Gå til innhold

First aid burde ta diseases!


Anbefalte innlegg

Ja, det er ikke like OP som det jeg skrev, men det er uansett en forandring som vil påvirke en klasse i en lang større grad på en negative måte enn det vil påvirke andre klasser. Det er veldig mye som hadde vært kjekt å fint å ha til charen sin, men man må tenke på hvordan det påvirker ting i ett litt større bilde. Får alle muligheten til å fjerne diseases så vil dette effektivt være en nerf for death knight klassen.

Jeg står fortsatt for det jeg har sagt tidligere, og synes dette hadde vært et logisk tillegg i first aid professionet. Som en potion. Med mats. Og cooldown.

 

Jeg tenkte i utgangspunktet ikke på PVP i det hele tatt, men jeg KLARER IKKE å se hvordan dette skulle kunne påvirket noe mer enn en healingpotion gjør. Er ikke helt oppdatert på DK fronten, men har inntrykk av at det renner så mye diseases og drit av dem at det å fjerne én av dem annahvert minutt I STEDET FOR å poppe en healingpot ikke hadde vært noen stor sak.

 

Spørsmål - mener du anti-venom potion nerfer rogues? Jeg har aldri hørt noen si det. Noen gang.

 

Kunne kanskje vært en high leve potion som kunne kurere dette men selvfølgelig må denne være vanskelig å få tak i, ellers oppstår det en ulogikk i spillet, for om den er vanlig hvorfor har den ikke kurrert de landene?

Jeg snakker om high level. På lav level har du Jungle Remedy. Og de har ikke kurert landene, fordi det som corrupter dem er der ennå. Ref. den expansion packen som kommer snart. Du vet.. lich king greiene og alt det der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Azeroth's klokeste hoder klarte ikke å finne opp en kur som kurrerte plaguen som rådet noe som førte til en utslettelse av hele Tirisfal glades og SilverPine forest i tilegg til å totalendre livet i eastern og western plaguelands.

 

Og plutselig, swup, kommer der en bråte med helter som alle har en liten flaske med vidundermiks som retter alle sår.

 

Om man skal snakke om logikk så synes jeg det høres mer ulogisk ut.

Lenke til kommentar

Logikk fra vår virkelige verden er på ingen måte en rettelinje for hva som bør/kan være i WoW. I WoW skyter jeg flammer med en liten gnom, og jeg vifter med hånda for å lege en som nettopp har blitt slått av en gigantisk drage. Dette er to forskjellige verdner. Jeg er klar over at virkeligheten i WoW er basert på vår virkelighet og fyiskk, men det er så mye forskjeller og at man kan ikke bare velge ett område å si at "her er det logisk med dette".

 

Ingen har sagt noe på rogue poisons fordi rogues hanlder ikke om poisons. Det er ikke slikt at hvis jeg glemmer å putte på poisons på roguen min før en BG så er jeg useless. Hvis jeg skal være like lur som deg nå så kan jeg spørre deg om du tror at poisons er like viktig for en rogue som det diseases for en DK blir. Jeg skal spare oss begge dette spørmålet, da dette er poengløst siden vi vet hva svaret er.

 

Det blir heller ikke det samme med pots og noe man lager med First Aid. Det er ett fåtall av spillere som kan lage pots, mens alle har First Aid. Hvis noe som dette skulle ha blitt implementert, så hadde det eneste riktige ha vært å la alchemists lage dette til samme pris som en healing pot. Folk drikker ikke pots i hytt og gevær i BG, men de gjør det med First Aid da dette er noe alle kan lage.

 

Det er nok en grunn til at dette ikke er å finne i First Aid fra Blizzard sin side, og jeg holder med de i dette.

Endret av Imbakekeke
Lenke til kommentar

I forhold til lore vil det ikke være så veldig logisk kanskje, men er jo ganske logisk vist man tenker på hvordan ting fungerer på ordentlig.

 

Men i følge loren, bærer alt av liv i eastern og western plaguelands den samme plagen/sykdommen som utslettet og ødela alt, enda?

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Pallys og shamans har alltid kunnet fjerne diseases. Kurzen & Co. har klart å fikse det fra en hule i junglen i STV, så helt umulig kan det ikke være, og det er ingen ting "plutselig" ved det.

 

Og problemet til plaguelands mm. er ikke en disease. Det er The Scourge og The Lich King, som holder til på den svære øya vi snart skal dra til, og som påvirker landområdene rundt. Da hovedsaklig nord i Eastern Kingdoms. Problemet deres var OG ER en Undead Plague, og det er ikke den jeg sier jeg vil kurere med first aid. Det er diseases.

