Salemonsen_ Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Hei! Jeg får startet datamaskinen, men skjerm, mus, tastatur vil ikke starte opp... Noen som har noen idèer? Jeg har prøvd å resette cmos. Specs står i sign
geir__hk Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Kanskje du har for mange usb-enheter på usb-huben din -- hvis du har av en type som ikke har ekstra strømforsyning.
Salemonsen_ Skrevet 3. november 2008 Forfatter Skrevet 3. november 2008 Jeg har bare koblet til mus, tastatur og skjerm så det tror jeg da ikke. Spesielt siden jeg har hatt samme system fungerende siden Mars/April'08
yxrkt Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Jeg har bare koblet til mus, tastatur og skjerm så det tror jeg da ikke. Spesielt siden jeg har hatt samme system fungerende siden Mars/April'08 Har du ikke prøvd å bytte porter en gang?
Salemonsen_ Skrevet 3. november 2008 Forfatter Skrevet 3. november 2008 Har prøvd alle usb portene mine og begge dvi tilkoblingene. Musen, tastaturet og skjermen fungerer og det har jeg testet
yxrkt Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Altså pcen starter men du får svart skjerm / ingen signal? Og skjermen funker på andre maskiner. Da må du nok feilsøke pcen. Hvis du har høyttaler i pcen så får du vel kanskje en hemmelig morsekode som du kan slå opp på hovedkortprodusenten sin hjemmeside? Hvis ikke må du nok feilsøke manuelt. Siden du ikke får liv i skjermen ville jeg bynt med skjermkortet.
Salemonsen_ Skrevet 3. november 2008 Forfatter Skrevet 3. november 2008 (endret) Da har jeg koblet til "LCD poster" (liten lcdskjerm som forteller meg i koder hva som er feilm med pcen min) Jeg får da opp "det dram" skal se om jeg finner noen løsning på dette, hjelp tas godt imot! EDIT 1: Da har jeg fått pcen opp å gå igjen men jeg har bare 1 RAM-stikke i nå. Jeg tror da ikke RAMen min er ødelagt. Help please? Endret 3. november 2008 av Salemonsen_
yxrkt Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Kan jo kjøre memtest med en og en brikke. da finner du ut om du har noen døde brikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå