Pizzaen Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Hei Tenkte og kjøpe en ekstern hardisk på 500gig og lurer på om jeg skall kjøpe Western Digital Elements 500 GB eller LaCie P3 500GB USB 2.0, hvem er best? Jeg har tenkt og bruke den til en torrent disk (linux distroer seff), så det blir mye lesing og skriving hele tiden så det må være en kvalitetsdisk. Jeg hadde en ekstern disk (300 gig, maxtor) før som jeg brukte til torrenting (er det et ord?) og den ble korrupt eller noe sånt. Windows fant den nesten aldri, men når den først fant disken og jeg prøvde og gjøre noe (overføre filer e.l) så datt den plutselig ut, altså at windows ikke fant den igjen... Hvilken skall jeg velge?? Endret 17. oktober 2008 av Pizzaen
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg hadde et uhell med en splitter ny Elements. ca 250 GB med data ble plutselig ikke tilgjengelig og etter chkdsk var de borte. Selv ikke GetDataBack klarte å få tilbake data på den disken. Så i min verden vil WD elements aldri mer bli brukt... Om eksterne disker er vanskelige å finne i windows, kan det være dårlig USB kabel. Få fatt i en slik skjermet kabel, så er i allefall en mulig problemkilde borte...
Pizzaen Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Jeg hadde et uhell med en splitter ny Elements. ca 250 GB med data ble plutselig ikke tilgjengelig og etter chkdsk var de borte. Selv ikke GetDataBack klarte å få tilbake data på den disken. Så i min verden vil WD elements aldri mer bli brukt... Om eksterne disker er vanskelige å finne i windows, kan det være dårlig USB kabel. Få fatt i en slik skjermet kabel, så er i allefall en mulig problemkilde borte... USB kabler er det vi har mest av i huset her, så tror ikke det er så stort problem Men jeg har egentlig bestemt meg for Lacie'n siden min bror har en og et par kompisser har en og ingen av dem har det vært noe galt med og hører generelt svert lite om problemer når det gjelder Lacie, har hørt endel mer om Western Digital... Så tror jeg går for Lacie'n jeg Edit: dobbel... Endret 18. oktober 2008 av Pizzaen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå