Gå til innhold

Superforsikring fra Japan Photo


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Om man bestiller såkalt superforsikring fra Japan Photo på et Nikon D300 og en gang i fremtiden skulle få en total ødeleggelse av kameraet... Vil de da kunne gi meg et brukt kamera? Hva om D300 ikke selges lenger? Får man etterfølgeren da?

 

Kan det være lurt med en slik forsikring. Noen som har måttet benytte den og vet om de eventuelt er medgjørlige?

 

Takk for alle tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Om man bestiller såkalt superforsikring fra Japan Photo på et Nikon D300 og en gang i fremtiden skulle få en total ødeleggelse av kameraet... Vil de da kunne gi meg et brukt kamera? Hva om D300 ikke selges lenger? Får man etterfølgeren da?

 

Kan det være lurt med en slik forsikring. Noen som har måttet benytte den og vet om de eventuelt er medgjørlige?

 

Takk for alle tilbakemeldinger :)

 

Om det er en økonomisk katastrofe for deg om kameraet går til h*******, så vurder forsikring. Hvis ikke, la det være.

 

Alle disse småforsikringene du blir tiludt når du kjøper mobil, laptop, kamera etc. er dyre. Og om du skal forsikre alt du kjøper blir det fryktelig dyrt i lengden. Undersøk hva som blir dekket i innboforsikringen og reiseforsikringen. Mye er dekket der.

 

Sånn generelt driver forsikringsselskaper business, og tviholder på pengene sine så lenge de kan.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Om man bestiller såkalt superforsikring fra Japan Photo på et Nikon D300 og en gang i fremtiden skulle få en total ødeleggelse av kameraet... Vil de da kunne gi meg et brukt kamera? Hva om D300 ikke selges lenger? Får man etterfølgeren da?

 

Kan det være lurt med en slik forsikring. Noen som har måttet benytte den og vet om de eventuelt er medgjørlige?

 

Takk for alle tilbakemeldinger :)

 

- Om ditt kamera blir totalskadet så får du tilsvarende nytt produkt, altså ikke noe brukt.

 

- En slik forsikring er veldig lurt å ha etter min mening, vi er meget medgjørlige og stiller aldri masse "dumme" spm til kunder som kommer med skade på kamera og har superforsikring.

 

 

 

Hei,

 

Om man bestiller såkalt superforsikring fra Japan Photo på et Nikon D300 og en gang i fremtiden skulle få en total ødeleggelse av kameraet... Vil de da kunne gi meg et brukt kamera? Hva om D300 ikke selges lenger? Får man etterfølgeren da?

 

Kan det være lurt med en slik forsikring. Noen som har måttet benytte den og vet om de eventuelt er medgjørlige?

 

Takk for alle tilbakemeldinger :)

 

Om det er en økonomisk katastrofe for deg om kameraet går til h*******, så vurder forsikring. Hvis ikke, la det være.

 

Alle disse småforsikringene du blir tiludt når du kjøper mobil, laptop, kamera etc. er dyre. Og om du skal forsikre alt du kjøper blir det fryktelig dyrt i lengden. Undersøk hva som blir dekket i innboforsikringen og reiseforsikringen. Mye er dekket der.

 

Sånn generelt driver forsikringsselskaper business, og tviholder på pengene sine så lenge de kan.

 

Man sparer inn denne forsikringen veldig fort da man får rens av kamera på denne forsikringen en gang i året. Hvis du vet prisen på en slik rens så vet du at denne forsikringen er en må-ha forsikring. Alle må rense sine kameraer, de fleste minst en gang i året, og da er det å ta denne forsikringen en ren besparelse og forsikringen mot skader er en bonus.

Innbo forsikringer og reiseforsikringer har ofte egenandel, superforsikringen har ingen egenandel.

 

Den er ikke spørsmål om man trenger denne forsikringen, det er er kun spørsmål om når man trenger den. Har ikke en eneste misfornøyd kunde som har kjøpt denne av meg.

 

Ståle

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er det mulig å kjøpe supersikring i etterkant ?

F,eks tar med seg kameraet og viser at det faktisk er i orden når man kjøper forsikringen

 

Kjøpte kamera for ca to uker siden og angrer litt på at jeg ikke tok med supersikring

Lenke til kommentar
http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=166322

 

For å si det sånn, hvis du pleier å være veldig uforsiktig med tingene dine og mister mobil, kamera etc ofte så kan det kanskje være lurt, men ikke ellers.

 

Det som står her gjelder ikke denne typen forsikring. Supersikring fra JP er som en uhellsforsikring. Mister du kameraet i bakken, eller søler noe på det, så går det ikke på verken garanti eller reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe Supersikring inntil 14 dager etter kjøpet. Bare ta med utstyret du ønsker forsikret og kvittering selvfølgelig. Er alt i orden, er det ikke noe problem å tegne en forsikringen selv om det er gått et par dager ekstra.

 

Og som sagt er det en utrolig fin forsikring. Jeg har det på begge husene mine. Og jeg jobber på JP altså.

Lenke til kommentar
Er det mulig å kjøpe supersikring i etterkant ?

F,eks tar med seg kameraet og viser at det faktisk er i orden når man kjøper forsikringen

 

Kjøpte kamera for ca to uker siden og angrer litt på at jeg ikke tok med supersikring

 

Ja det kan du gjøre i etterkant. Ta med deg kvittering og det lar seg fint gjøre.

 

Ståle

Endret av JPTvete
Lenke til kommentar

Wow,

 

er det her èn kunde som stiller spørsmål, eller er det èn internt JP opplæringstråd? :-)

 

Altsåååå:

 

1.) Det heter Supersikring, ikke Superforsikring. Okayda, kanskje ikke så viktig...

 

2.) Du kan kjøper Supersikkringen intill ett år etter du har kjøpt utstyret ditt.

 

3.) Men: Supersikkringen løper uansett fra kjøpsdato av kameran. Dvs, hvis du kjøper Supersikkringen for eksempel etter ett halvt år, så gjelder Supersikringen ikke i 4 år men i 3 år og seks månader.

 

Fryktelig feil norsk, men jeg håper att poenget blir tydelig?

 

Vi skal gir ut ett internt informasjon siden det var åpenbart ikke helt bekjennt, beklager!

 

Stephan

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Stephan, du må stramme oss de slappe medarbeiderne dine snart...

Ikke sååå slapp... vi er både, September og Oktober over 30% oppe med omsettningen ved fjoråret, mid i finanskrisen, så jeg må være ganske snill til den eller de kommer med høyere lønnsfordringer :-)

 

Men enig att det er litt for "trangt" her med japanere...så jeg er ute igen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...