Gå til innhold

Noen gode rollespill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morrowind er det beste RPG-spillet til PC som har kommet siden, ja Morrowind. Ingen har toppet det enda.

Og for å ikke gå alt for offtopic:

Du kan teste Sacred 2. Helt nytt spill, med god grafikk. Ellers er Fallout 3 morsomt. Spilte akuratt gjennom det selv, og jeg koste meg hele veien. Bare synd det var så kort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med noen mods kan man vel oppnå rimelig god grafikk med Morrowind også? I alle fall etter det jeg har hørt. Det som dog stopper meg fra å spille morrowind, og tror også stopper mange andre som prøver spillet idag, er kampsystemet. Håpløst etter min mening. Kan godta at det blir brukt et sånt "Hit and Miss" system, men når man misser på 70% av slagene blir det for dumt. Lenge lett etter en mod som fikser opp dette, men aldri funnet det.

Men jaja, nok om det. Får ikke kjøre fullstendig off-topic her, så noen spill jeg kan anbefale er Mass effect, og Fallout 3!

Skrevet
Grafikk har ingenting å si på gameplay. Beklager, men jeg klarer ikke å ta folk som prioriterer grafikk foran spillbarhet seriøst.

Men du mener vi skal ta deg særiøs?

Om du mener grafikk ikke har noe å si, så får du heller anbefale Nethack.

Grafikk har mye å si på opplevelsen i spillet, uansett hvor bra gameplay vil alltids grafikken være der for å gi liv i verdenen...

Jeg ville heller valgt et spill med vakre omgivelser, og dynamisk verden enn Morrowind. Morrowind er rett og slett..... tamt.

Ooooh.... Nethack... :love:

Skrevet

Jeg får vel sikkert så øra flagrer nå pga gammelt spill, men det får heller være. Klassikere er Baldurs gate I & II med expansjoner og icevind dale. Neverwinter er bra, men BG og IVD er det noe genuint med. ANbefaler disse.

Jeg tror jeg har rundet BG II med alle klassene.

Og while im at it, diablo I er faktisk rimelig morsomt :o)

Mvh

Oldtimer.

Skrevet (endret)

Dersom du er ute etter noe som ligner Gothic og Oblivion ville jeg satset på Two Worlds. Ikke min personlige favoritt, men så likte jeg ikke Oblivion eller Gothic heller hehe ...

Endret av Silmaril
Skrevet (endret)
Klassikere er Baldurs gate I & II med expansjoner og icevind dale. Neverwinter er bra, men BG og IVD er det noe genuint med. ANbefaler disse.

Jeg tror jeg har rundet BG II med alle klassene.

Nå nevnte trådstarter at han spesifikt ikke ville ha Baldur's Gate-lignende spill.

Må likevel si at Baldur's Gate II står for den største offline-opplevelsen min i et PC-spill noensinne.

Endret av Quicko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...