Gå til innhold

Superforsikring fra Japan Photo


Anbefalte innlegg

Da har det gått litt over 1 måned og fortsatt ikkenoe kamera, samt ingen informasjon, så ruslet ned på JP forrige mandag for å høre status, siden jeg ikke hatdde motatt lovte sms med sporingsnummer eller noe som helst. De sendte en mail som ikke ble svart på.

 

Nedenom idag, Har det kanskje iløpet av uken. Ikke helt imponert av mangelen på informasjon vedrørende reprasjonen, samt at det tok endel lengre tid enn de forespeilede 14 dagene. Men får da håpe at jeg har det til fredagen og Mat og Trebåtfestivalen i halden denne helgen.

 

Så ikke helt imponert enda:) Men har jeg det til fredag så er jeg fornøyd:)

 

Hei HappyStabby,

 

nesten en mirakel att du fortsatt skriver med smiley...

 

Åner ikke hva som gikk feil, men i hvert fall så får du selvfølgeølig ett lånekamera. Har kontaktet butikken, hvis det hjelper deg, så kom bare og henter den.

 

Beklager dette

 

Stephan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har det gått litt over 1 måned og fortsatt ikkenoe kamera, samt ingen informasjon, så ruslet ned på JP forrige mandag for å høre status, siden jeg ikke hatdde motatt lovte sms med sporingsnummer eller noe som helst. De sendte en mail som ikke ble svart på.

 

Nedenom idag, Har det kanskje iløpet av uken. Ikke helt imponert av mangelen på informasjon vedrørende reprasjonen, samt at det tok endel lengre tid enn de forespeilede 14 dagene. Men får da håpe at jeg har det til fredagen og Mat og Trebåtfestivalen i halden denne helgen.

 

Så ikke helt imponert enda:) Men har jeg det til fredag så er jeg fornøyd:)

 

Hei HappyStabby,

 

nesten en mirakel att du fortsatt skriver med smiley...

 

Åner ikke hva som gikk feil, men i hvert fall så får du selvfølgeølig ett lånekamera. Har kontaktet butikken, hvis det hjelper deg, så kom bare og henter den.

 

Beklager dette

 

Stephan

 

 

Sliter ganske med ettervirkninger av Kyssesyken, så har egentlig ikke hatt energien til å mase noe, eller hatt behovet for Kameraet av samme grunn. Men nå bedrer jo formen seg, sola skinner:-)

 

det som gikk galt fikk jeg info om i dag, det var Forsikringsselskapet som har hatt saken liggende en god stund uten og respondere tilbake til Olympus etter de gav de ett prisoverslag. Så skylder hverken på JP eller Olympus i dette tilfelle. Synes det bare var litt kjedelig å ikke bli informert som lovet underveis. Regner jo med at dette er det berømte unntaket, framfor regelen :p

 

Men hvis det ikke dukker opp før helgen så låner jeg nok ett hus så jeg får tatt litt Bilder på Mat og Trebåtfestivalen.

Endret av HappyStabby
Lenke til kommentar
Vurderer å bestille Olympus nye mFT-kamera hos JP - og det de tilbyr er altså en Euromodell (ikke nordisk).

 

Noen som har noen velbegrunnede vurderinger rundt hvordan dette påvirker nyttigheten av en Supersikring? Hipp som happ, nyttigere eller mindre nyttig?

Er en pris vs nyttevurdering. Sannsynligheten for å knuse kamera er relativt liten (alle er forskjellige). Dessuten har du sikkert allerede reiseforsikring og eventult innboforsikring (som gjelder langt mer enn man tror). Så bunner ut i om du ønsker å donere penger til et gigantisk utenlandsk forsikringsselskap eller ikke.

 

Edit: fikset et par skrivefeil.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Er en pris vs nyttevurdering. Sannsynligheten for å knuse kamera er relativt liten (alle er forskjellige). Dessuten har du sikkert allerede reiseforsikring og eventult innboforsikring (som gjelder langt mer enn man tror). Så bunner ut i om du ønsker å donere penger til et gigantisk utenlandsk forsikringsselskap eller ikke.

Skjønner det. Det jeg lurte på var egentlig om nyttevurderingen blir annerledes for en Euromodell ift en Nordisk modell. Begrenser Supersikring evt ulemper ved E-mod? Forsterker det noen ulemper ved E-mod? Eller er det hipp som happ?

 

Ellers har jeg for så vidt en innbo-forsikring - men jeg er litt skeptisk til hvor mye fritid jeg må ofre overfor forsikringsselskapet for å dokumentere ditt og datt for å få fikset noe ifm et kamera, og fritiden min setter jeg høy pris på. Hvis Supersikring i tillegg "kansellerer" evt ulemper ved Euromodell ift Nordisk modell, er jeg i hvertfall interessert i å finne ut mer.

 

Oppdatering: Bestilte med Supersikring. Blir det noen erfaringer som er verdt å dele med andre, hiver jeg nok inn et innlegg i denne tråden på et senere tidspunkt.

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Vurderer å bestille Olympus nye mFT-kamera hos JP - og det de tilbyr er altså en Euromodell (ikke nordisk).

 

Noen som har noen velbegrunnede vurderinger rundt hvordan dette påvirker nyttigheten av en Supersikring? Hipp som happ, nyttigere eller mindre nyttig?

Er en pris vs nyttevurdering. Sannsynligheten for å knuse kamera er relativt liten (alle er forskjellige). Dessuten har du sikkert allerede reiseforsikring og eventult innboforsikring (som gjelder langt mer enn man tror). Så bunner ut i om du ønsker å donere penger til et gigantisk utenlandsk forsikringsselskap eller ikke.

