Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Turkisk farge på skjermen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en DELL 19-tommer som plutselig har fått et turkiskt/grønt fargeskjer. Har prøvd å sette den tilbake til fabrikkinnstillinger, men uten resultat. Den får akkurat den samme fargen om jeg kobler den til andre pcer også. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en DELL 19-tommer som plutselig har fått et turkiskt/grønt fargeskjer. Har prøvd å sette den tilbake til fabrikkinnstillinger, men uten resultat. Den får akkurat den samme fargen om jeg kobler den til andre pcer også. Noen som kan hjelpe?

Hei Sveis! Tror jeg har Løsningen !!! ja jeg bare tror.

Hadde noe av de samme prob på Min Skjerm/skjermer turkis aktig farge. men dette hadd ingenting med skjermene å gjøre. det var tudligvis DVi Kontakten til Gpu som ikke sto i.

Skrevet

Jepp. Kan lett være ledningen. Prøv med en annen hvis du har mulighet. Sjekk også i kontaktene på skjermkort og i skjermen at det ikke er no tull. Hvis ikke noe av dette funker er det nok skjermen.

halvor

Skrevet (endret)

Har hatt samme problem, og har postet om dette her på forumet også. Dette er et problem med noen Dell-skjermer. Skal se om jeg klarer å finne den tråden, der er det link til Dell sitt forum (håper jeg) hvor man får en walkthrough på en fiks.

Det er ikke direkte feil på skjermen, og det er heller ikke feil på kablene (dersom det er den feilen jeg hadde).

Det som skjer er at noe grunnleggende innstillinger i skjermen blir korrupte på et vis, og dessverre kan man ikke resette på vanlig måte. Har måttet gjort denne resetten flere ganger.

Linkage: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=849733

Linken til Dell-forumet og løsning er litt lengre ned i den tråden.

Håper det hjelper :)

Endret av KriFos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...