Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rommet gynget, så rare skapninger...Hva skjedde?


Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_nissen_*

For noen uker siden hadde jeg en ganske så rar opplevelse om kvelden når jeg gikk og la meg. Lå i sengen et par minutter og plutselig begynte rommet å gynge, og jeg ble helt svimmel. Så massevis av runde skapninger på størrelse med store appelsiner og håndballer over hele rommet mitt. De var røde, og noen var grønne. Dette varte kansje i om lag 30-40 sekunder. Skapningene forsvant, og jeg stillte meg på gulvet og grublet ''hva faen skjedde?''

Jeg går ikke på dop, og jeg hadde ikke drukket alkohol den kvelden. Jeg er ikke mørkredd eller noe. Jeg er en gutt på 16 år.

 

Hva skjedde? Kansje jeg drømte, våknet og ikke kom ut av drømmen...Eller var jeg i søvne og innbilte meg at jeg var våken? Noen som har opplevd noe lignende?

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Det er da ikke paralyse om han ikke er paralysert. Slå opp hypnogogic hallucinations. De skal være gankse vanlige, men varer ofte kortere enn 30 sekunder da. Men du må være gankse unormal for å ha en så teit hallusinasjon. Jeg har det bare om morran, hypnopompic, og det er mest kjedelige ting som en edderkopp eller katta som ikke er der likevel eller folk i et annet rom som snakker kjedelige ting jeg forventer meg å høre.

Lenke til kommentar

Jeg husker at da jeg gikk på barneskolen, gjerne midt på natten eller tidlig om morgenen når jeg hadde mareritt, var jeg våken. Jeg åpnet øynene og jeg kjente at de var åpne, men likevel kunne jeg ikke se lyset eller noe annet enn scenen inni drømmen. Jeg kom liksom ikke ut av drømmen selv om jeg var våken.

 

Jeg visste liksom at jeg var i bevissthet. Noen ganger kunne jeg komme ut av drømmen av å åpne øynene og drømmen forsvinner. Men noen ganger klarer jeg ikke å komme meg ut. Og da blir jeg livredd, for det er som regel mareritt der jeg går meg vill et eller annet sted med fare eller et eller annet vesen var etter meg.

 

Men jeg nå er det mer sånn at jeg halvdrømmer, for jeg kan høre lyder utenfra mens jeg drømmer. :/

 

Jeg lurer også på blant annet om jeg har gått paranoid..

jeg ser syner eller noe. Det er hele tiden en mann. eller en litt eldre gutt på rundt 20-25 år, kort hår, europeisk. Men jeg ser bare skikkelsen. Ser ham alltid i kroker eller rundt hjørner og sånt. Men føles som om den holder seg unna meg, men likevel vil meg noe. Forfølger meg. Ser på meg hele tiden. Jeg får disse synene bare noen ganger. Veldig lite før, men i sommer har det vært ganske ofte så jeg la ikke merke til det før nå som jeg har flyttet for meg selv.

 

Noen ganger merker jeg at noe tar på meg, men forsiktig på de stedene jeg ikke ser. F.eks. sitter på en stol med armlenere, ser på tv eller noe. Plutselig kjenner jeg at noe røre på armen min. Kunne ha vært vind eller noe, men når det skjer ofte og også på andre steder på kroppen blir det litt kjipt.

 

Det plager litt, ikke at jeg tror på noe overnaturligt, men at jeg tror det er noe galt med meg.

 

 

________

 

også lurer jeg på om det er mulig å sanndrømme?

Drømme om noe som kommer til å skje?

Noen ganger når jeg drar til et sted eller noe og gjør noe, plutselig føler jeg på meg at dette har skjedd før.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Noen ganger når jeg drar til et sted eller noe og gjør noe, plutselig føler jeg på meg at dette har skjedd før.

 

Når det gjelder dette vil jeg bare berolige deg å si at det kalles Deja Vu. Det finnes en veldig god vitenskapelig forklaring på hvorfor det skjer.

 

Deja Vu

 

Fant bare noe på wikipedia. Les igjennom det. Hørte det fra en bedre kilde, men dette var den beste jeg fant nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...