Gå til innhold

Er menneskeheten på rett vei?


Anbefalte innlegg

Et menneske som har allt på rett plass i sitt indre, kan gjøre alt det Jesus Kristus gjorde.

Ikke to l'er i "alt".

 

Refutation:

 

Vi kan altså alle utføre mirakler dersom vi har alt på rett plass?

Har Gud laget oss andre mennesker uten alt på rett plass, eller har vi med vår "fri vilje" ødelagt oss selv i vårt indre sånn at vi ikke kan gjøre mirakler lenger?

 

 

OT: Nei, menneskeheten er ikke på rett vei.

At ting ikke er på rett plass i menneskets indre, er noe som er sosialt nedarvet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WOW, det er en av de største enkle faktafeilene jeg har sett på dette forumet, HELE forumet, alle kategorier

 

A major economic power,[11] Japan has the world's second-largest economy by nominal GDP and the third largest in purchasing power parity. It is also the world's fourth largest exporter and fifth largest importer

Hehe, vi snakket om 1700-tallet :)

Legg merke til preteritum-formen av verbet "å være". Japan -var- fattig.

 

USA er et sekulært land i at staten er sekulær, men er et religiøst land i at store deler av landets innbyggere er kristene og da ofte en ektrem versjon av kristendom(og kristene avhoppere som mormonere)

Dette er helt omvendt fra norge som offisielt er et kristent land, men er ekstemt sekulærisert i sammfunnet.

USA er mer religiøst enn vest europa, noe som også gjør at det har mer kriminaliet og vold. men det er fremdeles et sekulæert land

Styrer religiøse dogmaer beslutninger staten USA tar?

 

Ah my bad, sånn skjer når man er for rask til å prøve å pwne folk, da blir man pwned selv.

 

Ja, religiøse dogmer styer mye av politikken og bestluttinger i usa, forbud med sammcelle forsking er en, forøk på å forby abort er en annen, øye for øye tann for tann er sterk påvirking i at usa fremdeles har dødstraff.

Det er bare noen av tegnene av at usas religiøsitet, et annen og veldig klart bevis er at bare kristene kan bli president i usa,

Lenke til kommentar

Finnes ikke et eneste metafor i svaret du fikk. Du fikk ganske enkelt opplyst at du i forhold til Jesus Kristus befinner deg på et steinalder nivå. Mens du antagelig tror det er omvendt ?

Jo snarere du innser at du befinner deg på et lavere trinn jo bedre. For det høres dumt ut når du kaller Jesu Kristi evner for magi. Tror du virkelig at du er på det høyeste trinn ? At ikke noen kan befinne seg tusen trinn over deg ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=Nh33bGAxl58

 

Du må bruke alskens redskaper for å utrette noe. Jesus Kristus trengte ikke det.

 

Kan du fjerne sykdom, gå på vann, gjøre vann om til vin uten å gjøre noe konkret fysisk så kan det kalles magi, eller whatever floats your boat.

 

Det går faktisk ann å utføre disse tingen du nevner, på en lettere måte en du tror.

 

Et menneske som har allt på rett plass i sitt indre, kan gjøre alt det Jesus Kristus gjorde.

 

Finnes ikke et eneste bevis på dette. Kun påstander og fanatiske religiøse, motbevist av vitenskapen.

Endret av Defo
Lenke til kommentar

Vitenskapen har trodd mye rart opp gjennom tiden og tatt feil.

Det du opplever som moderne vitenskap er egentlig noe uhyre primitivt.

 

Kan du virkelig ikke forstå at det finnes et høyere nivå ?

 

At det ikke er noe magisk med alt det, du ikke forstår ?

 

Jesus Kristus > Dere er nedenfra, jeg er ovenfra. Dere er av denne verden, jeg er ikke av denne verden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det du opplever som moderne vitenskap er egentlig noe uhyre primitivt.

 

:mellow:

 

Seriøst...?

 

Kan du virkelig ikke forstå at det finnes et høyere nivå ?

 

Liker tanken, og er åpen for det, men hittil er det ingenting som tyder på det, og jeg har dermed ikke noe tro på det.

 

Seff hadde det vært awesome med engler og demoner and so on, men det forblir fortsatt fiksjon.

