Gå til innhold

Microsoft lanserer reparasjonsverktøy


Anbefalte innlegg

Ikke så mye hjelp i dette programmet om det ikke jobbes mere med å skaffe fungerende drivere til (trådløs)nettverk.

Når det fortsatt er store problemer med 11n klientprodukter fra både Intel og D-link m.fl etter snart 2 år med Vista så kan en begynne å lure på hvilket fokus MS har. Kvalitet kan det umulig være.

 

Det er ikke mulig at kanskje Intel og D-link osv burde gjøre en jobb da? Hvis du kjøper dårlige dekk til bilen din, er det bilprodusentens feil?

 

Måtte faktisk installere D-Link utstyr jeg pluga inn på Vistaen min. Den fant ikke drivere og sa: "CD eller dette virker ikke".

På Linux derimot, plugin og den virket rett i hubben. Kom ikke engang noen storstygt pop-opp om "noe er pluget i, skal se om drivere som er standard.... existerer".

Så det er ikke hardware produsentene sin feil der i garden nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Å, hurra, nok et argument av typen "en trillion fluer liker skitt, derfor må det være teh rage" eller "McDonald's er skikkelig poppis, da må det være bra mat".

 

Volum har ikke nødvendigvis noe med kvalitet å gjøre.

 

Spørsmålet her er vel hvorvidt de som mener Microsoft bare lager "skrot" faktisk kjenner til flere produkter enn hjemmebrukerproduktene til Microsoft.

 

Jeg synes ihvertfall påstanden er rimelig drøy, og vitner til uvitenhet over spekteret av tjenesteområder som Microsoft dekker.

 

Prøv gjerne å si at Microsoft ikke har gjort noe positivt for bruken av datamaskiner for verken privatpersoner eller bedrifter. Men gjør det i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Jeg frykter at flere av HW.no skribenter har mistet sin objektivitet og nøytralitet. Man skal på liv og død benytte seg av enhver anledning til å slenge litt dritt på MS.

 

Jeg vet ikke hvor dårlig dette programmet er, men hvis man skal slakte noe så brutalt som i denne artikkelen, da bør man teste og granske det selv.

 

Slike Fudzila-omtaler vil undergrave HW.no som et seriøst aktør, mener jeg.

 

Sjekker man medarbeiderlisten så ser man at de fleste er strengt hw skribenter. Lite linux igrunn.

 

Problemet er nok at det er lite windows materiale som er særlig positivt, og så har vi de jeg vil omtale som linuxfanatiker skribentene som er gratislansere. De får endel oppmerksomhet her med sine artikler.

 

+ Alle nørds som henger på hver eneste side og "jeg har linux og har ikke no problem".

 

Ja man får intrykk av at hw er veldig pro linux og microsoft er bæsj. Støtter den. Tror også det har med at 99% av artiklene bærer preg av å være copy/paste materiale. Er tross alt lite reflekterende arbeid. Selv på tester så er jo ikke hw så fantastisk gode. Er jeg ute etter en test så vektlegger jeg andre mye mer, men det er ofte fordi de tester større volum og oftere. Da er det enklere å se ting i perspektiv og sammenligne over tid. Linux artiklene er jo ofte artikler skrevet at skribenter som bruker, har testet, og tenkt mye rundt grøten - Da får man lett inntrykk av at hw = linux

 

Men nå leser jeg hw primært pga hardware nyheter.. og den er jo grei den som en samleside av copy/paste materiale.

Lenke til kommentar
Ikke så mye hjelp i dette programmet om det ikke jobbes mere med å skaffe fungerende drivere til (trådløs)nettverk.

Når det fortsatt er store problemer med 11n klientprodukter fra både Intel og D-link m.fl etter snart 2 år med Vista så kan en begynne å lure på hvilket fokus MS har. Kvalitet kan det umulig være.

 

Det er ikke mulig at kanskje Intel og D-link osv burde gjøre en jobb da? Hvis du kjøper dårlige dekk til bilen din, er det bilprodusentens feil?

 

Måtte faktisk installere D-Link utstyr jeg pluga inn på Vistaen min. Den fant ikke drivere og sa: "CD eller dette virker ikke".

På Linux derimot, plugin og den virket rett i hubben. Kom ikke engang noen storstygt pop-opp om "noe er pluget i, skal se om drivere som er standard.... existerer".

Så det er ikke hardware produsentene sin feil der i garden nei.

 

Neivel, hvem er det som lager og gir ut drivere da? At de ikke klarer å gi ut medie med drivere som fungerer på et gitt os er da ikke os'et sin skyld?

Lenke til kommentar
Neivel, hvem er det som lager og gir ut drivere da? At de ikke klarer å gi ut medie med drivere som fungerer på et gitt os er da ikke os'et sin skyld?

Du må jo gjerne forklare oss hvorfor alle andre OS enn Vista stort sett har fungerende drivere?

Det er vel ikke slik at fabrikantene setter seg rundt et bord og avtaler at de skal sambotere sine egne produkter?

Lenke til kommentar
Neivel, hvem er det som lager og gir ut drivere da? At de ikke klarer å gi ut medie med drivere som fungerer på et gitt os er da ikke os'et sin skyld?

Du må jo gjerne forklare oss hvorfor alle andre OS enn Vista stort sett har fungerende drivere?

Det er vel ikke slik at fabrikantene setter seg rundt et bord og avtaler at de skal sambotere sine egne produkter?

 

Mener da bestemmt jeg svarte her før i dag. Men mulig jeg aldri kom så langt at jeg trykka svar.