 

For det synes jeg er logisk.

 

Edit: Som nevnt er jeg ikke helt oppdatert på DK's, men jeg tror ikke et sekund på at de er meningsløst udugelige mot shammys og pallys (diseasefjernere). Og om de må kaste ut en disease til i ny og ned på ikke-pally/shammys dersom spilleren velger å bruke en sånn pot i stedet for healingpot tror jeg ikke hadde vært noe problem. Jeg bruker forøvrig healingpots ofte (er warr), og er ikke alchemist. Så det går an.

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar
b]Edit:[/b] Som nevnt er jeg ikke helt oppdatert på DK's, men jeg tror ikke et sekund på at de er meningsløst udugelige mot shammys og pallys (diseasefjernere). Og om de må kaste ut en disease til i ny og ned på ikke-pally/shammys dersom spilleren velger å bruke en sånn pot i stedet for healingpot tror jeg ikke hadde vært noe problem. Jeg bruker forøvrig healingpots ofte (er warr), og er ikke alchemist. Så det går an.

 

Det er betydelig vanskeligere for meg som shadowpriest å drepe en klasse som fjerner magic debuffs. Jeg har fremdeles en del spells å bruke, men jeg mister en porsjon av arsenalet mitt. Velger du å potte mye PvP da dette koster deg, så er det helt greit at du får den fordelen så lenge jeg vet at du nettopp måtte bruke G på å drepe meg. Dette vil ikke ha vært det samme om pots hadde vært like tilgjengelig som bandasjer.

 

Ærlig talt, tror dere virkelig at DK blir fullstendig broken om du kan fjerne en ( 1, EN )disease i STEDET for bandage en gang i minuttet? Det er ikke snakk om å chainfjerne de heller..

 

 

Folk altså..

 

Når sa jeg noe om fullstendig broken?

 

Sier vel heller bare litt om poenget ditt da du må trekke den motsatte siden til det ekstreme for å argumentere mot det. Mange små balanse ting kan ende opp med å bli noe større dersom det blir fler av det, derfor er det greit å kutte vekk småting og imo.

Lenke til kommentar
b]Edit:[/b] Som nevnt er jeg ikke helt oppdatert på DK's, men jeg tror ikke et sekund på at de er meningsløst udugelige mot shammys og pallys (diseasefjernere). Og om de må kaste ut en disease til i ny og ned på ikke-pally/shammys dersom spilleren velger å bruke en sånn pot i stedet for healingpot tror jeg ikke hadde vært noe problem. Jeg bruker forøvrig healingpots ofte (er warr), og er ikke alchemist. Så det går an.

 

Det er betydelig vanskeligere for meg som shadowpriest å drepe en klasse som fjerner magic debuffs. Jeg har fremdeles en del spells å bruke, men jeg mister en porsjon av arsenalet mitt. Velger du å potte mye PvP da dette koster deg, så er det helt greit at du får den fordelen så lenge jeg vet at du nettopp måtte bruke G på å drepe meg. Dette vil ikke ha vært det samme om pots hadde vært like tilgjengelig som bandasjer.

Nå snakker jeg i utgangspunktet ikke om BG'er, men greit nok. Spillet er balansert rundt 1v1 nå. OK. Eksemplet med roguer. En rogue som glemmer å slenge poison på det ene våpnet før BG'en er fortsatt en rogue, og gjør masse skade. En DK som må kaste den ene diseasen 2 ganger, er fortsatt en DK og gjør masse skade!

 

Om jeg vil grinde ett eller annet dyr/ghoul/ettellerannet for å skaffe meg mats for å lage pots, er det opp til meg. Sannsynligheten for at jeg ville brukt det i BG's er 0% for min del, jeg hadde heller kjørt en healingpot som healer for mye mer enn den diseasen hadde gjort skade for.

 

Det er snakk om en potion. Med shared cooldown med alle andre potions (seff). I wotlk får vi vel i tillegg potion sickness, så du må til og med ut av combat mellom hver gang du bruker det. Det er ikke mulighet for å spamme det her.

 

Mitt utgangspunkt var PVE uten pally/shaman.

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar
Logikk fra vår virkelige verden er på ingen måte en rettelinje for hva som bør/kan være i WoW. I WoW skyter jeg flammer med en liten gnom, og jeg vifter med hånda for å lege en som nettopp har blitt slått av en gigantisk drage. Dette er to forskjellige verdner. Jeg er klar over at virkeligheten i WoW er basert på vår virkelighet og fyiskk, men det er så mye forskjeller og at man kan ikke bare velge ett område å si at "her er det logisk med dette".

