Gå til innhold

PC til Wrath of the lich king - 5000 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Ja da var PC'n min kaputt, og jeg trenger da en ny en til Wrath of the Lich King kommer ut.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe fra komplett.no og har kommet frem til at det er billigst å bruke PC-konfiguratoren. Som dere sikkert vet så, er ikke requirementsa så veldig høye, men jeg vil gjerne kjøre det på full grafikk (Muligens middles) uten lag, noe som bør være mulig til den prisen.

Jeg har noen krav; minst 2GB ram, et relativt bra skjermkort, trenger ikke mer enn 320GB harddisk, og kjøper uten skjerm. OS skal følge med.

Jeg vet ikke hvor sterk strømforsying og hovedkort jeg trenger, men det håper jeg dere kan hjelpe meg med

Så da snur jeg mot dere, og lar dere gjøre magien :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsettet her er bedre enn samtlige av tilbudene du linket til hos Komplett. Jeg vet ikke om du har noen grunn eller ei til å ikke vurdere andre nettbutikker. Jeg ville dog anbefalt å kjøpe alt fra Datakjeden (Amentio er billigst, men har merkelige leveringsvaner). Du må gjerne slenge på et operativsystem også (anbefaler Windows Vista 64-Bit Home Premium).

Skrevet (endret)

Ok, jeg så på handlekurven og det så bra og billig ut. Men vet du om dette er en vanlig versjon av Windows (Hva er OEM?)

Uansett takk for hjelpen

Endret av Creaxz
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

OEM betyr at du kjøper lisensen kun til den pcen. Det betyr at du må bruke en ny lisens hvis du skal ha en ny pc senere med samme operativsystem. En OEM lisens vil også opphøre om du har oppgradert en pc for mye.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

Med en lisens får du 25 poeng. Når du har brukt disse poengene opphører lisensen.

Antallet poeng beregnet på denne måten:

* CD-ROM/CD-RW/DVD-ROM (1 poeng)

* IDE adapter (3 poeng)

* Fysisk operativsystem-harddisk - nytt Harddisk serienummer (11 poeng)

* Grafikkort (1 poeng)

* SCSI adapter (2 poeng)

* Lydkort (2 poeng)

* Nettverkskort - ny MAC adresse (2 poeng)

* Prosessor - CPU (3 poeng)

* RAM (0->512MB, 512MB->1GB, 2GB->4GB, osv) (1 poeng)

* BIOS (bios ID) (9 poeng)

Skrevet
Med en lisens får du 25 poeng. Når du har brukt disse poengene opphører lisensen.

Antallet poeng beregnet på denne måten:

* CD-ROM/CD-RW/DVD-ROM (1 poeng)

* IDE adapter (3 poeng)

* Fysisk operativsystem-harddisk - nytt Harddisk serienummer (11 poeng)

* Grafikkort (1 poeng)

* SCSI adapter (2 poeng)

* Lydkort (2 poeng)

* Nettverkskort - ny MAC adresse (2 poeng)

* Prosessor - CPU (3 poeng)

* RAM (0->512MB, 512MB->1GB, 2GB->4GB, osv) (1 poeng)

* BIOS (bios ID) (9 poeng)

Formatering og ny installasjon av windows = 11 poeng? Det er jo helt skadd, jeg har hatt 2 disker som har kræsjet og derfor måtte jeg installere det på nytt, vil det si at det ikke funker lenger når jeg installerer det på nytt neste gang?

Skrevet (endret)

Ok, så da tror jeg at en OEM-lisens bør holde; eller hva tror du? Jeg kommer nok til å oppgradere muligens prossesor, skjermkort, strømforsying o.l.

Og fungerer 64-bit bra til gaming, eller er det noe jeg burde vite?

Hva er de største forskjellene fra 32-bit?

Takk igjen :thumbup:

Endret av Creaxz
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

64 bit fungerer bedre til spill som har støtte for det. Du kan trygt kjøpe 64 bit Vista.

Informasjon om 32 vs 64 bit.

32 vs 64 bit

A change from a 32-bit to a 64-bit architecture is a fundamental alteration, as most operating systems must be extensively modified to take advantage of the new architecture. Other software must also be ported to use the new capabilities; older software is usually supported through either a hardware compatibility mode (in which the new processors support the older 32-bit version of the instruction set as well as the 64-bit version), through software emulation, or by the actual implementation of a 32-bit processor core within the 64-bit processor (as with the Itanium processors from Intel, which include an x86 processor core to run 32-bit x86 applications). The operating systems for those 64-bit architectures generally support both 32-bit and 64-bit applications.

64-bit processors calculate particular tasks (such as factorials of large figures) twice as fast as working in 32-bit environments (given example is derived from comparison between 32-bit and 64-bit Windows Calculator; noticeable for factorial of say 100 000). This gives a general feeling of theoretical possibilities of 64-bit optimized applications.

One significant exception to this is the AS/400, whose software runs on a virtual ISA, called TIMI (Technology Independent Machine Interface) which is translated to native machine code by low-level software before being executed. The low-level software is all that has to be rewritten to move the entire OS and all software to a new platform, such as when IBM transitioned their line from the older 32/48-bit "IMPI" instruction set to 64-bit PowerPC (IMPI wasn't anything like 32-bit PowerPC, so this was an even bigger transition than from a 32-bit version of an instruction set to a 64-bit version of the same instruction set).

While 64-bit architectures indisputably make working with large data sets in applications such as digital video, scientific computing, and large databases easier, there has been considerable debate as to whether they or their 32-bit compatibility modes will be faster than comparably-priced 32-bit systems for other tasks. In x86-64 architecture (AMD64), the majority of the 32-bit operating systems and applications are able to run smoothly on the 64-bit hardware.

Sun's 64-bit Java virtual machines are slower to start up than their 32-bit virtual machines because Sun has only implemented the "server" JIT compiler (C2) for 64-bit platforms.[9] The "client" JIT compiler (C1), which produces less efficient code but compiles much faster, is unavailable on 64-bit platforms.

It should be noted that speed is not the only factor to consider in a comparison of 32-bit and 64-bit processors. Applications such as multi-tasking, stress testing, and clustering (for high-performance computing), HPC, may be more suited to a 64-bit architecture given the correct deployment. 64-bit clusters have been widely deployed in large organizations such as IBM, HP and Microsoft, for this reason.

Formatering og ny installasjon av windows = 11 poeng? Det er jo helt skadd, jeg har hatt 2 disker som har kræsjet og derfor måtte jeg installere det på nytt, vil det si at det ikke funker lenger når jeg installerer det på nytt neste gang?

Vil tro det ja.

Endret av Kron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...