Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor må alle bilstereoene være så j***ig stygge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på kikke etter en bilstereo med USB og Bluetooth, helst 2din, men med mist mulig flashy lys og greier...

Men hvorfor må alle bilstereoene se ut som om de kommer fra en annen planet, og hvorfor må det alltid stå greier som USB, RDS, DVD, MP3, og ikke minst må produsentens logo dominere fronten på bilstereoen slik at det nesten ikke er plass til knapper eller display.

Finnes det overhodet spillere som passer mine kriterier, som er ensfarget, har en vanlig volumkontroll og andre nødvendige knapper, og ingenting annet dilldall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er på kikke etter en bilstereo med USB og Bluetooth, helst 2din, men med mist mulig flashy lys og greier...

Men hvorfor må alle bilstereoene se ut som om de kommer fra en annen planet, og hvorfor må det alltid stå greier som USB, RDS, DVD, MP3, og ikke minst må produsentens logo dominere fronten på bilstereoen slik at det nesten ikke er plass til knapper eller display.

Finnes det overhodet spillere som passer mine kriterier, som er ensfarget, har en vanlig volumkontroll og andre nødvendige knapper, og ingenting annet dilldall?

Nå nevner du ikke noen pris på spilleren.

Hva er øvre grense? Produsent du liker og ikke liker?

Skrevet
Nå nevner du ikke noen pris på spilleren.

Hva er øvre grense? Produsent du liker og ikke liker?

Så lenge prisen svarer til funksjonalitet og kvalitet, er det egentlig irrelevant. Jeg kan godt betale 4-5000 for en spiller så lenge den er bra.

Når det gjelder 2din kan jeg godt betale opp til 9000 for en fullskjermsspiller... men jeg har egentlig ikke bruk for skerm...

Jeg har allerede et orignalt toyota sat nav fullskjermsanlegg, men kartet er utdatert, og så savner jeg USB og bluetooth... Jeg vet at man kan kjøpe 3-parts tilkobling som gir slike funksjoner, men jeg tviler på at det vil være et fullgodt alternativ til en spiller med slike funksjoner innebygd.

tja jeg bruker denne

xplod

men kan være litt enig der at det er for mange bling bling flashy lights ute og går,

Uaktuelt... det er slike spillere jeg ønsker å unngå.

Her er et god eksempel på hva jeg ser etter; en spiller uten for mange knapper, og med en "relativt" stilren front:

CDX-GT920U.jpg

Hadde det vært opp til meg hadde den heller sett slik ut:

Copy%20of%20CDX-GT920U.jpg

Kanskje en litt mer avansert skjerm, men jeg fant ikke noe bedre å illustrere med... hovedpoenget er at skjemen skal være lett leselig (svart på hvitt), det skal ikke være for mange knapper og andre ting som forstyrrer.

Når det gjelder den Becker-spilleren ovenfor, så synes jeg den kanskje blir litt for spartansk... kjip finish og litt for mange knapper. Men jeg likte ideen med nesten ingen tekst på fronten og et enkelt display.

Skrevet (endret)
Jeg vet at man kan kjøpe 3-parts tilkobling som gir slike funksjoner, men jeg tviler på at det vil være et fullgodt alternativ til en spiller med slike funksjoner innebygd.
Lydmessig blir det ingen forskjell, godt 3.partsutstyr bruker CD-skifterinngangen, så lyden blir best mulig.

Oppdaterte kart kjøper du forøvrig her:

http://www.toyota-mapupdates.eu/

Ikke ofte jeg hører at Becker har kjip finish... :D Noe av det beste du kan få tak i, men USB har dem ikke foreløpig. Tysk konservartisme. Dog finnes interface for iPod til dem.

Pioneer er kanskje mer i din smak visuelt da:

deh7000ub_800-web.jpg

Ulempen blir blålyset...

Endret av transmedia.no
Skrevet
Pioneer er kanskje mer i din smak visuelt da:

Tja... Greit nok, men fremdeles litt for flashy, spesielt med tanke på den fæle skjermen.

Jeg fant denne:

deh-p88rsii_large.jpg

Må si jeg likte det enkle designet, men den støtter jo verken Bluetooth eller USB.

Skrevet

Joda, du må bare ha tilleggs-interface:

USB og Bluetooth. Dog ryker budsjettet ditt glatt nå, men du har fått en særdeles kompentent spiller, som da også bør tilgodeses med gode høyttalere i bilen og aller helst også en ekstern forsterker...

Skrevet
Joda, du må bare ha tilleggs-interface:

USB og Bluetooth. Dog ryker budsjettet ditt glatt nå, men du har fått en særdeles kompentent spiller, som da også bør tilgodeses med gode høyttalere i bilen og aller helst også en ekstern forsterker...

Ja, da koster det fort mer enn det smaker...

Hva med denne?

Synes den er kjempefin! Og 2DIN Er den og.

Ja, den var sannelig ett hakk stilren... Synd de har ødelagt den med all unødvendig tekst, men det har i grunn alle produsenter gjort...

Noen som vet om den kommer i andre farger enn blått?

Skrevet
Kun blått ja...

Denne?

clarion-dub278rmp-19-09-07.jpg

Flere farger også! :D

Clarion_DUB278RMP_728_Colours.jpg

eh... det er noe av det styggeste jeg har sett! Greit nok at den kommer i flere farger, men det er jo måte på hvor billig den skal se ut!

Skrevet (endret)
Greit nok at den kommer i flere farger, men det er jo måte på hvor billig den skal se ut!
Sier han, som kjører Toyota... :D

Spiller det noen rolle da, så lenge du vet at spillern var dyr? :D

Endret av transmedia.no
Skrevet
Sier han, som kjører Toyota... :D

Spiller det noen rolle da, så lenge du vet at spillern var dyr? :D

Toyota har i hvert fall brukskvalitet, den starter hver gang, og får meg fra A til B. Jeg har en 2004 corolla, og den må jeg si er en av de mest komfortable og solide japanske biler jeg noen gang har kjørt.

Jeg kjenner en kar som hadde audi S3, og han hadde bilen inne på verksted ca hver 5000 km... han solgte den til slutt.

Hva med å kjøpe en dobbelDIN DVD med touchskjerm?

Har tenkt tanken, og må si jeg liker pioneer sin. Men jeg har touch skjerm i bilen nå, men synes det er litt råflott når det egentlig kun er musikken jeg er ute etter... det er litt distraherende å måtte forholde seg til en stor skjerm.

Nyeste Kenwood DoubleD? Med flere belysningsfarger, men Bluetooth er tillegg...

DPX503U.jpg

Flott skjerm, men designet var jeg ikke imponert over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...