Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får ikke akkurat like god kvalitet når du komprimerer filmene til f.eks. divx, men det avhenger av hvor store filer du vil ha. 650 mb stor fil bør ikke inneholde mer enn 1t30min hvis kvaliteten skal være akseptabel.

 

Husk også at hvis kvaliteten er litt dårlig på dataskjermen, vil det sannsynligvis se ok ut på en tv.

 

Jeg er litt lat, så jeg har egentlig kun brukt programmet Easydivx til dette. Det både ripper og gjør ferdig hele jobben for det. Søk på navnet i f.eks google, så finner du siten.

 

Har hatt litt trøbbel med de forskjellige versjonene, men til slutt har jeg endt opp med versjon 0.81 i kombinasjon med codec 5.02. Begge skal være nedlastbar fra hjemmesiden til Easydivx.

 

Husk forresten å kryss av for 2-pass på skillearket for codec, da vil du få den desidert beste kvaliteten i forhold til filstørrelsen. Du betaler med et par timer ekstra venting.

 

Ved å velge relativt stor filstørrelse kan du BÅDE redusere filstørrelsen OG beholde kvaltiteten.

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg gjøre dette om til divx eller noe så jeg kan faktisk se de på pcen min..jeg ønsker ikke å kympe størrelsen på filene vil ha akkurat samme kvalitet.

 

Hvis du vil ha samme kvalitet, kan du ikke enkode til divx eller noe som helst annet. Du kan se *.vob med et dvdavspillerprogram, som f.eks PowerDVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...