Gå til innhold

Plasseringsvennlig projektor, stort bilde på liten avstand


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Leter etter en projektor som skal, sammen med et passende rammelerret, erstatte TVen i stua. Nå har jeg en 32" CRT TV, har vurdert 52" flatskjerm, men føler at med sitteavstanden jeg har blir det for lite (sitter ca 5 meter unna), og at jeg da kan ta den fullt ut.

 

Som dere ser av bildene under er det plassering som er problemet. Det er fint og flott med HD og mange linjer og HDMI og whatnot, men det hjelper lite om man ikke får bildet der man vil ha det; evt at det blir så lite at man heller kan kjøpe en OK tv.

 

Over TV-kroken er det som dere ser en hems - avstanden fra bakveggen til forkanten på hemsen er 2,02. Altså må jeg ha en projektor som kan festes opp under her, og vise et ca 100" bilde fra 2 meter avstand. Finnes det? Har sett noe om noen "møterom" projektorer som kunne fikset biffen, men disse virka ikke helt ok til hjemmekino...

 

Alternativt kan jo projektoren henges fra skråtaket lengre fra veggen, men da må jeg ha et feste som kan vinkles (pga skråtaket altså), og som er forholdsvis langt (mellom en halv og en meter). Ikke minst kommer jo en 10-15 meter HDMI kabel til å koste det hvite i øyet.

 

 

Hovedsaklig skal jeg bruke dette som en erstatning for TV, sammen med en RiksTV dekoder el.l, har kun antenne og 2 kanaler i dag men nå er det snart slutt på den gratis moroa. Og så har jeg jo en DVD-spiller og ønsker å se på film, og jeg planlegger også etterhvert å kjøpe en hjemmekinoreciever og et OK surroundanlegg.

 

Setter pris på hjelp, jeg vet at om det er noen som vet, så finnes de her :)

post-5910-1224024307_thumb.jpg

post-5910-1224024487_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...