Admin'c Skrevet 29. mars 2003 Skrevet 29. mars 2003 har bare en lisens på nis... Må få scannet pc2 med xp men får ikke tilgang til alle filer, hvordan åpne maskinen så du kan bølle med alt på den? og få tilgang til alle filer
Ueland Skrevet 29. mars 2003 Skrevet 29. mars 2003 er det en disk eller to kan du dele dem med full tilgang og skrive dette i kjør: net use serverdeltmappe x: eller net use x: serverdeltmappe da får du det frem som en stasjon på min datamaskin og da vil du nok og få det frem på antivirus programmet når du bruker Scan all drives
Egil.B Skrevet 29. mars 2003 Skrevet 29. mars 2003 det enkleste er vel å mounte alle xp-partisjonene som nettverks-disker. Du får ihvertfall access til hver disc ved å gå inn på //pcen/c$ osv
Admin'c Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Skrevet 30. mars 2003 kan dere utdype litt jeg kan rett og slett ikke det dere snakker om, kjører xp på maskinen med scanneren og xp på maskinen som skal scannes, det er nis 2003 og jeg har alle passord osv
Ueland Skrevet 30. mars 2003 Skrevet 30. mars 2003 gå inn på maskin me norton, klikk kjør og skriv: net use serverdeltmappe x: du må dele for eks c: med full tilgang på den andre maskinen først.
Admin'c Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Skrevet 30. mars 2003 slik c: er diken som skal scannes HOST er maskinen som skal scannes så følger banen til antivirusprogrammet med destinasjon på slutten? net use c: HOSTProgramfilernorton antivirusnavw32 c: Får det bare ikke til :oops:
Ueland Skrevet 30. mars 2003 Skrevet 30. mars 2003 serverdeltmappe x: = navnpåmaskinc k: navnpåmaskin= navnet på den maskinen som SKAL skannes c = navnet på c: på maskinen som skal skannes, del den som c k: navnet du vil den skal "hete"
Ueland Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 eksempel etter ønske: på datamaskinen som skal skannes går du inn og deler stasjonene C og D og kaller dem C og D , husk å del dem med full tilgang. Gå så inn på maskinen som har NIS (Host) og trykk Start og Kjør (run) eller trykk Windows tast + R ...du får da opp et vindu der du skriver følgende : net use k: ofsc og trykk enter start kjør en gang til og skriv net use m: ofsd og trykk enter. Hvis du nå gå inn på min datamaskin på (Host) og ser skal du ha fått 2 nye stasjoner på Min Datamaskin som heter K: "c på ofs" og M: "d på ofs" gå så inn i antivirus programmet og let etter noe som heter scan all drives :smile: dette burde hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå