Gå til innhold

Bygge Spill PC, Stasjonær, Netshop (Hjelp) Max 15.000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Er det en grunn til at folk tar E8500 istedet for E8400?

av den grunn at e8500 kan klokks høyere! men skal du kun ha stock eventuelt klokke litt går du får 8400 :) samme for e8500 og e8600

Lenke til kommentar

Utifra førstepost, så ser oppsettet veldig bra ut. :)

 

Men ville byttet ut kabinettet til et Antec P182, mye mer støydempende og har nesten like god kjøling. ;)

 

En annen PSU ville jeg også valgt, ikke fordi den er dårlig - men fordi den ikke har modulære kabler - altså avtagbare kabler, ser mer ryddig ut. :)

 

Er usikker på om corsair sin 520 watt'er holder, men en Corsair 620 Watt'ern holder iallefall. :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hvilken er best å gå for hvis du ikke skal overklokke? Intel Core 2 Duo E8400/E8500/E8600 ELLER Intel Core 2 Quad Q9550?

Jeg har sagt det før og sier det igjen, stort sett så er Quad-core CPU'er bortkasta ;)

 

Gå for en kjapp Dual-Core, E8500 eller E8400 er gode valg, hvis du ikke skal overklokke er det ikke noen forskjell på de to CPU'ene, eneste er at E8500 har høyere Multipleier (kjekt til overklokking - noe du ikke skal) og den har 0.16 Ghz mer.

Hvis det ikke er noen store forskjeller i pris, gå for E8500. :)

Lenke til kommentar
Utifra førstepost, så ser oppsettet veldig bra ut. :)

 

Men ville byttet ut kabinettet til et Antec P182, mye mer støydempende og har nesten like god kjøling. ;)

 

En annen PSU ville jeg også valgt, ikke fordi den er dårlig - men fordi den ikke har modulære kabler - altså avtagbare kabler, ser mer ryddig ut. :)

 

Er usikker på om corsair sin 520 watt'er holder, men en Corsair 620 Watt'ern holder iallefall. :)

 

 

Kanskje P182 er mer støydempende men den er langt dårligere på kjøling. Antec 1200 er et robust og stille kabinett, pluss at den har et av de beste kjøleløsningene som er. Antec 1200 har også kabeltunneler. Så en modulær PSU er egentlig ikke nødvendig. Antec P182 har også litt dårlig byggemateriale visse steder.

 

Oppsummering

 

 

+ Pent design

+ Enkel montering av harddisker og ekspansjonskort

+ God på støystopping

+ Gode løsninger

+ Viftekontroller

 

 

- Noe laber kvalitetsfølelse

 

ref:

 

http://www.hardware.no/artikler/aatte_kabinetter/44234/3

Lenke til kommentar

Det er ikke kanskje engang, der er det en gedigen forskjell!

Jeg har testet nine Hundred og P182 (sistnevnte 2 ganger). P182 er kanskje det beste kabinettet når det kommer til støydemping. ;)

 

Når det kommer til kjøling så er naturlig nok Antec 900 bedre enn P182, ihvertfall stock, men viss du setter inn en innsugs vifte så blir forskjellen absolutt ikke like stor som den testen viser.

 

Angående kvalitetsfølelse så går det for det meste på smak og Behag, vil man ha et kabinett alle 14-åringene har med masse lys, eller en støydempende, funksjonell svart blikkbox? ;)

 

Nå ville jeg heller ikke basert et kjøp av et kabinett på den testen. Hw har for liten tid til å teste vært enkelt kabinett grundig nok, bare se på "ryddingen" av kablene i P182 - enhver med et P182 legger alle kablene bak hovedkortet, omtrent null kabler synlig :)

 

Edit: når det kommer til modulære PSU'er så er det ingen tvil om at en modulær PSU blir mye mer ryddig enn en uten, med mindre man bruker absolutt alle kablene (noe som er ytterst sjeldent) :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Jeg er selfølgelig klar over at P182 er noe av det beste innen støydemping :) Men det jeg sier er at det betyr ikke at antec 1200 støyer, for det gjør det ikke :)

Om lysa er et problem kan man skru det av på toppvifta, og bytte ut resten av viftene :) Uansett har dette kabinettet en fantastisk kjøling. Noe som er greit når man har et ATI 4870x2 og spiller high end spill.

Lenke til kommentar
Jeg er selfølgelig klar over at P182 er noe av det beste innen støydemping :) Men det jeg sier er at det betyr ikke at antec 1200 støyer, for det gjør det ikke :)

Om lysa er et problem kan man skru det av på toppvifta, og bytte ut resten av viftene :) Uansett har dette kabinettet en fantastisk kjøling. Noe som er greit når man har et ATI 4870x2 og spiller high end spill.

 

På netshop har jeg dette å velge mellom når det gjelder kabinett: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=110243

 

Hvilken av disse er P182, og hvem av disse er mest støydempende?

Lenke til kommentar
Jeg er selfølgelig klar over at P182 er noe av det beste innen støydemping :) Men det jeg sier er at det betyr ikke at antec 1200 støyer, for det gjør det ikke :)

Om lysa er et problem kan man skru det av på toppvifta, og bytte ut resten av viftene :) Uansett har dette kabinettet en fantastisk kjøling. Noe som er greit når man har et ATI 4870x2 og spiller high end spill.

Jupp, men det iforhold til et Nine Hundred, så er det ikke rare forskjellen, kun utseende er endret av det jeg ser (Hva annet er det egentlig ? :) ).

Jeg har som sagt teste 900, og der kan jeg understreke at det støyer betraktlig mer enn et P182.

Lenke til kommentar
Jeg er selfølgelig klar over at P182 er noe av det beste innen støydemping :) Men det jeg sier er at det betyr ikke at antec 1200 støyer, for det gjør det ikke :)

Om lysa er et problem kan man skru det av på toppvifta, og bytte ut resten av viftene :) Uansett har dette kabinettet en fantastisk kjøling. Noe som er greit når man har et ATI 4870x2 og spiller high end spill.

 

På netshop har jeg dette å velge mellom når det gjelder kabinett: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=110243

 

Hvilken av disse er P182, og hvem av disse er mest støydempende?

 

På den lista kan du faktisk ikke velge P182

Lenke til kommentar

Ang. valg av CPU: Quad har kun en fordel hvis du driver med tung multitasking eller tunge programmer som er kodet spesielt for å utnytte flere kjerner. Det er svært få spill som utnytter Quad pr idag - mange spill utnytte ikke mer enn én kjerne. Som flere her påpeker så vil nok støtte for Quad bli bedre etter hvert, men det ligger fortsatt så langt frem i tid, og til den tid vi ser at Quad får en reell fordel over Duo, så er de CPUene vi sitter med nå utdatert forlengst allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...