Gå til innhold

Dead Space- Ditt førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har spilt Dead space i noen timer nå, og må si at dette vokser til å bli et av mine favoritt spill.

Skummelt, utfordrende og også annerledes enn andre spill.

Grafikken er ganske kul og liker at jeg kan ha såpass høyt som jeg har det :)

Hva er ditt første intrykk?

Endret av amir90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førsteintrykket mitt var bra, likte følelsen på våpnene og "tactical dismemberment" greia funker veldig bra. Dette er virkelig et knallspill! Lyden er helt konge og stemningen er fantastisk. Bra gjennomført historie og velfungerende gameplay. Har nettop spillt igjennom det, og gled deg til slutten! :D

Skrevet

Har foelgt med dette spillet lenge naa. Og ut fra det jeg leser av anmeldeleser og private ytringer paa diverse utenlandske spillforum lovprises spillet ganske enormt. Tom EA faar gode kreditter.

- skal se om det finnes tid...

Skrevet

Ja, skal det være noe negativt med spillet så er det konsollifiserte kontrollere. Man merker at de har lagd det med 360 kontrolleren i fokus. Men det gjorde ikke meg så mye, det funker helt fint.

Skrevet
Har lest at det virkelig er merkbart på pcversjonen at det er portet, og at kontrollene er seige og jævlige. Stemmer dette?

personlig har jeg ingen problemer med hvordan musa funker. Den funker som normalt når du løper rundt, men når du sikter blir den treigere. funker fint da det holder på intensiteten i spillet :)

Skrevet

Venter nok på en demo eller en patch slik at jeg får prøvd det skikkelig. Førsteinntrykket mitt hos en venn var mouselag fra helvete, og han har god hw også. Så også online at det var mange som slet med det. Så førsteinntrykket mitt er ikke helt i boks, men skal jammen ikke gi opp !

Skrevet
Ja, skal det være noe negativt med spillet så er det konsollifiserte kontrollere. Man merker at de har lagd det med 360 kontrolleren i fokus. Men det gjorde ikke meg så mye, det funker helt fint.

På samme måte som f.eks Gears of War på pc? Det fungerte jo flott, selv om en lett forsto det var en port.

Skrevet
Venter nok på en demo eller en patch slik at jeg får prøvd det skikkelig. Førsteinntrykket mitt hos en venn var mouselag fra helvete, og han har god hw også. Så også online at det var mange som slet med det. Så førsteinntrykket mitt er ikke helt i boks, men skal jammen ikke gi opp !

få han til å skru av v-sync

Skrevet

På samme måte som f.eks Gears of War på pc? Det fungerte jo flott, selv om en lett forsto det var en port.

Noe sånt ja.

Skrevet (endret)

Irriterende at de monstrene skulle være så hissige da. Jeg ble redd og slo av, skal skaffe Far Cry i morra istede.

Endret av Zonked223
Skrevet

Jeg må bare si at dette er et veldig skummelt spill med en enorm stemning. Jeg spillte igjennom Doom 3 og Condemned uten noen problemer. Penumbra er de eneste spillene jeg noen gang har slitt med når det kommer til skummelhet. Men det var før Dead Space. Dette er bare til tider helt jævlig. Kvir meg til å spille videre, men allikevel har jeg lyst for å se hva som egentlig har skjedd på dette romskipet. Virker som at dette spillet har en meget solid historie, til forskjell fra andre spill. Har bare kommet til kapitel 5, så vet ikke så mye enda. Men gleder meg til å få vite mer :)

Skrevet
Jeg må bare si at dette er et veldig skummelt spill med en enorm stemning. Jeg spillte igjennom Doom 3 og Condemned uten noen problemer. Penumbra er de eneste spillene jeg noen gang har slitt med når det kommer til skummelhet. Men det var før Dead Space. Dette er bare til tider helt jævlig. Kvir meg til å spille videre, men allikevel har jeg lyst for å se hva som egentlig har skjedd på dette romskipet. Virker som at dette spillet har en meget solid historie, til forskjell fra andre spill. Har bare kommet til kapitel 5, så vet ikke så mye enda. Men gleder meg til å få vite mer :)

wow, jeg klarer selv ikke å få meg til å spille condemned, syns det er for skummelt jeg :p

Irriterende at de monstrene skulle være så hissige da. Jeg ble redd og slo av,

mener du at disse "aliens" skulle komme sakte men sikker til deg for å kose med deg? :)

Men sånne spill er jo smak og behag da...

Skrevet

Anbefaler på det sterkeste å se animasjonsfilmen som er laget som en prolog til historien!

Dead Space er helt klart et spill jeg blir nødt til å skaffe meg etter å ha sett filmen. Historien virker innholdsrik og forfriskende rett og slett. Det er mangelvare om dagen! Håper EA fortsetter på dette sporet

Skrevet (endret)

qazy, du tenker på den tegneseriaktige filmen "Downfall"?

Begynte å se den, men gidder sjeldent å se tegneseriefilmer. Men om den øker opplevelsen i spillet, burdte jeg kanskje prøve en gang til.

Forresten:

Digger den traileren, men fy faen så jeg gruer meg til å prøve spillet. Kommer ikke til å klare å sove på flere uker, er helt sikker.

Endret av SvennAndre
Skrevet

Nå har jeg bare spilt i et par timer,men første inntrykket av Dead Space var veldig positivt.

Men jeg sliter med AWSD tastene en del....trykker alltid feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...