Lenke til kommentar

WOW, det er en av de største enkle faktafeilene jeg har sett på dette forumet, HELE forumet, alle kategorier

 

A major economic power,[11] Japan has the world's second-largest economy by nominal GDP and the third largest in purchasing power parity. It is also the world's fourth largest exporter and fifth largest importer

Hehe, vi snakket om 1700-tallet :)

Legg merke til preteritum-formen av verbet "å være". Japan -var- fattig.

 

USA er et sekulært land i at staten er sekulær, men er et religiøst land i at store deler av landets innbyggere er kristene og da ofte en ektrem versjon av kristendom(og kristene avhoppere som mormonere)

Dette er helt omvendt fra norge som offisielt er et kristent land, men er ekstemt sekulærisert i sammfunnet.

USA er mer religiøst enn vest europa, noe som også gjør at det har mer kriminaliet og vold. men det er fremdeles et sekulæert land

Styrer religiøse dogmaer beslutninger staten USA tar?

 

Ah my bad, sånn skjer når man er for rask til å prøve å pwne folk, da blir man pwned selv.

 

Ja, religiøse dogmer styer mye av politikken og bestluttinger i usa, forbud med sammcelle forsking er en, forøk på å forby abort er en annen, øye for øye tann for tann er sterk påvirking i at usa fremdeles har dødstraff.

Det er bare noen av tegnene av at usas religiøsitet, et annen og veldig klart bevis er at bare kristene kan bli president i usa,

 

Eventuelt så må man lyve, slik jeg mistenker Obama har gjort. Men det er jo ikke nytt fra en politiker.

Lenke til kommentar

Det slår meg ofte at menneskeheten er på feil vei. Ute i verden synest jeg det virker det til å være egoisme og kampen om ressurser som rår på et makropolitisk nivå, men også i det daglige. Så lenge jeg har levd har jeg sett enkeltmennesker så vell som grupperinger av mennesker begå handlinger som får meg til å skamme meg over menneskeheten og gjerne føle at kanskje den største skam er at jeg er en del av menneskeheten; For jeg føler slett ikke at jeg er på et så usselt nivå, men jeg er fortsatt en av dem og den sannheten er uomtvistelig.

 

Som Ateist, venter jeg ikke at noe skal redde oss, men i aller høyeste grad så er det noe slikt som må til. Hva skal så dette være? Det må bli oss selv, men det virker ikke til at det vil hende med det første. Er vi dømt til en uendelig syklus med undertrykkelse og krig mot hverandre eller kommer vi en gang reise oss over dette?

 

Personlig tror jeg teknologien er det eneste håpet vi har, og da spesiellt genmanipulasjon. Vi må rett og slett forandre selve mennesket til å fungere bedre sammen som en samarbeidende gruppe.

 

Vel, jeg er enig med dine observasjoner av samfunnet i dag. Men når det kommer til spørsmålet om man vil klare å reise seg over det og hvordan det eventuelt skulle skje, der er det mange vinklinger.

 

Du som ateist ser teknologi og genmanipulasjon som eneste håp. Dette har jeg ingen tro på at vil virke, fordi hvordan man utvikler seg som menneske er like mye basert på omgivelsene som genetikk.

 

Som kristen ser jeg den eneste veien til å reise seg over dette, er om alle folk faktisk begynte å bry seg om sin neste. Og jeg tror ikke dette er mulig før Guds rike er spredt over hele jorden, noe som ikke kommer til å skje før Jesus returnerer igjen.

 

Men inntil da kan man prøve å sette gode eksempler for barna, de tar tross alt veldig mye etter foreldre. :)

 

 

Lenke til kommentar

Finnes ikke et eneste metafor i svaret du fikk. Du fikk ganske enkelt opplyst at du i forhold til Jesus Kristus befinner deg på et steinalder nivå. Mens du antagelig tror det er omvendt ?

Jo snarere du innser at du befinner deg på et lavere trinn jo bedre. For det høres dumt ut når du kaller Jesu Kristi evner for magi. Tror du virkelig at du er på det høyeste trinn ? At ikke noen kan befinne seg tusen trinn over deg ?

 

http://www.youtube.c...h?v=Nh33bGAxl58

 

Du må bruke alskens redskaper for å utrette noe. Jesus Kristus trengte ikke det.

 

Kan du fjerne sykdom, gå på vann, gjøre vann om til vin uten å gjøre noe konkret fysisk så kan det kalles magi, eller whatever floats your boat.

 

Det går faktisk ann å utføre disse tingen du nevner, på en lettere måte en du tror.