 

Edit: fikset et par skrivefeil.

 

uhm - den burde du være forsiktig med. De fleste reiseforsikringer dekker utelukkende rettstridige handlinger, altså bevisst ulovlig handlinger, ikke egne uhell, eller andre som skumper borti en osv.

For dyrere utsyr så fikk jeg streng beskjed av saksbehandlere her på jobben at verdigjenstand var bedre egnet for meg enn å satse på dobbel reiseforsikring som jeg hadde da.

Lenke til kommentar

Dette er vel delvis off topic, men jeg har Super Innboforsikring hos If og det dekker alle slike skader.

Da har jeg uhellforsikring på alle mine ting uten å ha forsikring på hver og en av dem.

 

(hentet fra IF)

For nyere forbrukerelektronikk som TV, mobiltelefon, MP3-spillere, PC, kamera og lignende samt elektriske hvitevarer og husholdningsapparater:

Egenandel 1 000 kroner

Ingen avskrivning

 

Petter

Lenke til kommentar

Hvis supersikringen faktisk er av typen "hei jeg har ødelagt kamera" "ok her har du ett nytt, no questions asked", så må det jo være gull verd for de litt mer strabasiøse fotografene her inne?

 

Så veldig mange er meget forsiktige med kameraene sine, nettopp fordi det er en stor investering, og selv om kamera strengt tatt bare er ett verktøy, så er det ikke alle som kan bruke det som ett verktøy uten å risikere å sitte igjen uten noe om det skulle bli ødelagt.

 

En slik sikring ville jo føre til at flere faktisk KAN bruke kamera for alt det er verd....

Lenke til kommentar
Vurderer å bestille Olympus nye mFT-kamera hos JP - og det de tilbyr er altså en Euromodell (ikke nordisk).

 

Noen som har noen velbegrunnede vurderinger rundt hvordan dette påvirker nyttigheten av en Supersikring? Hipp som happ, nyttigere eller mindre nyttig?

Er en pris vs nyttevurdering. Sannsynligheten for å knuse kamera er relativt liten (alle er forskjellige). Dessuten har du sikkert allerede reiseforsikring og eventult innboforsikring (som gjelder langt mer enn man tror). Så bunner ut i om du ønsker å donere penger til et gigantisk utenlandsk forsikringsselskap eller ikke.

 

Edit: fikset et par skrivefeil.

 

uhm - den burde du være forsiktig med. De fleste reiseforsikringer dekker utelukkende rettstridige handlinger, altså bevisst ulovlig handlinger, ikke egne uhell, eller andre som skumper borti en osv.

For dyrere utsyr så fikk jeg streng beskjed av saksbehandlere her på jobben at verdigjenstand var bedre egnet for meg enn å satse på dobbel reiseforsikring som jeg hadde da.

Ikke noe stress for min del, har verdigjenstandsforsikring som dekker egen dumhet også.

Lenke til kommentar
Med den objektivparken så ville jeg også hatt det. De fleste reiseforsikringer dekker vel bare enkeltgjenstander opp til 10 tusen kr.?

Enda bedre, Gjensidige sin reiseforsikring dekker ganske høyt beløp i reisegods, men er unntak for fotoutstyr på maks 8500 samlet. Galskap!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ei stund sidan nokon har posta her, men eg fekk dessverre bruk for Supersikring i dag. Kameraet mitt tok turen via ein stein og ned i elva og panikken bredde seg. Når tankane begynte å klarne litt, så tok eg ein telefon til JP og fekk beskjed om å ta turen innom nærmaste butikk. Alt gikk veldig greit og smidig og eg er veldig gla for at det blei teikna Supersikring.

 

Må vente to-tre veker for å høre kva resultatet blir, i butikken rekna dei med at eg måtte få nytt kamera. Litt surt å vere uten kamera no når eg endelig har tid til å vere ute å ta bilder, men eg er veldig gla for god og rask hjelp frå JP. Det er lettare å vente nokre veker på resultatet derfrå, enn å måtte spare opp pengar til eit nytt kamera.

Lenke til kommentar
Ei stund sidan nokon har posta her, men eg fekk dessverre bruk for Supersikring i dag. Kameraet mitt tok turen via ein stein og ned i elva og panikken bredde seg. Når tankane begynte å klarne litt, så tok eg ein telefon til JP og fekk beskjed om å ta turen innom nærmaste butikk. Alt gikk veldig greit og smidig og eg er veldig gla for at det blei teikna Supersikring.

 

Må vente to-tre veker for å høre kva resultatet blir, i butikken rekna dei med at eg måtte få nytt kamera. Litt surt å vere uten kamera no når eg endelig har tid til å vere ute å ta bilder, men eg er veldig gla for god og rask hjelp frå JP. Det er lettare å vente nokre veker på resultatet derfrå, enn å måtte spare opp pengar til eit nytt kamera.

 

Stikk innom Japan Photo butikken så får du låne deg et annet kamera mens du venter. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Litt enig med over. Leverte inn et totalskadet kamera og ble fortalt at det ville gå kjapt. Nesten garantert en uke, noe jeg syns dette var svært raskt siden det i mobilverden ville vært et lite mirakel.

 

Gått to uker nå, og fikk ikke svar på mail eller telefon, så ble fort en tur ned til butikken. Da fikk jeg vite at jeg kunne forvente det, hvis jeg var heldig, tidligst i slutten av desember...

 

Håper dette ikke stemmer, for julen er ikke det samme uten kamera! Og raskt iriterende med motsiende forklaringer fra begge, da jeg regnet med lang behandlingstid, spesielt nå i jula, men at det virket som han første ikke orket å forklare at det tok litt tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...