MercedesMotor Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Hei, Når jeg bremser rolig så kommer det en pipe lyd fra bremsene, har byttet begge bremseklossene foran så de er hele, men jeg sjekket begge bremseklossene bak nå nettopp og de er hele de også. Det er ikke noe galt med bremseklossene eller bremseskivene, men fortsatt så kommer det en pipe lyd når jeg bremser rolig ned. Hvis man bremser litt hardt eller i høy hastighet så blir lyden helt borte. Hva kan det være? Noen som vet dette? Snakk om en Audi A4 1998. Takk for svar på forhånd Endret 22. oktober 2008 av MercedesMotor
-Shark- Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Bedre kjent som bremsepip. Er mest sannsynlig klossen som ligger å vibrerer. Tips til fjerning: -Kobberpasta til alle annleggsflater for klossen, untatt mot skiva selvfølgelig. -Skjære et slissespor i bremsebelegget -Fjerne eventuel slitekant på skiva. Kommer ikke på fler i farta..
Habla Møberg Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Bedre kjent som bremsepip. Er mest sannsynlig klossen som ligger å vibrerer. Tips til fjerning: -Kobberpasta til alle annleggsflater for klossen, untatt mot skiva selvfølgelig. -Skjære et slissespor i bremsebelegget -Fjerne eventuel slitekant på skiva. Kommer ikke på fler i farta.. Dette slissesporet du snakker om, hvordan bør det formes? 1 stripe på tvers av retningen, slik enkelte klosser alt har, eller på langs?
-Shark- Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Kommer litt annpå. På peugeot hvor jeg skrur/jobber, har vi et skriv på det, hvis ikke bremsepipet lar seg gjøre på 807. Da er det 3 rette slisse spor fordel likt på klossen. Andre metoder som er bra er et kryss på klossen, altså et spor fra hvert hjørne. Som tilsammen da blir 2 spor. Slisse sporet skal ikke skjæres helt gjennom belegget, men kun 2mm ca.
Habla Møberg Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Kommer litt annpå. På peugeot hvor jeg skrur/jobber, har vi et skriv på det, hvis ikke bremsepipet lar seg gjøre på 807. Da er det 3 rette slisse spor fordel likt på klossen. Andre metoder som er bra er et kryss på klossen, altså et spor fra hvert hjørne. Som tilsammen da blir 2 spor. Slisse sporet skal ikke skjæres helt gjennom belegget, men kun 2mm ca. Ah, OK Disse 3 sporene på klossene til 807, er de med eller tvers av retningen? Dette er gullegod info for meg å ha. Kjører Citroên selv, som på lik linje med Peugeot tidvis kan ha litt utfordringer med skrik, selv når det er brukt original-klosser. Takk så langt
-Shark- Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Kommer litt annpå. På peugeot hvor jeg skrur/jobber, har vi et skriv på det, hvis ikke bremsepipet lar seg gjøre på 807. Da er det 3 rette slisse spor fordel likt på klossen. Andre metoder som er bra er et kryss på klossen, altså et spor fra hvert hjørne. Som tilsammen da blir 2 spor. Slisse sporet skal ikke skjæres helt gjennom belegget, men kun 2mm ca. Ah, OK Disse 3 sporene på klossene til 807, er de med eller tvers av retningen? Dette er gullegod info for meg å ha. Kjører Citroên selv, som på lik linje med Peugeot tidvis kan ha litt utfordringer med skrik, selv når det er brukt original-klosser. Takk så langt Vanskelig å ordlegge seg på hvilken vei det blir. Men blir motsatt av lengden, altså ikke på den lange siden men den korte. Altså paralellt med annleggsflatene til klossen, på siden. Ja, Citroen er jo samme greia så og si. Prøv med slisse spor og nye antiskrik plater, og masse kobberpasta=)
MercedesMotor Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Takk for svar Shark Endret 23. oktober 2008 av MercedesMotor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå