Gå til innhold

LG, Samsung Soul eller Iphone?


pops88

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lyst på ny mobil, men har tenkt å vente til i desember før jeg eventuelt kjøper for da går bindingstiden ut på det abonnemanget jeg har nå.

 

Har sett litt på forskjellige LG telefoner eller Samsung Soul. Nå har jeg en Sony Ericcson som her er passe fornøyd med, men kunne vært bedre kamera. Har hørt om en LG med touch screen som vistnok skal være bedre enn Iphone, men vet ikke hvilken modell dette er? Er Iphone bra?

 

- Utseende er vikitg

- Bra kamera

- Stor skjerm

- At den støtter MSN, men ikke det viktigste

 

Noen tips? Eventuelt noen som har en bra LG telefon å anbefale eller Samsung Soul?

Endret av pops88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Utseende er vikitg

- Bra kamera

- Stor skjerm

- At den støtter MSN, men ikke det viktigste

 

Samsung Soul og LG Secret er begge bra telefoner med pent utsende og bra kamera.

 

Forsåvidt har også Sony Ericsson kommet med endel bra modeller i den senere tid og.

 

Iphones er en pen telefon med stor skjerm og bra surfe egenskaper men kamera er desverre ikke saerlig bra.

 

Hvis du derimot ønsker en touch skjerm telefon med stor skjerm og bra kamera er disse nok bedre alternativer:

 

LG KC910 (8 MP og blitz)

Samsung M8800 (8MP og blitz)

Samsung Omnia (5MP og blitz)

Nokia 5800 Express Music (3.2MP og blitz)

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Hadde vært spennende å prøvd en mobil med touch screen, men virker litt uvant å ikke ha taster vis man skal skrive meldinger.

 

Men noen spørsmål, på min Sony Ericsson kan man høre på musikk mens man sender meldinger, ser på bilder osv. Er dette mulig på LG og Samsung? Støtter de MSN?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takk:)

 

Men etter å ha sett litt på ei vennines Iphone har det frista litt å kjøpe en sånn, men stemmer det at det bare er Iphone 3G som selges i norge? Jeg vil helst ha den vanlige. På Iphone går det an å se film og koble den til trådløst nett, går dette på LG secret?

 

Eller har dere en annen telefon å anbefale som man kan dette på, med touch screen?

Endret av pops88
Lenke til kommentar
Takk:)

 

Men etter å ha sett litt på ei vennines Iphone har det frista litt å kjøpe en sånn, men stemmer det at det bare er Iphone 3G som selges i norge? Jeg vil helst ha den vanlige. På Iphone går det an å se film og koble den til trådløst nett, går dette på LG secret?

 

Eller har dere en annen telefon å anbefale som man kan dette på, med touch screen?

 

Iphone 3G er en bra telefon, men den har kun et 2MP kamera.

 

Samsung Omnia kan alt som Iphone kan og mere til, i tilegg har denne et 5MP Kamera med Blitz.

 

Her finner du en test hvor Samsung Omnia, Iphone 3G og HTC Diamond samenlignes med detaljert beskrivelse.

 

 

LG KC910 Renoir kan også brukes til å se film og koble til trådløst nett og har et 8MP Kamera med blitz.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Takk:)

 

Har sett litt på HTC Touch Diamond, den ser veldig fin ut og virker bra, samme med Samsung Omnia.

 

Men er det nødvendig med en så avansert telefon når mine krav er:

- Bra kamera

- Stor skjerm

- Msn

- At telefonen kan kobles til trådløst nett

- Se film/serier på mobilen

 

Har blitt litt mer etter det første innlegget. Hadde vært utrolig kjekt å ha en telefon som kan kobles til trådløst nett, det så veldig bra ut på HTC Touch Diamond.

 

Samsung F480 Touchwiz virka ikke så verst, men den kan ikke kobles til trådløst nett. Men kamera er veldig bra. En på jobben som har den.

 

Iphone frister, minuset med den er at man ikke kan sende MMS og at kamera ikke er spesielt bra. Så er det jo bare netcom abonemang man kan få kjøpt den med? jeg er skeptisk til å bestille mobil gjennom finn.no osv. Å vis man bestiller gjennom nett er det jo ingen garanti vis noe skjer med den så man får ikke sendt den på gratis service?

Endret av pops88
Lenke til kommentar

Avanserte telefoner får du nok "med på kjøpet" med dine krav. Med en gang du ønsker wifi, så beveger du deg over i et segment hvor det er mange profftelefoner, og færre enkle løsninger.

 

Så vidt jeg kan se er de fleste mulighetene nevnt allerede. Ved å sette utvalget til minimum 2,6" skjerm (for at den skal være behagelig å se filmer/serier på - jeg vil egentlig anbefale større skjerm enn 2,6" for et slikt formål), uten abonnement, med wifi og kamera med autofokus: http://tinyurl.com/69fv5h

 

Av disse ville jeg ha vurdert N95 8GB, Touch Diamond, LG KC910, N96, Touch Pro, Touch HD, Omnia, X1, eller Innov8. Som du ser, så varierer prisene fra under 4000 til over 6000. Spesielt KC910, Touch HD og Omnia mener jeg passer veldig bra til deg hvis du klarer deg uten fysisk tastatur, og de har store og gode skjermer til å se film/tv. Med Windows Mobile har du en veldig avansert telefon, med sine fordeler og ulemper. For din del kan du da finne en god MSN-klient og installere. Men så vidt jeg kan se trenger du ikke de andre fordelene Windows Mobile gir, og dermed kommer du kanskje best ut med KC910. Med den kan du installere java-programmer for å få MSN-støtte.

