Gå til innhold

wow eller lotro? hvilket spill bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

WoW:

Morsomt spill, ganske gøy å levle opp til høyeste level men det morsomte skjer når du er maxet ut og klar for å raide, gruppequeste og diverse. Håndtverkene er middels og ikke lenger spesielt nytt. Grafikken er mer en god nok, men begynner kansje å bli noenlunde utdatert. Communityen i WoW er... tja... variert. Med så mange som spiller det er det altid massevis av idioter, men også mange greie folk. Slik er det alltid. Bli med i ett laug.

WAR: Ikke prøvd, men skal snart.

AoC: Bra grafikk, engasjerende kampsystem, hot chix. Hva mer trenger man? Gameplay og content som kommer litt fortere en Funcom har klart. Helt greit at ikke PvP systemet kommer med launch, men å gi HALVE systemet 4 måneder senere er rett og slett for dårlig. Morsomt å spille på PvP server, men man blir lei siden det ikke er så mye å gjøre. Håndtverksklassene og systemet er rett og slett en spøk. Ett middels spill, morsomt i noen måneder.

LOTRO: Nå er jeg en ganske stor Lotro fanboy, men skal prøve å holde meg subjektiv, objektiv eller hva man nå sier, begge deler. Spillet er ganske likt WoW både på måten det er utført, gameplay og interface men har også mange grunnleggende forskjeller. PvP på Lotro er etter min mening ikke like engasjerende som på WoW og har ikke den samme intense følelsen, og PvP'en er alt for PvE basert. Som AV om folk hadde giddet gjøre questene. PvE derimot er det beste jeg har sett hittil. Mange varierte klasser å velge mellom. I Lotro får man veldig lite erfaring per monster du dreper men du får derimot ganske mye per fullført quest. Dette gjør at det blir ikke mye grinding. Lotro har også ett deed system som fungerer veldig godt og gjør ikke at du føler du dreper ting uten noen grunn. Om man f.eks dreper 300 orker i Angmar kan man få +1 i valour som er en trait. Traits kan man ta på seg omtrent som våpen og rustning i spesielle slots du har. Dette gir en større variasjon mellom hver karakter. Instancer er alltid historiebasert og alle quester blir fortalt på en god måte. Du skal heller aldri gjøre noe som på noen måte egentlig har noen stor effekt på selve Lord of the Rings historien, men heller bak kulissene i både større å mindre grad. Håndtverkene på dette spillet har jeg aldri sett maken til og er forsåvidt likt WoW men utført på en mye bedre måte. På omtrent alt du lager kan du få critical og få en bedre versjon av det du kunne laget. Høylevel crafting kan gi deg ekstremt gode ting ved critical, noe som gir solo spillere en mulighet for å ha noe å si.

Nei nå skriver jeg i ett sett. Lotro delen ble litt lengre, men som jeg sa så liker jeg det spillet over gjennomsnitts godt. Alle disse meningene er mine, og jeg mener ikke at alle andre skal synes de er sanne. All references to existing people are purely coincidental.

Yay :!: Let the flame commence.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er i hele tatt poenget med å sammenligne WoW med WAR og AoC her når det ikke har noe som helst med denne tråden å gjøre? Tror du finner nok WoW VS WAR og AoC på deres underforum her. Herlig å argumentere MOT LotRO ved å fortelle hvor mye bedre WoW er enn AoC og WAR...

aah. Så ikke at det var Lotro eller Wow. Trudde det var "hvilken mmo bør jeg velge" eller noe jeg. Gikk inn på tråden, for så og stikke ut en time, for så og svare :p

Var ikke klar over at det bare var wow/lotro :ohmy:

Skrevet (endret)
Classbalance (noe de andre mmo`ene failer totalt på),

Den classen man velger har en mye større "rolle" enn i de andre spilla. Får ikke forklart det helt men,

Classbalance i War er langt ifra ille. Det fokuserer på teamplay, og det er meningen at en Rune Priest skal bli knust av en Which Elf.
Varierte og utrolig morsomme bossfights (spesielt om man raider 10mans/25mans,

Pene miljøer og "epic" landskap,

Miljøene i War er langt mer detaljerte, og det aller meste av verdenen er håndlagd, ikke copypasta slik som hoveddelen av Wow er.
Et noenlunde bra pvp system med Arena 2v2, 3v3, 5v5, battle grounds med opp til 40 stk på hvert lag,
40 folk på hvert lag?

Snakker du om altarac valley? også kjent som PVE vally?

Skjer det noensinne PVP der? NEI! det er en grind, HVEM KOMMER SEG TIL DEN FIENDLIGE COMMANDEREN FØRST LOLOLOL SKILZ!

Arena? Er arena bra? Hvis du tror det er du enten utrolig ignorant og dum, eller så spiller du druid.

Arena systemet er flawd, det handler BARE om gear og hvilken class man spiller, det er en grunn til at Arms war/resto drood teams er det eneste som ligger på topplisten.

Wow PVP er en sideting, et minigame, i starten av Wow, på release, eksisterte det knapt. Spillet i seg selv er lagd for PVE, det er det eneste som gjør spillet bra!

Uansett hvor mye de prøver å gjøre spillet til et PVP-spill så kan de aldri vinne over War som er lagd for PVP.

Hvis du skal supporte wow så support det som gjør spillet bra.

