Gå til innhold

Anmeldelse: Pro Evolution Soccer 2009 (PS3)


Anbefalte innlegg

Og derfor er det ikke 1% tvil en gang for meg at jeg bare TRENGER Fifa. Fifa 09 har steppet det opp big time på gameplay i år, lite tvil om det, pluss UTROLIG mange moduser med klubb, be a pro sesongene osv. Fifa 09 sliter med litt ting i gameplay, men PES sliter med mer dessverre. Se på demoen, de røde kortene for vanlige taklingene, what?

 

Men bare GLEM alt det, er onlinespill + moduser som tar PES vekk fra meg. Joda, gameplay er alt blablabla, det sier PES fanboys alltid. (Sier ikke at noen her er fanboys) Men i 2008-2009 er noe av det viktigste onlinespill, og de som kjøper bare PES og ikke Fifa; vel de må være folk som bare spiller alene eller med kompiser på samme sted, fordi Online funker bare ikke. Har prøvd dette spillet i 2 timer+ hos en venn som fikk det sendt til han i dag tidligere, og det var vanskelig mtp. dommeren. Online er det lite, og er ikke noe bra og lagger litt.

 

Fifa 09 har vunnet årets fotballspill fight for min del, som den gjorde i fjor.

 

(Alt er basert på next-gen)

 

Online funket fett nok i PES6 på PC. Satser på det funker fett nok i PES 2009 også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fifa 09 sliter med litt ting i gameplay, men PES sliter med mer

 

Her tar du feil. PES er rett og slett bedre på gameplay enn Fifa. Sannsynligvis har du ikke spilt mange timene med PES, og er fortsatt vant til hvordan Fifa fungerer. Gi PES flere sjanser. Det er et spill med MYE mer kreativ frihet enn Fifa.

Lenke til kommentar

Har ventet siden sommeren på denne utgivelsen og håper den ikke skuffer. Testet demoen, men ble ikke overbevist... Håper det ligger noe i orene til anmelder, men det blir uansett PES på meg. Er stor fan av fart i gameplay :new_woot: , og FIFA har bare senket farten de siste årene. Var opprinnelig FIFA entusiast men etter PES 08 er det ingen vei tilbake! FIFA få mer fart på spillet og jeg kommer hjem!! Håper online gamet på 360 ikke er som nevnt av andre på PS3 men fortsatt er det viktigste for meg fart. Det at dommeren kan være ræva er et plus ettersom dette skaper en del intriger når en spiller sammen med kompiser :tease: Ser fram til mye kvalitetstid foran skjermen.

Endret av Froso
Lenke til kommentar

Hvordan er det med FPS'en? Jeg er over middels sensitive på dette punktet, ble nødt til å kjøpe PES08 på xbox etter jeg hadde kjøpt det på PS3 pga. dette faktum. Demoen til PES09 var helt forferdelig på dette punktet også. Ingen som har vært plaget med dette?

Lenke til kommentar

Jeg har de seneste årene likt PES best, men i år har Fifa overtatt troen. Dere snakker om suverent banespill i PES? Jeg synes spillet bare handler om å spille ballen raskt ut på kant, løøøøpe, legge inn og score med hodet. Jeg er dønn lei av å stå og vente med feilvendte spillere, for så å måtte dempe ballen før jeg kan spille den videre. Jeg liker å spille klikk-klakk gjennom midten og ikke spille runkefotball på kant. Får motstanderen først ballen på kant, må du løpe, og løpe og løpe, før de vender og spiller ballen bakover. kjeeedelig.

 

Underholdende indirekte spill > kjedelig direkte spill

 

For meg handler fotballspill om å spille fotball, ikke om å vinne hver kamp på samme effektive og kjedelige måte. Nettopp derfor synes jeg Fifa har tatt tronen i år. De tillater en større variasjon i spillet og du får lov til å sende fra deg ballen på èn-touch, samtidig som det er mulig å gjøre enkelte finesser med ballen i mellomtiden.

 

For meg vil jeg si at årets Fifa var 9/10. Fine rammer og det mest underholdende gameplayet. PES skal jeg ikke vrake helt enda, men det har myyye å leve opp til i år.

Lenke til kommentar
For meg handler fotballspill om å spille fotball, ikke om å vinne hver kamp på samme effektive og kjedelige måte.

 

Og nettopp derfor er det selvsagt ingen tvil om at PES er spillet for deg. Basta bom.

 

Nope, derfor er Fifa spillet for han :)

 

Men det gir jo ikke mening... Jeg har selv spilt Fifa 08 og PES 2008 ganske mye, og det er liten tvil om at holdbarheten til Fifa er dårligere enn PES. Regner med at det ikke vært store forandringer i løpet av et år.

Lenke til kommentar

Ja, men vi har fått bekreftelse på at de ikke stopper den før fristen går ut. Allerede har 20 medlemmer fått sitt spill gratis i posten, og tilbudet går ikke ut før i morgen kveld kl. 23.59.

 

Den linjen er nok mest for å sikre seg retten til å trekke tilbake tilbudet dersom det var folk som prøvde å lure systemet ved å lage flere nye kontoer fra samme IP, og dermed bedrive delvis svindel.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...