrett, veldedighet etc. og bruk av din fritid og overskudd på dette.

 

- Ta vare på din egen helse, tren kroppen din både fysisk og mentalt.

Dette er gode råd!

 

Det eneste jeg har å tillegge er at du også må se de små tingene i livet, ikke bare sitte å vente på at norge skal vinne VM i fotball eller lignende, og temmelig urealistiske, mål.

 

Og husk at lykke IKKE kan vare evig. Hvis lykke varer for lenge er det jo ikke lenger lykke, men en vanlig dag... da må du jo igjen strebe etter å finne "lykken".... Så nyt det mens du kan!!!

 

Og ikke glem at du i de aller ALLER fleste tilfeller er din egen lykkes smed! :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det 5 ting som er knyttet opp til lykkelighet.

1 Helse

2 Godt sosialt liv

3 Rettigheter

4 Frihet

5 Å leve moralsk

 

Spesielt legger jeg vekt på å leve et moralsk liv. Ikke at det finnes en korrekt moralsk måte å leve på, men hvis gjør ting som du føler er korrekt uavhengi av hva det er så er det et grunnlag for lykke.

Lenke til kommentar

Lykke er evnen til å kunne glede seg over de små tingene som krydrer hverdagen, å ta de negative tingene som de er, og booste og ruse seg på de små tingene som gjør deg glad.

 

På en ræva dag kan jeg bli kjempelykkelig bare jeg får i meg en kopp kaffe.

Lenke til kommentar

Det viktigste er å ha det godt med segselv, bygge opp selvtillitten, fornye seg og faktisk se at du liker den "nye" degselv bedre. Det gir også lyst på å forbedre seg enda mer. Med dette vil du også få bedre sosialliv, helse, osv..

Et eksempel er at hver gang jeg blir sjuk nå, så gidder jeg ikke legge meg i senga og synes synd på megselv, men gir faen, sier til megselv at "nei, du er ikke mye sjuk, pell deg opp". Etter jeg begynnte med det, har jeg aldri vært syk mer enn maks 2 dager. Det gjelder egentlig alt vondt i livet min. Pusher man seg videre så får man noe annet å tenke på, man slipper å sitte stille og tenke negativt. Positivitet er en stor del av veien, og jeg elsker det. Jeg er lykkelig, og er på vei til å bli mer lykkelig. Bare det å fokusere på det positive i alt, ahh herlig!

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Hva er egntlig det du menener? Ingen er lykkelige..

Alt er så mørkt å dystert.

Vil dø

Du må dø for å finne lykke. Den eneste lykken du finner er i graven din....

 

Wow! Ingen er lykkelige? Den eneste lykken er døden? Selv annser jeg meg selv som utrolig lykkelig, jeg har et helt fantastisk liv som jeg virkerlig verdsetter. Tror det er veldig vanlig å tenke sliker tanker når man er så ung og det er et omgående press om at du skal lykkes i alt. Spesielt blir jenter preget av presset. 1 av 5, 16 åringer er deprimerte. Men det er virkerlig mye fantastisk i denne verden som virkerlig kan nyttes, spesielt mennesker rundt deg.

Lenke til kommentar
Hva er egntlig det du menener? Ingen er lykkelige..

Alt er så mørkt å dystert.

Vil dø

Du må dø for å finne lykke. Den eneste lykken du finner er i graven din....

 

Dette er kun delvis sant, men dø skal du uansett til slutt. Så det er iallefall ingen grunn til å forhaste det. I mellomtiden kan det være en finner noe som snur dette synet.

 

I graven vil du ikke finne lykke, men heller ingen sorg. Slike ting hører til i livet. Om alt er mørkt og dystert er det på tide å identifisere kilden til disse tingene å gjøre noe med de. Det er ingen problemer som er uløselige.

 

Er mange som er på evig jakt etter "lykken" og ikke innser at de egentlig har det ganske bra, relativt sett. Tenk på alle de som har det mye verre enn deg selv og husk at uansett hvor ille du har det så kan ting alltid bli verre; Vær glad de ikke er det!

Endret av -Void-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...