 

Ingen har sagt noe på rogue poisons fordi rogues hanlder ikke om poisons. Det er ikke slikt at hvis jeg glemmer å putte på poisons på roguen min før en BG så er jeg useless. Hvis jeg skal være like lur som deg nå så kan jeg spørre deg om du tror at poisons er like viktig for en rogue som det diseases for en DK blir. Jeg skal spare oss begge dette spørmålet, da dette er poengløst siden vi vet hva svaret er.

 

Det blir heller ikke det samme med pots og noe man lager med First Aid. Det er ett fåtall av spillere som kan lage pots, mens alle har First Aid. Hvis noe som dette skulle ha blitt implementert, så hadde det eneste riktige ha vært å la alchemists lage dette til samme pris som en healing pot. Folk drikker ikke pots i hytt og gevær i BG, men de gjør det med First Aid da dette er noe alle kan lage.

 

Det er nok en grunn til at dette ikke er å finne i First Aid fra Blizzard sin side, og jeg holder med de i dette.

 

Det er ganske enkelt snakk om hva som høres logisk ut i den verden, og slik jeg ser det høres det ikke logisk ut i Warcraft universet at hele kongeriker har gått under grunnet denne plagen hvor ingen kur har blitt funnet men plutselig svermer det av "helter" som alle har sin kur for dette, hvor var den kuren når folket virkelig trengte det?

 

Som det sies når du skriver filmscript, det trenger ikke være logisk for denne verden, så lenge det er logisk for den verden man har laget så er det trobart. F.eks Superman kan fly men ser ut som et vanlig menneske. Dette fordi han kommer fra en helt annen planet enn oss og det gjør han til den han er. Han kan fly, blåse orkan styrke, bøye stål etc. Det er totalt ulogisk for vår verden, men for verden der Supermann lever er historien bygget opp med logikk.

Lenke til kommentar

OK. Det begynner å demre nå hvorfor The Lich King satset på Plaguelands og ikke noe annet. Der er de jo for høy level til at Jungle Remedy funker! Det forklarer også hvorfor han ikke gadd å stresse nevneverdig med Kalimdor, der har de jo shamans som bare kunne poppet noen cleansing totems. Og det hadde kanskje blitt litt lett. Noobsa i Lordaeron var tydligvis for lav level til å ha vært i STV ennå, og da de heller ikke hadde vært på AH var det over og ut med dem. Vips, så hadde vi Forsaken! Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

 

:thumbup:

Nei, er fortsatt uenig i mye av logikken her, Supermann eller ikke. All verdens totems hadde nok ikke stoppet the scourge, med mindre de hadde dratt noen Cleans Undead Plague totems ut av ræva. Og selv ikke Taurens har vel stor nok rass til det.

 

Skulle fortsatt gjerne hatt muligheten til å kurere en liten disease gjennom fist aid tho..

Lenke til kommentar

Sukk Purplehaze, jeg må bare si, virkelig sukk. Kan du ikke i det minste forsøke å sette deg litt inn i Warcraft loren pre World of Warcraft?

 

Plague of Undeath som den het var en magisk kreasjon som Ner'zuhl stelte i stan, men han kunne ikke spre den utover Azeroth uten hjelp, der kommer Kel'Thuzad inn i bildet og orderen The cult of the damned som ble dannet nettopp for dette formålet, å spre the Plaque of undeath. Ved deres hjelp fikk de sendt en forsendelse med infisert korn til Andorhal, et forsyningspunkt som sender ut dette til flere plasser deriblant Brill og Stratholm. Kel'Thuzad klarte ved hjelp av kulten sin og Mal'Ganis å spre The plague of undeath.

 

Kel'Thuzad ble til slutt drept av Arthas.

 

Før Arthas ble en Death knight under Ner'zuhl klarte han effektivt å stoppe spredningen av the plague of undeath. I etterkant har The Scourge bygget opp bastioner med kjeler som sprer the plague of undeath ut i selve luften og ødelegger landet rundt seg og dyrelivet, noe man ser blant annet i Eastern plaguelands.

 

The forsaken driver å lager nettopp en slik plague of undeath bare med den forskjell at den tar livet av undead as well, noe som vil gi dem mulighet til å utrydde The scourge like effektivt som de ødela Eastern og wester plagueland i sin tid. Samt at The forsaken får ryddet vekk The scarlet crusade og andre i området de ikke liker.

 

Mer lesestoff:

Plague of Undeath

Andorhal

Ner'zhul

Mal'Ganis

Cult of the Damned

 

Skulle vel forklare en hel del ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...