Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrense linjehastighet ved hjelp av program ??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja det er mange som kunne tenke seg dette. Tror clarkconnect løser problemet, dt er et linux program. du må dedikere en egen maskin til formålet tror jeg. Hold meg oppdatert er du snill, jeg trenger samme funkjsjonalitet.

clarkconnect (heretter CC) http://www.clarkconnect.org/ er en linux-distro som bygger på redhat (tar rpm pakker og slikt). Poenget med CC er å ta en gammel rass-maskin å bruke den som gateway/firewall for ditt interne nettverk.

 

Sist jeg prøvde CC hadde den ikke denne funsjonaliteten, og jeg kjenner heller ikke til noen noen pakker(program) som utfører slike tjenester.

 

Det jeg imidlertidig vet, er at mange programmer har funksjoner for å throttle deres bruk av båndbredde, feks kaaza (windows) og apache(webtjener for linux/windows osv).

 

Utenom det vet jeg at citrix metaframe har ståtte for loadbalancing mellom subnet hvis den er instalert på en gateway(windows).

 

I tillegg kan du i iptables sette opp prioriteringer i filtrene som favoriserer en enkelt maskin, og nedprioriterer andre, og feks prioritere udp-pakker for CS-spilling, slik at de alltid slipper gjennom først.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpa, jeg skal se om jeg kan få til noe ved å sette prioritet osv.

Men jeg bruker windows, linux er uaktuelt, da jeg er totalt noob innen linux :roll:

Faktisk når CC har fått slik funksjonalitet vil jeg anbefale den, den er så utrolig enkel å instalere, og administrere, (via webadmin) event legge inn webmin, at selv mor ville klart å instalere og konfigurere den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...