Lenke til kommentar

Jeg likte LG KC910 veldig godt, etter å ha søkt litt rundt på youtube og se filmer av hvordan den var, menyene osv, så virka den utrolig bra, den har stor skjerm og bra kamera. Er det vanskelig å installere java-programmer?

 

Vis nettet er sånn som på Touch Diamond på KC910 må jeg vurdere denne. Noen som vet?

 

Hva burde jeg velge av Samsung Omnia eller LG KC910?

Endret av pops88
Lenke til kommentar
Jeg likte LG KC910 veldig godt, etter å ha søkt litt rundt på youtube og se filmer av hvordan den var, menyene osv, så virka den utrolig bra, den har stor skjerm og bra kamera. Er det vanskelig å installere java-programmer?

 

Vis nettet er sånn som på Touch Diamond på KC910 må jeg vurdere denne. Noen som vet?

 

Hva burde jeg velge av Samsung Omnia eller LG KC910?

 

 

Begge er bra telefoner.

 

Omnia er en tynn smart telefon med mange utvidelsesmuligheter via 3 parts programvare. Les gjerne mer om dette her og her

 

LG er litt tykkere og har et råere kamera, men er en "vanlig" telefon som gjør den litt enklere å bruke men betyr også at videre utvidelser utover standard funksjonene blir via program fra LG eller java program.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

hei

 

jeg vil anbefale deg lg (: selv bruker jeg lg ku990 selv og er stor fornøyd med alt som den har å tilby men nå vil jeg selv ha lg kc910 pga av noen ting jeg savner på ku990 som wlan og gps.

 

her er noen tester/info av lg kc910 som jeg har funnet som du kan lese:

 

http://www.gsmarena.com/8_megapixel_grand_...-review-296.php

 

http://www.gsmarena.com/lg_kc910_renoir-review-285.php

 

 

 

jeg kan gi deg tips på pris på denne med netcom abo (:

 

nytt abo som heter mewe. se www.mewe.no for ringepriser

 

priser:

 

netcom mewe 200: 3599,-

netcom mewe 400: 2499,-

netcom mewe 600: 1399,-

netcom mewe 800: 499,-

 

(du får også kjøpt iphone veldig billig med mewe)

 

nå har jeg ikke sjekket alle operatører for deg ang pris men jeg trur du ikke finner tlf billigere enn dette (:

Lenke til kommentar

Takk:)

 

Vet du om det er mulig å sende meldinger, se på bilder eller være på nettet mens man hører på musikk på LG?

 

Vet ikke helt hvordan abonemang jeg burde ha jeg, nå har jeg djuice nonstop, det koster 299 i månden og jeg kan sende SMS, MMS og sitte på MSN gratis. Jeg bruker MSN på mobilen endel + at jeg sender ganske mye meldinger.

Endret av pops88
Lenke til kommentar
Takk:)

 

Vet du om det er mulig å sende meldinger, se på bilder eller være på nettet mens man hører på musikk på LG?

 

Vet ikke helt hvordan abonemang jeg burde ha jeg, nå har jeg djuice nonstop, det koster 299 i månden og jeg kan sende SMS, MMS og sitte på MSN gratis. Jeg bruker MSN på mobilen endel + at jeg sender ganske mye meldinger.

 

 

hej jeg har dobbelt sjekket med min ku990 ang det du sier for å være 100% sikker (:

 

og ja du kan alt det du sier (:

 

hører du på musikk så kan du lese meldinger,bla i menyen, se bilder og være på nett med tlf uten at du må avbryte musikken.

 

det ligger noen små ikoner øverst på skjermen som du gjør dette med, får du melding så kommer konvolutten frem og da er det bare å trykke på den når du får melding. samme gjelder om du skal inn på menyen for å feks se på bilder og evt være på nett, da er det eget ikon for å gå inn i hovedmenyen.

regner med at de viderefører denne måten fra ku990 til kc910 (:

 

bare spør om det er mer du lurer på ang lg (:

 

når det gjelder msn så trur jeg ikke det vil fungerer enda fordi microsoft må godkjenne terminalen (altså tlfen) fysisk før du kan ha msn på den og de er ikke akkurat kjapp med å godkjenne dette. Men du kan seff bruke andre typer programer som er kopi av msn som feks mig33. jeg har hatt ku990 siden des 07 og enda er det ikke godkjent msn på denne ): TING TAR TID (msn messenger er godkjent på nestn alle nokia og sony tlf..bare en samsung og motorola) nå har jeg netcom og om telenor har flere godkjente tlfer ..det vet jeg ikke (:

 

netcom har også "nonstop" men det heter freetext..

men hva ligger dine fakturaer på da som regel? du ringer jo sikkert også..da vil jo regningene dine ligge høyere en 300 kr.

