Gå til innhold

Spill på nye eventyr


Bamsemumsen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg må selge unna noen favoritter for å finanisere nye spillkjøp. Dette er ikke et salgsemne, som jeg vet at alle umiddelbart vil tro. Dette emnet er laget for å opplyse om salg og kjøp av brukte spill.

 

Hvor mange her er det ikke som har en haug med XBOX 360-titler liggende hjemme i hylla, alt fra Perfect Dark Zero til Rainbow Six: Vegas 2 eller Halo 3? Sannsynligvis ganske mange. Folk liker å ha spill liggende. Men er det lurt?

 

Jeg er en fattig student. Jeg tjener penger på jobb etter skoletid, men klær, kino, bøker, festing og lignende kjemper om min oppmerksomhet. Det er ikke like lett som det var for et par år siden, å bruke alle tilgjengelige penger på spill. Derfor må jeg selge unna.

 

Av spillene jeg har eid er disse fremdeles i min spillhylle:

The Elder Scrolls IV: Oblivion Collector's Edition

Mass Effect

Halo 3 Limited Edition

Call of Duty 4

GTA IV (skal ikke selges)

og

Gears of War

 

Alle disse skal selges unna nå. Jeg skulle selvsagt helst hatt dem i spillhylla mi, men hvordan skal jeg da få råd til nye spill?

 

Dessuten kommer det bedre og bedre spill etter min mening. Nå kommer Call of Duty 5, Mirror's Edge, Fable 2, Fallout 3, Gears of War 2, Far Cry 2, Resident Evil 5 osv. Hvordan er det mulig å kjøpe alle dem, og spille dem like mye? Det forstår ikke jeg. Mass Effect har jeg spilt i tilsammen en time siden jeg kjøpte det. Jeg har ikke hatt tid til å spille det, fordi Halo 3, Oblivion, Call of Duty 4 i tillegg til GTA IV har tatt all min tid.

 

Det jeg lurer på, og prøver å skape litt diskusjon rundt, er hva dere gjør med deres spill. Er det positivt, denne gjenvinningen, eller kan det i værste fall føre til at en kjøper et spill, spiller det litt og selger det unna igjen, og at dette blir en ond sirkel? Jeg håper det ikke blir det for min del. Jeg skal selge den puljen med spill ovenfor (send PM hvis du har spørsmål til hvorfor), og deretter kjøpe inn en ny pulje med spill, nemlig Far Cry 2, Gears of War 2, Fable 2 og Quantum of Solace. En ny tid med gaming er i vente, og de gamle spillene må vike unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg samler på spill, så selv de mest lusne spillene jeg aldri har spilt klarer jeg fortsatt ikke å kvitte meg med, høres idiotisk ut men sånn er jeg ;) pluss jeg bor hjemme...

 

Men for de som kanskje ikke har den feite lommeboka er vel dette kanskje noe lurt, men man bør velge spillene man vil "kvitte" seg med omhu. Plutselig en dag har du lyst til å spille akkurat det spillet du solgte, men hei du, hvor er det? jo det ble byttet ut for å finansiere Super Racin to the Space 4 det (hoho, det rimte 8D ). Uansett så kan vel dette være lurt for den som har en lommebok med mye møll i. Jeg har mye møll i lommeboka mi jeg og men bare simpelthen klarer ikke å selge dem bort, så sånn er det.

Jeg vet at kjeder som Game som regjerer i England har jo den lure tingen med det at du kan bytte inn spillene for så å få gavekort eller lignende som du kan bruke i butikken dems fra dem. Så det er mange som kjøper spill, går gjennom det for så å kjøpe seg et nytt. Så dette er vel egentlig ganske vanlig. ;)

Endret av Andum
Lenke til kommentar

Mange butikker i Norge har også innbytte.

 

Jeg samler også på spilla mine. Tror ikke jeg hadde fått mye for dem uansett. Mye drittspill. Kjøper masse på tilbud og sånn, så koster det ikke så mye. Greit å vente 2-3 måneder hvis det sparer meg et par hundre. Har vel kjøpt 1 spill for 600 innen 2-3 dager etter det kom, og det var GTA IV. Ellers så har jeg mange spill til 199 og sånn. :)

 

Jeg har ikke jobb og bor hjemme. Går på skole. Jeg må spare lommepenger for å få råd til spill (jeg vet, lol). Jeg satser på sommerjobb når sommeren kommer. For å i det hele tatt få råd til Xbox 360 solgte jeg min PS2 og brukte noe bursdagspenger. Angrer ikke, da. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...