Gå til innhold

Hvor blir det av Puma-bærbare?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel. Jeg vet ikke hvor stor skjermstørrelse du er ute etter. Er litt begrenset hvor stor du kan få på ca 2kg. Men en fin 13.3" med AMD Turion X2 Ultra som veier 2.4 kg er Fujitsu Siemens Amilo Sa 3650. Du kan lese mer om den ved å følge lenken, så jeg skal ikke si for mye om den. Men kan vel påpeke noen av de viktigste punktene. Først og fremst bør du være oppmerksom på "Stormtrooper"-designet. Dette er en laptop som skiller seg ut med sine kombinasjon av svart og mest hvitt. Er sikkert ikke alle som liker designet, men det gjør hvertfall jeg.

 

Denne bærbare kommer med en AMD Turion X2 Ultra ZM-80 på 2.1 GHz (ifølge XD). Så dette er en fullblods Puma-platform-maskin. Den kommer videre med 4GB 800MHz ddr2-ram og 320GB 5400RPM harddisk. Videre har den et ATI Radeon HD 3200 med 64MB minne (+ delt minne) integrert på hovedkortet. Det fine med denne maskinen er at den kommer med et eksternt skjermkort (som er montert i en egen smekker liten boks). Skjermkortet det er snakk om er ATI Mobility Radeon HD 3870 med 512MB ddr3-minne. Det eksterne skjermkortet baserer seg på en external-pci-e-kontakt og gir opp i mot 8000 poeng i 3Dmark 06. Du kan lese mer om Graphic Booster her.

 

Foruten dette har den dual layer DVD-brenner (desverre ikke Blueray), sølesikkert tastatur, webcam, 1280 x 800 oppløsning og stillefunksjons-knapp. Kommer som de fleste andre PC-er med Vista Home Premium. Antar at Liinux går fint på denne lappisen om du måtte ønske det (Ubuntu går vel på de fleste bærbare med hederlige unntak), men om man får det eksterne skjermkortet til å virke på dette slags OS-et er vel heller usikkert.

 

Alt i alt en fin maskin! Nå er jeg usikker på når den kommer til nettbutikkene. XD og MPX har skiftet dato fram og tilbake minst en fire ganger nå. Men forhåpentligvis kommer den i morgen (som er den nåværende datoen hos XD). I verste fall kommer den vel innen november.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...