Men ja i noen tilfeller setter nok hw produsentene og programutviklere seg ned på bakbeina og vil ikke lage støtte for "gamle" produkter til for heller å få pushet ut nye produkter. Dette vet jeg med sikkerhet har skjedd.

 

At alle andre OS en Vista har fungerende drivere er jeg ikke helt enig i. Hvordan var det med XP den første tiden? Hvordan var det med Linux for ikke alt for mange årene siden? Linux også er i en helt annen situasjon enn MS. Hvis en produsent ikke gidder lage driverstøtte feks til Linux, så har Linux miljøet flust av flinke ildsjeler som ordner opp i det selv..

 

Men når noen går ut og sier at nå skal vi lage et nytt OS. Skal de da fokusere på å støtte allverdens gammel hw og sw? Eller skal man være litt dristig og prøve å satse nytt? Personlig mener jeg man innimellom må satse nytt når man skal lage noe nytt.. Så får det være opp til hw og sw produsentene å eventuelt sørge for at deres produkter kan fungere med det nye OS'et Selvsagt krever jo det at det er et samarbeid mellom partene. Men å skylde på MS fordi noe som ikke er deres produkt ikke fungerer som det skal blir feil i mine øyne. Det er jo som sagt ikke de som lager hardwaren, det er ikke de som lager driverene..

 

Forøvrig er jeg ingen fan av Vista. Det er alt for mye irritasjonsmomenter. Hadde hadde det ikke vært for jobben hadde jeg muligens holdt meg unna Vista. Men men.

Lenke til kommentar
Neivel, hvem er det som lager og gir ut drivere da? At de ikke klarer å gi ut medie med drivere som fungerer på et gitt os er da ikke os'et sin skyld?

Du må jo gjerne forklare oss hvorfor alle andre OS enn Vista stort sett har fungerende drivere?

Det er vel ikke slik at fabrikantene setter seg rundt et bord og avtaler at de skal sambotere sine egne produkter?

 

Men når noen går ut og sier at nå skal vi lage et nytt OS. Skal de da fokusere på å støtte allverdens gammel hw og sw? Eller skal man være litt dristig og prøve å satse nytt? Personlig mener jeg man innimellom må satse nytt når man skal lage noe nytt.. Så får det være opp til hw og sw produsentene å eventuelt sørge for at deres produkter kan fungere med det nye OS'et Selvsagt krever jo det at det er et samarbeid mellom partene. Men å skylde på MS fordi noe som ikke er deres produkt ikke fungerer som det skal blir feil i mine øyne. Det er jo som sagt ikke de som lager hardwaren, det er ikke de som lager driverene..

 

Det som er saken er jo at 11n produkter stort sett har blitt lansert rundt og etter Vista kom på markedet.

Det er jo heller ikke slik at andre OS er helt problemfri, men Vista synes jeg har vært 'unik' på dette området.

 

En annen ting er at det også har vært problematisk å få full hastighet på LAN med Vista.

Skal man f.eks blande Vista og XP i nettverk så blir det fort krøll. Ikke det at jeg har så mye erfaring med dette selv, men man leser jo om andre som sliter og må google opp undergrunnsløsninger.

 

Krysser fingre for at Windows 7 blir et bedre OS. Spørsmålet blir om MS krever en ny runde med drivere og 2 nye år hvor man river av seg håret ;)

Lenke til kommentar
Neivel, hvem er det som lager og gir ut drivere da? At de ikke klarer å gi ut medie med drivere som fungerer på et gitt os er da ikke os'et sin skyld?

Du må jo gjerne forklare oss hvorfor alle andre OS enn Vista stort sett har fungerende drivere?

Det er vel ikke slik at fabrikantene setter seg rundt et bord og avtaler at de skal sambotere sine egne produkter?

 

Men når noen går ut og sier at nå skal vi lage et nytt OS. Skal de da fokusere på å støtte allverdens gammel hw og sw? Eller skal man være litt dristig og prøve å satse nytt? Personlig mener jeg man innimellom må satse nytt når man skal lage noe nytt.. Så får det være opp til hw og sw produsentene å eventuelt sørge for at deres produkter kan fungere med det nye OS'et Selvsagt krever jo det at det er et samarbeid mellom partene. Men å skylde på MS fordi noe som ikke er deres produkt ikke fungerer som det skal blir feil i mine øyne. Det er jo som sagt ikke de som lager hardwaren, det er ikke de som lager driverene..

 

Det som er saken er jo at 11n produkter stort sett har blitt lansert rundt og etter Vista kom på markedet.

Det er jo heller ikke slik at andre OS er helt problemfri, men Vista synes jeg har vært 'unik' på dette området.

 

En annen ting er at det også har vært problematisk å få full hastighet på LAN med Vista.

Skal man f.eks blande Vista og XP i nettverk så blir det fort krøll. Ikke det at jeg har så mye erfaring med dette selv, men man leser jo om andre som sliter og må google opp undergrunnsløsninger.

 

Krysser fingre for at Windows 7 blir et bedre OS. Spørsmålet blir om MS krever en ny runde med drivere og 2 nye år hvor man river av seg håret ;)

 

Jepp, for å si meg selv i mot på en måte :) så får man håpe at MS lager et såpass godt "grensesnitt"/interface at utviklerene gidder å lage gode drivere som fungerer skikkelig :) For det er jo som sagt avhengig av at det er et samarbeid mellom partene for at det skal bli bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...