Gå til innhold

Fotballtur til England


fleur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lyst å gi fotballtur til Liverpool til samboer i 30-årsdag. Helst weekend. Noen som har seriøse sider å anbefale? Lønner deg seg å kjøpe pakketur eller sette sammen selv?

 

 

Hei,

 

det er helt klart billigst å sette sammen turen selv, fort halve prisen. MEN, klarer du å få tak i billetter? Er samboeren din medlem av liverpool fc eller norsk supporterklubb? Da er det mulig han kan skaffe billetter gjennom der.

Hvis ikke, vil eg anbefalle å kjøpe gjennom ett reiseselskap.

 

 

 

PS! Hot tips, omvisning på stadio vil han syns er kult. det arrangeres, og koster ikke allverden.

 

Linker:

Reiseselskaper

Liverpool norske supperklubb

billetter på offisiell side

Omvisning og museum

Lenke til kommentar

Hei. Liverpool-supporter her og har vært over noen turer selv så jeg vet hva det går i når det gjelder å ordne reise til Liverpool. Kan hjelpe til med litt info.

 

Å være medlem av den norske supporterklubben til Liverpool vil ikke hjelpe deg med billetter, da supporterklubben rett og slett ikke har billetter. For å ha et håp om å kjøpe billetter direkte fra Liverpool, blir du nødt til å bli medlem av den offisielle supporterklubben (link) og til og med da er det vanskelig å få billett. Til større kamper i Premier League eller Champions League-kamper kan du bare glemme det, du trenger ikke prøve engang, men til mindre Premier League-kamper kan det være mulig å kjøpe billetter på general sale hvis du er/blir medlem av den offisielle supporterklubben som linket til over.

 

Det er som du skjønner kanskje dessverre slik at det er ekstremt vanskelig å skaffe seg billetter på Anfield direkte gjennom klubben. Grunnen er at Anfield er en liten stadion internasjonalt sett, som bare tar 45 000. Omtrent 70-75% av disse billettene er sesongkort. Resten av billettene fra klubben blir solgt til supporterne, men som regel er det et system hvor man får kjøpe etter hvor mange kamper man har registrert på medlemskortet sitt tidligere, og det vil da ikke hjelpe dere.

 

Det som nok derfor vil være det mest aktuelle alternativet for deg er gjennom reisebyrå. Der har du maaange å velge mellom. Haken ved det er at dette er svartebørs, og reisebyråene tar dermed sitt. Du vil derfor måtte betale en del mer enn om du hadde greid å ordne hotell og kampbillett på egenhånd, men som nevnt så blir det å skaffe seg kampbilletten veldig vanskelig for dere utenfor reisebyrå. Men hvis dette er aktuelt, så er det bare til å bla gjennom alle reisebyråene (var vel en link til de over her) og finne en som har pakker til en kamp det passer og til en grei pris. Sjekk også litt på Google om erfaringer om firmaet før du bestiller. De fleste er som regel seriøse i den grad at du får billetten din og alt slikt, men det finnes dessverre noen som er mer useriøse enn andre.

 

Du har et siste alternativ. Du kan bestille gjennom Thomas Cook. Thomas Cook er et reisebyrå det også, men de samarbeider offisielt med Liverpool FC og får et visst antall billetter direkte fra klubben, dette er derfor ikke svartebørs og er 100% seriøst. Dessverre er det såpass sent i sesongen nå at de fleste kampene deres er utsolgt, men du kan jo se på de kampene som det fortsatt er ledig til, om det er noe som passer. Her booker du da hotell og får kampbillett og kampprogram med i prisen. Prisene kan variere, men som regel ikke mer enn 1500-2000,- for hotell og kampbilletten.

 

Fly er jo da så klart noe du må ordne utenom fra der du bor, det gjelder alle disse reisebyråene. Bor du på Østlandet, flyr RyanAir direkte til Liverpool fra Torp/Sandefjord. Det blir som regel både det billigste og minst stressende alternativet. Ellers flys det til Manchester fra Gardermoen (tror det er SAS som gjør dette), og fra Manchester til Liverpool er det en liten time med tog. Bor du andre steder i landet hvor det ikke flys til Manchester/Liverpool, er som regel det billigste alternativet å fly til London og så ta tog til Liverpool (tar omtrent 3,5 timer og koster 100-300,- t/r hvis du bestiller i litt god tid).

 

Det var litt, kanskje du er blitt litt klokere. Du får bare spør om det er noe mer konkret du lurer på.

Lenke til kommentar

hei og takk for svar. Dette kan se mørkt ut. Trodde ikke det skulle være så vanskelig. Dvs. fant ledig hotell og billetter til en dag som passet, men da var det seff ikke ledig fly. For etter det jeg har skjønt bør man komme 1 dag før kampen og dra 2 dager etter i tilfelle.

Disse reisebyråene du snakker om, har du noen å anbefale der? Er det svartebørs er det vel ulovlig? Og da er det vel ingen garanti for at billetten er gyldig?

