radio_y1 Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hei, jeg har kommet opp en situasjon, hvor ved bruk av "netlimiter" kan jeg se at explorer.exe bruker så mye nett, at det knapt er mulig å få åpnet en nettside. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men jeg finner heller ikke noen løsning på det. Hver gang jeg starter maskinen må jeg drepe nettbruken til explorer.exe via "netlimiter" for at jeg i det hele tatt skal få åpnet en nettsider. Har flere PC-er, men dette problemet er kun på denne stasjonære. Har prøvd diverse ad-awere o.s.v uten resultat. Noen som har idè?
Beej80 Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hei, du kan prøve dette: Går til denne linken her: Microsoft.com/Sysinternals/Processexplorer og laste ned programmet "Process explorer". Denne zip-filen pakker du opp, og så kjører du "procexp.exe". Du leter deg frem til "explorer.exe" i listen der, høyreklikker på denne filen og velger "Properties". I det vinduet som dukker opp da velger du fanen "Image". Verifiser at: Path: C:\WINDOWS\Explorer.EXE Command line: C:\WINDOWS\Explorer.EXE Klikk deretter på knappen "Verify" og sjekk at det dukker opp "(Verifed) Microsoft Windows Component Publisher" som andre linje ovenfra i "Image File" området. Du kan også sjekke TCP/IP fanen og se hva som dukker opp der. Mvh, Beej80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå