Gå til innhold

gjenopprette bilder fra minnekort


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan jeg kan gjenopprette bilder fra et minnekort, men som er overskrevet?? jeg hadde overført bildene til en harddisk, men denne ble ødelagt før jeg fikk lagret bildene på cd, og harddisken ble kastet.. derfor brukte jeg fortsatt kamera, og bildene ble overskrevet, da jeg trodde bildene var trygge på pc... trenger virkelig hjelp, da dette er veeldig viktige bilder for meg..

 

har tatt mange bilder med dette kam, og så overført dem til denne pc som jeg snakker om, og så slettet dem fra minnekortet, og tatt bilder etter dette igjen... hadde vært utrolig fint om jeg kunne fått bildene tilbake, men er vel kanskje vanskelig det..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mei, det gjorde ikke det.. er et gammelt kamera som jeg fikk i min konfirmasjon for 5 år siden..

 

Tror nok ikke det lar seg gjennomføre. Om det skal kanskje være noen spor igjen så er det evt IBAS som kan klare det, eller annet selskap som gjør samme typer jobb. Men tror du snakket om kostnader opp mot 20tusen eller mer på en slik redningsaksjon.

 

Flash minnnebrikker har mindre "rester" å hente ting ut ifra enn en HD hvor det finnes rester av magnetisme fra forrige data, men restene er ekstremt små og krever ekstrem kompetanse og utstyr for å overhodet være mulig å hente ut. Samt jo flere ganger områdene er overskrevet jo mindre blir sjansen.

 

Så er det f.eks tatt bilder, overført, og deretter slettet. Så tatt noen nye bilder. Da kan det kanskje være mulig. Men har du tatt bilder, slettet, tatt nye bilder, slettet etc etc mange titalls ganger og i tillegg fyllt opp minnebrikken før du har overført. Tror det er lettere å få tak i den gamle PC'en og heller prøve å redde bilder fra hard disken der.

 

Beklageligvis så er det nok dårlig nytt. For fremtiden, husk backup backup backup. Og lagre ting flere steder. F.eks Gmail, ekstern HD, ekstern backup leverandør. Brenne ut på DVD og legge i bankboks eller lagre hos venner/familie som ikke bor i samme blokk/hus som deg selv. etc etc.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har du egen kortleser, så ville jeg prøvd R-studio, jeg har selv brukt dette for å hente ut bilder fra minnekort som har vært formatert.

Problemet er selvsagt hvor mye du har fyllt kortet igjen etter du slettet bildene.

Men du kan laste ned demo versjonen som gir deg en oversikt over alle filene den kan få tilbake, så kan du jo se på datoene om det er de samme bildene du vil ha tilbake.

 

http://www.data-recovery-software.net/

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Ville forsøkt PhotoRescue.

Den bør klare å finne mesteparten som du ikke allerede har overskrevet.

Mener du kan prøve den gratis for å se hva den finner, og så kjøpe den når du ser den funker. Er billig også.

Reddet alle bildene til broren min, som formaterte kortet sitt.

 

Kan anbefales på det varmeste !!! Trodde jeg hadde gjort det virkelig store når jeg skulle legge over bilder fra mob. til PC, og i det jeg skulle klikke "OK" så gikk den trådløse musa nesten tom for batteri og da begynner den å hakke litt først. Bommet derfor og traff "Delete" !

 

Fant igjen alle bildene med demoen, og skaffet meg så fullversjonen og så var 17 mai bildene reddet. Svettet litt en liten stund gitt, he-he !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...