Lenke til kommentar

Jeg har i grunn ingen reisebyrå å anbefale, da jeg aldri har brukt noen av dem. Men Reiseshop og Steve Perryman er selskap jeg stort sett har hørt positive ting om. Det blir jo svartebørs ettersom disse selskapene kjøper opp billetter og selger dem dyrere, men unngår vel på en måte svartebørsloven ettersom de selger pakker med hotell og kampbillett, og dermed ikke kun selger billetten dyrere enn utsalgspris. Slik lister de seg unna den nye loven, men det er jo ingen tvil om at de tar god profitt. Men de fleste selskapene er som sagt seriøse i den grad at du får billetten og den da så klart er gyldig. Det er veldig sjelden jeg har hørt om slike selskaper som ikke gir deg billetten eller en ugyldig billett, de som gjør det går som regel dukken veldig fort på grunn av den kjente jungeltromma.

 

Hvis du skal kjøpe for en kamp som er en god del frem i tid, er det greit å kjøpe fre-man ja, ettersom kamper kan bli flyttet på grunn av TV-sending. Nå senest ble Everton-kampen i januar flyttet til en mandag (med forbehold om at den kan flyttes tilbake til lørdag om Liverpool går til semifinale i Carling Cup), så det er alltid litt å ta forbehold om. Uansett er noen dager i Liverpool å foretrekke, da man får mer tid til å sjekke ut byen og gjerne gå på stadionomvisning på Anfield som foreslått (PS! bestill dette i så fall i forkant).

Lenke til kommentar

Ja, Sabra må også nevnes, de glemte jeg i forbifarten. Mye utsolgt der også, men ser ut som det er litt kamper ledige. Kan se oversikt her. Det er neppe noe særlig å spare på det kontra de andre reisebyråene, ettersom Sabra også har stor profitt på pakkene sine. Men de samarbeider offisielt med Supporterklubben, og er til å stole på hvert fall. De får et antall billetter direkte fra Liverpool FC så det er gyldige og legitime billetter. Jeg personlig liker dem ikke grunnet at jeg synes profitten de tar er for stor til å være offisiell samarbeidspartner med supporterklubben, men det er nå så. Seriøse er de.

Lenke til kommentar
Ja, Sabra må også nevnes, de glemte jeg i forbifarten. Mye utsolgt der også, men ser ut som det er litt kamper ledige. Kan se oversikt her. Det er neppe noe særlig å spare på det kontra de andre reisebyråene, ettersom Sabra også har stor profitt på pakkene sine. Men de samarbeider offisielt med Supporterklubben, og er til å stole på hvert fall. De får et antall billetter direkte fra Liverpool FC så det er gyldige og legitime billetter. Jeg personlig liker dem ikke grunnet at jeg synes profitten de tar er for stor til å være offisiell samarbeidspartner med supporterklubben, men det er nå så. Seriøse er de.

 

 

tror konklusjonen blir at du køper tur med billetter gjennom reiseselskap. dyrt, men då får du ihvertfall billetter :)

Lenke til kommentar

Jepp, blir nok det som er det mest aktuelle. Du må være ganske "inni" Liverpool og ha litt credit for å greie å få billetter selv. Og selv om slike reisebyrå er en del dyrere, må jeg bare si at det ikke er dyrt. I forhold til opplevelsen er det ingenting. Anbefaler deg å bli med selv også, fleur, så skal du nok se at du blir frelst. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for alle svar. Etter mye om og men ordnet det seg tilslutt. Fikk tur gjennom Thomas Cook for 3500.- for 2 personer inkl. fly. Var bare for 1 natt, men hotellet var såpass billig at det blir ca. 1000.- kr ekstra for 2 netter til. 4500.- totalt 3 netter var jo ikke så ille. Jeg må jo pent nødt bli med selv, men satser på at det blir gøy!

Lenke til kommentar
Takk for alle svar. Etter mye om og men ordnet det seg tilslutt. Fikk tur gjennom Thomas Cook for 3500.- for 2 personer inkl. fly. Var bare for 1 natt, men hotellet var såpass billig at det blir ca. 1000.- kr ekstra for 2 netter til. 4500.- totalt 3 netter var jo ikke så ille. Jeg må jo pent nødt bli med selv, men satser på at det blir gøy!

 

syns det var en meget overkommelig pris til å være reisebyrå.

du får det helt sikkert gøy, selv hatt med meg samboer på match og hun syns det var veldig gøy :)

god fornøyelse!

Lenke til kommentar
Takk for alle svar. Etter mye om og men ordnet det seg tilslutt. Fikk tur gjennom Thomas Cook for 3500.- for 2 personer inkl. fly. Var bare for 1 natt, men hotellet var såpass billig at det blir ca. 1000.- kr ekstra for 2 netter til. 4500.- totalt 3 netter var jo ikke så ille. Jeg må jo pent nødt bli med selv, men satser på at det blir gøy!

Det er bra.

 

At det blir moro skal jeg love deg. Blir du ikke frelst av å være på Anfield er det noe galt med deg. ;)

 

God tur!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Kan anbefale og kjøpe pakketur gjennom Sabra.

Var sykt bra opplegg på kampen mot scums nå hvertfall!

 

Hadde jeg ALDRI i verden gjort igjen.

Første turen min var med Sabra til England, på den turen var det ræva service, rett og slett. Dyrere enn mange andre var det og. Måtte på noen andre norske på flyplassen i Manchester, som resulterte i at jeg nå KUN handler med www.liverpooltur.com, herlige gutter, flott service og greier priser. Anbefales!! Kjøp Hotell + kampbillett av LIVERPOOLTUR, fiks deg fly selv, Ryanair til Liverpool, eller sjekk ut prisene for fly til Birmingham (ofte svært gunstige).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...