Gå til innhold

Dead Space får 9.0 av Gamespot.com

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ikke en egen tråd for Dead Space når jeg søkte så jeg lagde en ny en, bare mod i vei hvis det skulle vise seg at jeg ikke lette godt nok.

Men som tittelen sier så har det kommende skrekk-spillet "Dead Space" fått overbevisende 9.0 av Gamespot.com og i følge linkene lenger ned i artikkelen, virker det som om kun Official Xbox Magazine er av en annen oppfatning enn de andre bladene/nettsidene om at Dead Space bringer noe nytt og etterlengtet til Survival-Horror genren(mens de andre ligger på ca 8/10 i snitt er kun OXM og Eurogamer de eneste bladene/nettsidene som har gitt en lavere karakter enn 8).

Kan faktisk spillet leve opp til hypen dens lille trofaste fanskare har opparbeidet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kun kjent med spillet etter å ha lest gamespot anmeldelsen og sett noen filmklipp. Synes det ser knallbra ut. Hadde egentlig siktet meg inn på Silent Hill som høstens skrekkspill. Men etter at det ble lunkent mottatt og utsatt i europa, blir det nok Dead Space på meg etter at jeg er ferdig med Fable 2 og Fallout 3 !

Skrevet

Forøvrig er (nesten) alle anmeldelsene veldig like i sine positive og negative bemerkninger om spillet.

Minus siden:

- Blir litt repetivt.

- Noen synes det er for få våpen, andre at du får alle for tidlig.

- Noen litt unødvendige sideting.

Pluss siden:

- Grafikkmessig og lydmessig utrolig vakkert.

- Kampsystemet er uhyre spennende.

- HUD menyen

- Historien

- Skuespillerne

- Monstergalleriet.

- Fete bossfights.

- Utrolig nok varierende omgivelser.

- Stemningen.

Noe som kan være både et pluss og minus dog er at inspirasjons-kildene er veldig lette å få øye på.

Det er bl.a en egenskap som ligner veldig mye på gravity gun sine egenskaper, slowmo egenskap, rett over skulder kamera (Resident Evil 4) og kontrollsetting, og ligner forøvrig på Event Horizon, Alien og The Thing når det går så langt.

Det som anmelderne synes er bra dog er at det gjøres så bra at selv om Dead Space ikke er så utrolig orginalt, er det alikevel et utrolig bra spill.

Og for dere som var redde for at dette ble en DOOM klone, slapp av.

En anmelder sier det er direkte slemt å sammenligne DOOM sin korridor-skyting med Dead Spaces oppsett, kampsystem og innovativitèt.

Skrevet

Til dere som skal kjøpe spillet, dere burde sjekke ut "Animated Comic" videoene på Gametrailers.com. Da kan du se hva som gikk galt på basen. Gleder meg til dette spillet kommer!

Skrevet (endret)

Bare gjennom logs, i comicsene får du se det som en hel historie.

Loggene fyller vel inn spesielle hulrom og legger til litt intensitet og atmosfære i spillet.

Forøvrig sies det at forventer man logger på kvalitet med DOOM3 blir man visst positivt overrasket.

Edit: Her finner man alt det som skjer i tegneserien, og er den offisielle prologen til det som skjer i spillet.

Endret av Snurreleif
Skrevet

Er langt fra overrasket over den positive responsen anmelderne foreløpig gir spillet.

Har fulgt denne tittelen nøye i lang, lang tid nå og blitt svært overbevist av alt fra konsept til klipp fra endelig versjon.

Er faktisk Spillet for meg i år, foran GeOW2, Fable2, GH-WT og resten av kremen.

Anbefaler alle å se klippene på Gametrailers eller å laste de ned fra XBL (om man har 360 selvfølgelig).

Elsker "Strategic dismemberment"-videoen.

Skrevet (endret)

Kan også få kjøpt Dead Space: Downfall hos Play.com

Dead Space is a feature length horror/sci-fi animated movie based on the much anticipated Electronic Arts video game.

When a deep space mining operation discovers a mysterious alien Marker, some believe they have finally found evidence of our creators. However, the removal of the Marker instead unleashes a horrific alien species, which had been entombed within a remote planet, and a desperate fight for survival ensues.

Dead Space follows a select group of miners and crew members, as they confront a grotesque and lethal invasion unlike anything ever seen before.

Play.com

Endret av Klaizer
Skrevet

"og ligner forøvrig på Event Horizon, Alien og The Thing når det går så langt."

Et bedre kvalitetsstempel kan ikke spillet få :thumbup: Digger alle disse filmene, og gleder meg vilt til spillet er i hus. Høstens høydare??

Skrevet

Supert! Har leita etter eit nytt bra spel som kan skremme meg litt, blir nok eit kjøp det her ja :)

Er det forresten noko forskjell på 360 og PS3 versjonen?

Skrevet
Søkefunksjon? Hvorfor ikke bare litt lengre nede på siden neste gang? :p

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1019286

Jeg rapporterte meg selv, hva mer vil du? =(

Er det forresten noko forskjell på 360 og PS3 versjonen?

Ryktene sier at det skal være forskjellige drakter mellom versjonene, har ikke kilder i skrivende stund men skal se om jeg finner noen og svar på i hvilke(t) sammenheng man får de.

Er langt fra overrasket over den positive responsen anmelderne foreløpig gir spillet.

Da er vi to, har fulgt med "bare" siden Februar, og jeg har gledet meg vanvittig til spillet, det å se at det faktisk ER like bra som jeg trodde (etter all sannsynlighet) er rett og slett en lettelse.

Har jeg kun penger til to spill neste uke, tar jeg lett Dead Space foran Far Cry 2.

Høstens høydare?

Jeg bare bruker det samme uttrykket Gears of War Cliff brukte om spillet, og det var årets "silent hit", altså et spill som vil overraske de fleste.

Kan også få kjøpt Dead Space: Downfall hos Play.com

Traileren viser at den er minst like voldelig som spillet iallefall, mustbuy fra min side.

Skrevet

For all del, bare nevnte at du umulig kan ha søkt så nøye gjennom forumet når du ikke fant tråden på samme side. :p

Gleder meg til dette spillet og håper noen for engangs skyld holder noe av det de lover.

Skrevet (endret)

Jo da, jeg bare kom til skade å glemme at Dead Space ikke er Xbox eksklusivt så derfor søkte jeg kun på Microsoft forumet :whistle:

Men ModMod har enda ikke slengt denne tråden sammen med den andre, lurer på hvorfor :hmm:

Siden de er såpass relaterte mener jeg.

Her er forøvrig de eksklusive draktene.

De to til venstre er Xbox360 sin drakt, og de to andre er til PS3. (Merk! Det er to forskjellige bilder av ÈN drakt, dvs en drakt til hver konsoll, ikke to).

Disse kan man laste ned GRATIS, to uker etter at spillet er sluppet, hva som skjer etter det er enda uklart.

(Dritt for min del da jeg ikke har Live i det tidsrommet..).

Her er også IGN.com's offisielle evaluering av spillet (som forøvrig ga det 8.7/10):

Call it science fiction survival horror, but Dead Space does the genre proud with an engaging story; action that's tense, fast-paced and extremely violent; as well as atmospheric qualities that will get under your skin and make you jump. It may be a newcomer, but the seeds of an incredible franchise have been sown, and EA's in a great position to reap a phenomenal franchise full of scares. If you like survival horror, action or sci-fi, Dead Space needs to be on your radar.
. Endret av Snurreleif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...