Gå til innhold

Utdanning innenfor Toksikologi?


-marie-

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går siste året på videregående, og som mange andre tenker jeg på utdanning. Jeg liker realfag, og har matte R, kjemi og biologi, i tillegg til fysikk 1. Får forhåpentligvis et snitt på 5,4-5,5 i tillegg til realfagspoeng, så regner med jeg kommer inn de fleste steder, men unntak av medisin, vil jeg tro.

 

Toksikologi, altså giftlære, kan man studere bl.a. ved å ta master i "miljøtoksikolgi og foruresningkjemi" ved NTNU. Vet man også kan ta master i biologi med retning toksikologi, noen som vet forskjellen på disse to? Synes master ved NTNU høres mest spennende ut, da miljø oig dyr er noe jeg er spesielt interessert i. Men hva bør jeg isåfall gå før masteren ved NTNU? Tenker kanskje bachelor i biologi (evt kjemi) med retning celle -og molekylærbiologi, høres det logisk ut? Vet dere evt om andre veier til denne masteren? Kunne veterinærutdannelsen vært en mulighet, altså å fullføre veterinærstudiumet og deretter master i miljøtoksikologi? Eller er det da bedre å utdanne seg til veterinær og deretter spesialisere seg innenfor toksikolgi hos dyr, (phD?) om dette er mulig?

 

 

Som toksiolog, hvordan tror dere framtiden ser ut, i forhold til arbeidsledighet og lønn? Og jobbmuligheter etter endt utdannelse?

 

Jeg setter stor pris på svar! Også er det bare å beklage litt lang og kronglete formuleringer, dette var visst ikke så lett å forklare.. :)

 

-Marie-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...