Gå til innhold

Far Cry 2 vs. Crysis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser at mange klager over aliens og nanodrakten i Crysis, og ikke minst historien. Syns historien i Fc2 var dårlig i forhold til Crysis hvor du faktisk er interisert i å vite hva som skjer. Syns også at FC2 hadde en skuffende slutt, i crysis sikter jo slutten til en oppfølger på en naturlig måte. (noe den ikke gjorde i FC2). Vil dere ha realisme så gå dere en tur i skauen. Er spill fortsatt for underholdningens skyld eller er det bare en metode for å leve livet i en virtuell verden.

Så jeg stemmer for Crysis, elsker spillet, spiller det faktisk på low, så grafikken har ingen ting med det å gjøre.

Får nok en del mot kommentarer for dette ja. :p

EDIT: Hvorfor er det så ille å ha Sci-fi elementer i et spill? Bare se hvor bra Half Life var i sin tid, (og er fortsatt).

Endret av JonasBecsan
Skrevet
Ser at mange klager over aliens og nanodrakten i Crysis, og ikke minst historien. Syns historien i Fc2 var dårlig i forhold til Crysis hvor du faktisk er interisert i å vite hva som skjer. Syns også at FC2 hadde en skuffende slutt, i crysis sikter jo slutten til en oppfølger på en naturlig måte. (noe den ikke gjorde i FC2). Vil dere ha realisme så gå dere en tur i skauen. Er spill fortsatt for underholdningens skyld eller er det bare en metode for å leve livet i en virtuell verden.

Så jeg stemmer for Crysis, elsker spillet, spiller det faktisk på low, så grafikken har ingen ting med det å gjøre.

EDIT: Hvorfor er det så ille å ha Sci-fi elementer i et spill? Bare se hvor bra Half Life var i sin tid, (og er fortsatt).

Synes ikke Crysis sikter til en oppfølger jeg :O

Skrevet

Du fikk tydeligvis ikke med deg at det var en SVÆR cliffhanger på slutten av Crysis, da. :)

Skrevet

Du fikk tydeligvis ikke med deg at det var en SVÆR cliffhanger på slutten av Crysis, da. :)

Var ikke noe "cliffhanger" for meg hvertfall.

Skrevet

Den siste cutscenes viser logsik nok til at det blir en oppfølger.

Skrevet

Synes Far Cry 2 er bedre enn Crysis. Crysis var mer som Far Cry 1, vise ny grafikk teknologi. Må iinrømme at det var gøy å snike seg rundt og kast tønner i huet på folk. Men Far Cry 2 er jo tross alt et sandbox spill. Det gjør det jo mye friere og morsommere synes jeg. Story'en i begge spillene synes jeg var helt lik, ingen av de var noe særlig EPIC. Men Far cry 2 var litt bedre synes jeg.

Så Far Cry 2 over Crysis.

Skrevet
Den siste cutscenes viser logsik nok til at det blir en oppfølger.

Begynner å bli noen måneder siden jeg siste rundet Crysis, så er litt usikker på slutten. Kan noen vennlig skrive kort hva som skjer på slutten i en spoilertag for meg?

Skrevet

Jeg kan.

På slutten etter når gjengen "vår" har trukket seg tilbake fra øyen til et hangarskip ikke så veldig langt vekke fra øyen, 5 km tror jeg.

Så sender de en atombombe bort til øyen, rett etter Prophet drar tilbake, dette går til helvete og skader ikke aliene, de blir bare sure og angriper.

Så kommer det en så svær hunter oppå dekket og nomad slåss med den. Rett etter Nomad toaser hunteren så kommer et romskip, Nomad toaster dette også. Når romskipet faller ned treffer det hangar skipet og senker det. Nomad, Psycho og Heleana er de eneste som overlever og slipper akkurat unna i en VTOL. S finner de ut at Prohpet overlevde, og drar tilbkae til øyen for å finne han, og drepe aliene.

Skrevet
Jeg kan.

På slutten etter når gjengen "vår" har trukket seg tilbake fra øyen til et hangarskip ikke så veldig langt vekke fra øyen, 5 km tror jeg.

Så sender de en atombombe bort til øyen, rett etter Prophet drar tilbake, dette går til helvete og skader ikke aliene, de blir bare sure og angriper.

Så kommer det en så svær hunter oppå dekket og nomad slåss med den. Rett etter Nomad toaser hunteren så kommer et romskip, Nomad toaster dette også. Når romskipet faller ned treffer det hangar skipet og senker det. Nomad, Psycho og Heleana er de eneste som overlever og slipper akkurat unna i en VTOL. S finner de ut at Prohpet overlevde, og drar tilbkae til øyen for å finne han, og drepe aliene.

Hmm, en liten rettelse :)

Du sa at atom bomben jorde aliene sure, men de ble også sterkere :)

Skrevet

Nja...

Det var jo bare sfæren som ble større, fiendene ble ikke sterkere i gameplayet.

Skrevet

Nja...

Det var jo bare sfæren som ble større, fiendene ble ikke sterkere i gameplayet.

Ja, kansje du har rett :) Lenge siden jeg klarte det ut :p

Skrevet

Men:

Energien fra atombomben og utvidelsen av sfæren gir aliensene langt mer av det kalde klimaet de liker best, og det er neppe noen bra ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...