 

Et menneske som har allt på rett plass i sitt indre, kan gjøre alt det Jesus Kristus gjorde.

 

Finnes ikke et eneste bevis på dette. Kun påstander og fanatiske religiøse, motbevist av vitenskapen.

 

Du burde ikke tillegge alt for mye tiltro til vitenskapen. Husk på, det var nettopp de mest lærde som mente at ting bestod av ild, vann, jord og luft, eller at jorden var flat.

 

Tenk deg en veps. Når den kommer til et vindu, så prøver den å fly gjennom det. Den skjønner ikke at det er glass der som forhindrer å fly videre, den er ikke i stand til å oppfatte vinduet eller at det er glass som stopper den. Og jeg tror aldri at vepsen kommer til å skjønne dette.

 

 

På samme måten ser jeg for meg mennesket, det er noen ting som er så mye større enn oss selv, at vi aldri kommer til å klare å se helheten i det.

 

Vitenskapen er basert på observasjoner, og ikke alt vil være mulig å observere. Ergo kan man ikke se vitenskap som absolutt sannhet.

 

 

Lenke til kommentar

Det du opplever som moderne vitenskap er egentlig noe uhyre primitivt.

 

:mellow:

 

Seriøst...?

 

Kan du virkelig ikke forstå at det finnes et høyere nivå ?

 

Liker tanken, og er åpen for det, men hittil er det ingenting som tyder på det, og jeg har dermed ikke noe tro på det.

Mennesket Jesus Kristus "tyder på det", Defo

Lenke til kommentar

 

 

Finnes ikke et eneste metafor i svaret du fikk. Du fikk ganske enkelt opplyst at du i forhold til Jesus Kristus befinner deg på et steinalder nivå. Mens du antagelig tror det er omvendt ?

Jo snarere du innser at du befinner deg på et lavere trinn jo bedre. For det høres dumt ut når du kaller Jesu Kristi evner for magi. Tror du virkelig at du er på det høyeste trinn ? At ikke noen kan befinne seg tusen trinn over deg ?

 

http://www.youtube.c...h?v=Nh33bGAxl58

 

Du må bruke alskens redskaper for å utrette noe. Jesus Kristus trengte ikke det.

 

Kan du fjerne sykdom, gå på vann, gjøre vann om til vin uten å gjøre noe konkret fysisk så kan det kalles magi, eller whatever floats your boat.

 

Det går faktisk ann å utføre disse tingen du nevner, på en lettere måte en du tror.

 

Et menneske som har allt på rett plass i sitt indre, kan gjøre alt det Jesus Kristus gjorde.

 

Finnes ikke et eneste bevis på dette. Kun påstander og fanatiske religiøse, motbevist av vitenskapen.

 

 

Du burde ikke tillegge alt for mye tiltro til vitenskapen. Husk på, det var nettopp de mest lærde som mente at ting bestod av ild, vann, jord og luft, eller at jorden var flat.

 

Tenk deg en veps. Når den kommer til et vindu, så prøver den å fly gjennom det. Den skjønner ikke at det er glass der som forhindrer å fly videre, den er ikke i stand til å oppfatte vinduet eller at det er glass som stopper den. Og jeg tror aldri at vepsen kommer til å skjønne dette.

 

 

På samme måten ser jeg for meg mennesket, det er noen ting som er så mye større enn oss selv, at vi aldri kommer til å klare å se helheten i det.

 

Vitenskapen er basert på observasjoner, og ikke alt vil være mulig å observere. Ergo kan man ikke se vitenskap som absolutt sannhet.

 

Du baserer deg på en misforståelse av hva vitenskap er, og hva som er rett og hva som er galt.

 

Det stemmer at vitenskapen opp gjennom årene har hatt mange "feil", dvs at vi har funnet ut senere at noe viser seg å være på en annen måte enn det vi først trodde.

 

Det du må ta i betraktning er allikevel i hvilken grad noe er feil, eller galt.

 

La meg ta et eksempel fra Asimov, som kom med et motsvar på et brev han fikk av en som hadde en noe lignende tilnærming til vitenskap som deg:

In every century people have thought that they understood the universe at last, and in every century they were proved to be wrong. It follows that the one thing we can say about our modern "knowledge" is that it is wrong

http://www.youtube.com/watch?v=2tcOi9a3-B0

 

At vitenskapen er dynamisk, selvkritisk og skeptisk til seg selv er dens største styrke, og også hva gjør den så fundamentalt forskjellig fra religion, som er statisk og dogmatisk tro på noe overnaturlig.

