Gå til innhold

Bass kun på dvd?


Anbefalte innlegg

hei!!

 

Har ett eltax suroundanlegg kalt eltax movieboxx. (billiggreier)

 

Når jeg spiller av dvd'er får jeg bass fra basskassa, men ikke når det er på aux innput eller på lyd fra tven. Høres ut som den kanskje spiller litt lyd, men ikke i nærheten av det det gjør på dvd..

 

Noen som har noen forslag?

 

på forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er alle instillingene rett på recieveren? jeg går utfra at du har den på dvd når du ser film og cd eller aux når du spiller musikk? Kanskje du skulle prøvd brukt dvd ingangene når du spiller musikken fra pcen? og se om det kommer noe bass da?

 

Takk for svar!

 

Er kun en dvd spiller og forsterker i samme boks, og høytalere som er koblet rett i boksen..

 

Det er egne moduser for hver av inngangene; en for aux, en for tv inn, en for radio

Så skulle tru den var en eller annen instilling, men har knota mye og finner ikke ut av det :/

Det har sansyneligvis ikke noe med inngangene å gjøre fodi det samme gjelder for radion i spilleren..

 

Håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

På litt mer avansert forsterkere så er det innstillinger i forsterkeren som sier at man kan få bruke sub ved stereo lyd også. (Umulig å si hva det heter, da det aldri heter noe i nærheten av noe lett forstålig)

 

Det kan også hende det hjelper hvis du aktiverer Dolby Pro Logic 2, trykk på en knapp som heter surround eller noe slik.

 

En annen løsning er å kople front høytallerene via suben, hvis denne har mulighet for det (har da inn og ut høytaller terminaler for både høyre og venstre kanal). Da henter den ut signalet sitt fra høytallere, samt LFE hvis du kopler til med en RCA kabel. Men hvis du har ett alt i ett system hvor høytallerene også fulgte med så er garantert ikke denne muligheten der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...