Gå til innhold

DVD-spiller leser ikke plater


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en NEC/Optiarc ND-7200S DVD-brenner i maskinen min. Denne har vært brukt minimalt, stortsett for å innstallere ett spill i ny og ne.

Begynte for en tid tilbake å tulle med noen plater. Første jeg mistenkte var hakk, men da det samme skjedde med en helt ny musikk-CD jeg drev å rippet så ble jeg mistenksom. CD'en fikk jeg aldri til og måtte tilslutt bruke laptopen for å få rippet platen. Siden har det skjedd fra tid til annen med noen få spill og DVD-filmer.

 

Idag ble det derimot et stort problem av det da jeg kom hjem med Red Alert 3 og Fallout 3, og skulle kose meg med litt spilling. Setter først inn RA3, lukker luken også begynner spilleren å lage lyd. Lyden høres ut som den prøver å få laseren i rett posisjon, men greier ikke å få den på plass. Windows ser ikke noen plate i stasjonen. Blir noe irritert og går over på Fallout 3, hvor akkurat det samme skjer. Begge platene er helt nye, og ikke tegn til riper eller noe slikt. Innstallerte Farcry 2 for et par dager siden og det gikk fint, og når jeg nå setter FC2 platen i spilleren så leser den platen slik at jeg får startet spillet.

 

Har også lagt inn siste firmware uten at det hjalp noe.

 

Noen som vet hva som kan være galt? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...