 

Vitenskapen har heller aldri hevdet å sitte på noen absolutt sannhet, men metoden vitenskap er streben etter sannhet, og dermed vil det være den beste metoden vi har for å forstå verden.

 

Vi kan umulig vite hva vi kommer til å vite om 100 år, men det vi kan si, er at det vi vet takket være vitenskap i dag, er det "riktigste" svaret vi har.

Lenke til kommentar

Du burde ikke tillegge alt for mye tiltro til vitenskapen. Husk på, det var nettopp de mest lærde som mente at ting bestod av ild, vann, jord og luft, eller at jorden var flat.

Bravo, slik snakker en person som ikke har skjønt et plukk av hva vitenskap er for noe! :roll: Virkelig! Nå var det først og fremst de religiøse "lærde" som postitulerte at jorden var flat da og vet du hva? Det står fremdeles i bibelen at jorden er flat, at du kan klatre opp på et høyt fjell og se alle de fire hjørnene.... Religion mangler evnen til forandring når bedre ting dukker opp og er derfor stokk dumt å tro på...

 

 

Tenk deg en veps. Når den kommer til et vindu, så prøver den å fly gjennom det. Den skjønner ikke at det er glass der som forhindrer å fly videre, den er ikke i stand til å oppfatte vinduet eller at det er glass som stopper den. Og jeg tror aldri at vepsen kommer til å skjønne dette.

Å vet ikke det... Veps har en meget hurtig generasjons skifte, så du skal IKKE se bort i fra at både veps og fugler vil skjønne hva vinduet er for noe...

 

På samme måten ser jeg for meg mennesket, det er noen ting som er så mye større enn oss selv, at vi aldri kommer til å klare å se helheten i det.

Er det sånn å forstå at når DU ikke fatter noe så vil ingen gjøre det og på det grunnlaget dytter du inn gud? Det var et meget spinkelt grunnlag syntes jeg, for vi har faktisk funnet ut enormt på relativt kort tid, men dette er vel mer hva du håper vi skal gjøre, bare gi opp å finne ut av slike ting og sette oss ned og tro på jesus mens vi venter med glede på dommedagen...

 

Husk: At du ikke forstår en ting er ikke det samme som at vi andre ikke gjør det...

 

Vitenskapen er basert på observasjoner, og ikke alt vil være mulig å observere. Ergo kan man ikke se vitenskap som absolutt sannhet.

Du skjønner virkelig ikke hvordan vitenskapen virker du? Det du sier her viser at du er totalt ignorant ovenfor den vitenskapelige metoden i den tro at jesus babblet gir bedre svar?

Det er INGEN som ser vitenskap som noen absolutt sannhet, (da det er forbeholdt de religiøse og ha absolutt "sannheter" (uten at det er annet enn påståtte sannheter, da ingenting ved bibel eller jesus kan og er bevist...)), men den gir svar så nærme sannheten vi kan komme på det gitte tidspunkt med det gitte informasjonen vi har pr nå! Skulle det dukke opp andre ting som stemmer bedre eller lignende ENDRER vitenskapen forklaring, det vil med andre ord si at den ALLTID vil inneholde informasjon som er så nærme sannheten det er mulig og komme. Dette er ingen svakhet hvis du trodde det, men en enorm styrke, for bare ta din egen tro her som postitulerer at det har skjedd en verdens omspennende flom som en kar som het noah overlevde, sammen med 7 andre. Dette VET vi er tull i dag, da vi ikke har funnet et eneste bevis for noen verdens omspennende flom, ingen fossiler, ingen avleiringer, ingenting som tyder på denne flommen (Hvor skulle alt det vannet kommet fra og hvor tok alt det vannet veien etterpå? Hvorfor ser vi ikke en eneste avleiring av salt i ferskvann etter dette foreksempel og hvorfor finner vi ikke druknede ferskvanns fisker? De som skrev dette var så ignorante at de trodde ALL fisk kunne overleve så lenge det var vann, men vi VET i dag at det er mange ferskvanns fisker som ikke kan overleve i saltvann og vice versa...)