Lenke til kommentar

Så bra:)

 

Dumt det med msn men, er jo ikke det viktigste heller, når det virker som en så bra telefon på alle andre måter.

 

Det varierer veldig. Noen ganger ligger den på 500-600, men som regel ligger den på litt over 300. Prøver å unngå å ringe vis det ikke er absolutt nødvendig.

Lenke til kommentar

Hei der!

 

Har selv lg, og vil varmt anbefale den ;) Kanskje ikke secret, siden den er litt knotete på enkelte områder, som bytte mellom touch og taster.

 

Har ku990, og flere funkskjoner er blant annet at du kan se film, nesten alt du ønsker bare du skalerer de ned litt, filme i veldig god kvalitet, (banker videokameraet til foreldrene mine fra 2001) :p

Men også bilder blir bra. Tar litt tid i begynnelsen å lære meny systemet, men når du har brukt det vil du sikkert syns det er enklere enn vanlige mobiler uten touch, eller mer kompliserte touch modeller.

 

Ebuddy kan funk som msn, funker fint på min, men litt knotete siden ikke programmet er tilpasset. Det er et problem at mange programmer ikke er tilpasset lg, men det kommer nok med at de vokser.

Alle disse tingene er med på kc910, og mange av tingene vil være forbedret ;)

Lenke til kommentar

du sier du ikke vet hva slags abo du bør ha men at du nå bruker nonstop fordi du bruker mest sms,mms og msn.. da høres jo ut som nonstop/freetext er det abo du bør ha da de to er de eneste abo som inkluderer dette.

 

så hva er ditt budsjett på tlf? hvor mye penger bruker du i mnd på forbruk? ringer du også med nonstop?

 

jeg kan hjelpe deg med alternativ abo som du kan sammenligne med nonstop/freetext!

 

(nå må jeg ta utgangspunkt i pris på denne tlf med netcom freetext da telenor ikke har tlf inn på sin nettside men de to i pris på tlfer er ganske likt)

 

 

freetext: mewe 600: mewe 800:

 

pris på tlf: 2899,- 1599,- 499,-

mndavgift: (289kr x 12mnd) 3468,- 0,- 0,-

 

som du ser så er mewe billigst på kjøp av tlf mens du må betale 6367 kr tilsammen om du kjøper samme tlf med freetext/nonstop. Hvis du leste linken min ang mewe abo på priser osv så ser du at du må betale enten 2,4,6 eller 800 i mnd for mewe. om du syns det er dyrt så skal du få se hvorfor jeg anbefaler deg det som ett alternativ (:

 

med freetext så må du som sagt betale 6367 kr for denne tlf på ett år men va om du kjøpte tlf med mewe så hadde du spart deg (6367 kr - 499kr)= 5868 kr på ett år..disse pengene kunne du ha brukt istedet på hva mewe koster i mnd som da blir brukt til å dekke noe av forbruket og kostnader du har med abonnementet.

5868kr/12mnd= 489kr av 800 kr dekker du da med besparelsen av kjøp av tlf om du går for mewe800! eller du dekker opp 397kr av 600kr på mewe600! skjønner?

 

jeg forstår jo at 289 i mnd for freetext/nonstop i mnd inkluderer fri sms,mms og msn da..

kan også forklarer deg prisene på de to abonnementene opp mot hverandre.

 

freetext: mewe600: mewe800:

 

sms,mms,msn:(fri bruk) 289,- sms: 60øre sms: 60øre

mms: 60øre mms: 60øre (norges billigste)

ringepris: 89øre 60øre : 60øre

smsmania(2000sms): nei 200 kr 200kr

oppstart 69øre 89øre 89øre

msn tilleggstjeneste: nei 49kr 49kr

 

ringeprisen på mewe 2,4,6 og 800 er 60 øre når du binder deg opp med tlf. når bindingstiden er over så vil ringeprisen,sms og mms bli billigere på 4,6 og 800. da er prisen 55,50 og 45 øre.

 

nå vet jeg ikke va du har i ringeforbruk på nonstop men ringer du for 300 kr i mnd eller mer i tillegg til abo pris på 289 så har du jo ei regning på over 600 uansett og da blir det jo pris på selve tlf du må se på (:

 

velger du mewe med smsmania/msn så dekkes jo 200/49 kr av enten 600/800kr som du betaler i mnd for abo og da er resten til ringeforbruk.

 

håper du skjønte dette hehe (:

Endret av barchettadude
Lenke til kommentar

obs prisene ble jo helt bak mål på oppsettet her ser jeg men håper du klarer å lese..ble litt tett ):

 

prisen var 1399 med mewe 600 og ikke 1599 (:

 

såg ikke at du hadde skrevet svar på hva du bruker over her men som du sier selv..noen ganger har du ca 600kr i regning da kan det jo lønne seg med mewe600 som ett alternativ. men det er dine penger så du vet vel best hva som passer for deg (:

Endret av barchettadude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...