Gå til innhold

Alternativ til canal digitals dekoder?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kabeltv fra canal digital. I forbindelse med innkjøp av ny tv, ønsker jeg å gå over til en hd-dekoder, slik at jeg får inn noen flere kanaler og bedre bilde enn det den analoge tuneren i tven klarer å gi.

 

Det som slår meg, er at dette kommer til å bli veldig dyrt om jeg handler fra canal digital sine sider. Bare dekoderen koster jo 2000 kroner, i tillegg kommer kortavgift og frakt. Finnes det noen andre tunere der ute og få kjøpt? Eventuelt noen andre ideer?

 

 

 

http://www.canaldigital.no/TV/kabel-tv/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes sikkert 3.parts tunere, noen kanskje også med innebygd CAM som støtter kodesystenet som CD benytter. Kjenner ikke CD sitt kabelnett så jeg vet ikke om de benytter Conax slik de gjør over satelitt. Men uansett, Dreambox til 4200,- + eventuelt CAM til 800,- så passerer du 5000,-. Da er kanskje ikke 2000,- så mye for en HD-tuner allikevel?

 

Og en liten ting til. Velger du å kjøpe noe annet en CD sine tunere så må du forsikre deg om at CD ikke låser dekoder og programkort til hverandre. Jeg har lest at de gjør det, de gjør det foreløpig ikke over satelitt, men muligens med kabel. Det beste rådet er å sjekke med CD før du handler.

 

Lykek til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...