 

Men dette er fremdeles postitulert som en sannhet i kirker rundt om og blandt de mer ignorante religiøse men du mener sikkert at slike "sannheter" er å foretrekke foran vitenskap, som kan endre seg? Det er ingenting som er helt sikkert, men det skjønner ikke alt for mange kristne, for de liker å leve i en svart/hvitt verden der alt enkelt og greit kan lastes over på gud, for da slipper de å tenke over dette selv. Det du må forstå er at denne tankeløsheten ikke er for alle, noen er nysgjerrige av natur og syntes ikke at svarene gitt i bibeler er imponerende i det hele tatt og prøver derfor å finne ut av det. Noe du burde vært glad for, for du kommer antagelig til å leve tre ganger så lenge pga vitenskapen, som du tror ikke inneholder noen sannhet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å sammenligne veps med mennesker er ikke akurrat en god anolgi, insekter har nesten ikke hjerne, det dem har er en liten node med noen nerver som går sammen, det er ektremt enkle, gjør ditt, ikke gjør datt saker, bare se på maur som styres nesten helt av hva feromoner sier til dem, er som å si at menn som lukter parfyme MÅ voldta damene som har den på seg, fordi hjeren bare et et enkelt program uten muligheter til tanke eller forståelse.

 

Et veldig godt eksempel er en rov veps, som fanget mat, den setter maten utenforhulen sin for å så gå ned og sjekke at eggene dens er i orden, så går den tilbake og henter maten.

 

MEN viss et menneske flytter maten bare noen cm til høyre eller venstre, går programeringa bersjerk i vepsen, den går ut, titter og finner at maten er flyttet, den går derfor ned og sjekker om eggene er i orden, før den går tilbake og henter maten, men om vi flytter maten enda en gang mens vepsen er nede, vil det gjøre det samme omgigjen og omigjen, så lege vi flytter maten, må vepsen ned å sjekke eggene før den kan hente maten.

Dette viser hvor førprogramerte insekter er. Dette har fordeler og ulemper, en ulempe er som sakt de ikke kan tenke, noe som gjør at viss noe uforesett skjer, går ting til helvete, fordelen er at siden de aldri tenker over handlingene sine, reagerer dem ekstemt raskt, noe folk som har prøvd å fange fluer vet, de ser en hånd komme, og de da reagerer med forhåndsbestemt programering til å fly, med andre ord, de lever nesten 100% på refleker.

Alle som har tatt kjøreskole vet at det er reasksjons evnen til mennesker som dreper, det tar mye lenge tid for et menneske å se faren, bestemme seg for å bremse, enn det tar å faktisk sette foten ned.

Det er fordi vår hjerne er så komplisert at den faktisk jobber litt tregere enn for simplere dyr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk hvis alle kristne i militæret faktisk hadde trukket seg ut. Det står tross alt i kristendommen at man ikke skal drepe?

Det står det i Norges lover også. Det finnes unntak også vettu.

 

Så den kristne guds ultimate lovverk har unntak også? Hvor står disse unntakene beskrevet?

Lenke til kommentar

Tenk hvis alle kristne i militæret faktisk hadde trukket seg ut. Det står tross alt i kristendommen at man ikke skal drepe?

Det står det i Norges lover også. Det finnes unntak også vettu.

To vidt forskjellige ting.

 

Det er et moralsk absolutt for kristne å ikke drepe.

Si meg, tror du Jesus ville drept en person som ble tvunget i krig og var hans motstander..?

Ikek det nei...

Jesus, altså den kristne supermann, trodde på ikke-vold og som kjent, vend det andre kinnet til.

 

Norske lover viser ikke til moralske absolutter.

 

I de norske lover gjør man blant annet unntak for krig og i selvforsvar.

 

Hva du selv ønsker å gjøre i en slik situasjon er jo opp til deg, men i følge kristendommen SKAL DU IKKE DREPE.

Lenke til kommentar

Akkurat her må du nok skille litt mellom Jesus Kristus og de kristne, soulless

At Jesus Kristus lot seg drepe, betyr ikke at enhver kristen lar seg drepe.

De kristne er den største gruppen i verdenssamfunnet, det blir ingen forandring der.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Tenk hvis alle kristne i militæret faktisk hadde trukket seg ut. Det står tross alt i kristendommen at man ikke skal drepe?

Det står det i Norges lover også. Det finnes unntak også vettu.

 

Norges lover tilater at man kan drepe i selvforsvar i ekstreme tilfeller, bibelen på den andre siden skal være den ultimate moralen.

Det finnes jo faktisk budister som er så fredlige at de ikke ville gjøre vold selv i selvforsvar, veldig få norske kristene kunne si det samme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...