Gå til innhold

Toll ved bestilling på Play.com?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da (nesten) bestemt meg for å kjøpe Fallout 3 til Xbox 360. På Play.com har de det til 433kr med gratis frakt, og jeg lurte på om det er mulig å kontakte de og be de sette ned verdien på pakken? Har lett etter en mail å kontakte de på, men uten hell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort svar: Nope.

Litt lengre svar: Du kan være heldig og slippe moms og tollavgift, men sannsynligheten er heller liten. Har opplevd å måttet betale for enkelte filmer jeg har bestilt derfra. Dog har jeg sluppet unna et par ganger også. De skriver "Optical Media" som beskrivelse på innhold i pakken.

Gjest Slettet-EIV2CS
Skrevet

Beklager, men play.com funker best til spill under 200kr :)

Skrevet (endret)

Hvis det blir stoppet, og det blir det sannsynligvis, blir det 433 kroner pluss moms pluss fortollingsgebyr pluss to-tre ukers ventetid. Litt mye å risikere for å spare 60 spenn (eller 160 for den saks skyld)? ;)

Endret av Isbilen
Gjest Slettet-EIV2CS
Skrevet

Play.com driver ikke med slikt, men det gjør flere andre operatører. Ser ikke at vi bryter noen rettningslinjer, takk til deg "mod".

Skrevet
Play.com driver ikke med slikt, men det gjør flere andre operatører. Ser ikke at vi bryter noen rettningslinjer, takk til deg "mod".

Det stemmer at jeg ikke lenger er moderator, men det betyr ikke at jeg ikke har lov til å gi beskjed når ulovligheter diskuteres på forumet (og ting som er imot norsk lov er naturlig nok også brudd på forumets retningslinjer).

Gjest Slettet-EIV2CS
Skrevet

Å diskutere om de driver eller ikke driver med ulovligheter kan da ikke være ulovlig?

Skrevet (endret)

Jeg bestillte en del ting fra Play.com for rundt to måneder siden. Da hadde dem automatisk satt ned prisen og skrivd "toy replacement" på pakken, og jeg slapp toll. Mulig jeg bare hadde veldig flaks, for jeg har vel handlet for rundt 30.000kr tilsammen derfra siste 4 årene, og jeg har alltid måtte betale toll på varer over 200kr, bortsett fra på de to-tre tingene jeg bestillte samtidig for ca. to måneder siden.

Endret av Shifty
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...