Gå til innhold

Ny datamaskin i7, ca 20 000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til Nizzen:

Jeg foretrekker å ikke fikle mer enn nødvendig med delene, for å være ærlig, litt sketisk til overklokking og liknende :p

Men det er bare meg da, og det er helt sikkert unødvendig skepsis

Når det gjelder SAS og diskkontroller som du snakker om så leste jeg litt på siden du linka til og det hørtes imponerende ut. Dog, jeg har ingen som helst peiling på hva dette er for noe annet enn at det er relatert til harddisken :p

Om det ikke koster mye og jeg faktisk får vite hva dette er så kan det jo hende jeg prøver, ble i alle fall nysgjerrig :)

Til NgZ:

Ja, klar over at det er lite lagringsplass og bør sikkert gå for mer. Kommer trolig til å kjøpe mer, men ikke så mye som du sier, så får jeg heller kjøpe til mer etter hvert :)

Uansett så må jeg vente å se om jeg får vite noe mer om denne SAS-greia først :p

Til HenrikPC:

Ja, slo plutselig om. Problemet er det at jeg føler det blir litt feil å kjøpe gammel teknologi når ny kommer hvert øyeblikk. Det er sikkert bare meg, men det er i alle fall sånn jeg ser på det. Uansett, det jeg har lest om i7 så langt virker jo lovende, men vi får se. Valget har selvfølgelig ikke fallt 100% på i7 enda ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nizzen jeg vet. men det er lite vits kjøpe ram briker 2k for sette den tillavere speed en kjøpe 3x1g briker. Trippel chanel blir rasnkere en dual channel minne. unsett hva timing og mhz du kjører på.

Endret av Agrop
Skrevet (endret)

Satt akkurat og så på Corsair sine hjemmesider. hvis du klikker deg inn på i7-sidene deres så kan man se at det kommer dominator minnebrikker på 3x1GB og 3x2GB. De kjører på 1.65V og fra 1600MHz til 1866MHz (tror jeg)

Høres jo lovende ut. Har enda ikke sett de i noen nettbutikker, men skal sjekke mer senere. Ser at Komplett allerede har fått inn 3x2GB-settene med Twin-rammen sin.

Hvordan er denne i forhold til dominatoren?

EDIT: Har kommet OCZ 3x2GB-sett hos Prisguide.no nå. Er disse no bra, tror dere?

Endret av Amento

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...