Oh lol, de har jo annonsert at de ikke skal ha noen vansklige raids lenger, så det er vel ingenting som gjør spillet verdt å spille, det har nærmest blitt et nytt Hello Kitty MMO.

Edit: siste påstanden har jeg dog ingen kilder til, men mener å ha lest at raiding skal bli enda mer mainstream i Wrath of The Lich King.

Endret av teletubbiekid
Skrevet
Classbalance (noe de andre mmo`ene failer totalt på),

Den classen man velger har en mye større "rolle" enn i de andre spilla. Får ikke forklart det helt men,

Classbalance i War er langt ifra ille. Det fokuserer på teamplay, og det er meningen at en Rune Priest skal bli knust av en Which Elf.
Varierte og utrolig morsomme bossfights (spesielt om man raider 10mans/25mans,

Pene miljøer og "epic" landskap,

Miljøene i War er langt mer detaljerte, og det aller meste av verdenen er håndlagd, ikke copypasta slik som hoveddelen av Wow er.
Et noenlunde bra pvp system med Arena 2v2, 3v3, 5v5, battle grounds med opp til 40 stk på hvert lag,
40 folk på hvert lag?

Snakker du om altarac valley? også kjent som PVE vally?

Skjer det noensinne PVP der? NEI! det er en grind, HVEM KOMMER SEG TIL DEN FIENDLIGE COMMANDEREN FØRST LOLOLOL SKILZ!

Arena? Er arena bra? Hvis du tror det er du enten utrolig ignorant og dum, eller så spiller du druid.

Arena systemet er flawd, det handler BARE om gear og hvilken class man spiller, det er en grunn til at Arms war/resto drood teams er det eneste som ligger på topplisten.

Wow PVP er en sideting, et minigame, i starten av Wow, på release, eksisterte det knapt. Spillet i seg selv er lagd for PVE, det er det eneste som gjør spillet bra!

Uansett hvor mye de prøver å gjøre spillet til et PVP-spill så kan de aldri vinne over War som er lagd for PVP.

Hvis du skal supporte wow så support det som gjør spillet bra.

Oh lol, de har jo annonsert at de ikke skal ha noen vansklige raids lenger, så det er vel ingenting som gjør spillet verdt å spille, det har nærmest blitt et nytt Hello Kitty MMO.

Edit: siste påstanden har jeg dog ingen kilder til, men mener å ha lest at raiding skal bli enda mer mainstream i Wrath of The Lich King.

haha... Sa noenlunde bra. Jeg er pure pve så, har ikke spilt mye arena. Bare litt 2v2, men har sett tournaments i 3v3, og da er det SKILLS det går på. Ikke gear. Pvp gear er lett og skaffe seg, alle har stort sett det samme gearet, så et par mnd etter de nye settene har kommet, så har alle de samme settene, og da går det på skills.

De har sagt at det skal være lettere og raide JA, men det de har gjort er og gjøre alle raid instancer til 10 OG 25 man, 10 man er for casuals og 25 man er for mer hardcore. Grunnen til at de har gjort så folk kan gå 10 man er for at fler skal få se endgame content, men de mest casual får alike vell ikke tak i det beste gearet, for da må man gå 25 man. Blir som en 5man dungeon på normal eller heroic.

Skrevet (endret)

I LOTRO, er det som i Midgard? Med Moria, Mordor, Gondor, Rohan osv?

Hadde vært morro, med de landene istedenfor Elwynn forest eller Redridge eller sånne land i W0W..

Har spilt en god del wow, og trodde egentlig jeg hadde sluttet med MMO (har gått over til Cod nå), men syntes LOTRO hørtes morro ut. Høres kanskje rart ut at jeg ikke har kommet på tanken før men :p

Endret av Lassi3
Skrevet (endret)
Jeg har ikke spilt LOTRO selv, men for dem som sier historien er mye bedre så tar de jo en del feil. Warcraft unverset har utrolig komplex lore og den er veldig veldig interessant. Men

når det kommer til MMO's så er det relativt vanskelig å føre en lore videre i form av online spill.

Det er derfor offline aspektene av Warcraft er mye dypere når det kommer til lore.

Du sier at Warcraft har dypere historie enn Lord of The Rings? HA! :!:

Det sa jeg da aldri..? Jeg sier bare at den kan umulig være "mye" bedre enn loren til WoW. Jeg skal ikke legge meg noen fordommer om lotro, jeg har jo lest bøkene. Men det er så inmari mange detaljer i warcraft unverset at det skal en del til for å slå det med så stor margin at det kan kalles "Mye".

edit: Misforsto kanskje litt, mente at offline spillene er mye dypere enn MMO'en. Ikke at de er mye dypere enn lotro. :)

Endret av shloopy
Skrevet (endret)
Jeg har ikke spilt LOTRO selv, men for dem som sier historien er mye bedre så tar de jo en del feil. Warcraft unverset har utrolig komplex lore og den er veldig veldig interessant. Men

når det kommer til MMO's så er det relativt vanskelig å føre en lore videre i form av online spill.

Det er derfor offline aspektene av Warcraft er mye dypere når det kommer til lore.

Du sier at Warcraft har dypere historie enn Lord of The Rings? HA! :!:

Det sa jeg da aldri..? Jeg sier bare at den kan umulig være "mye" bedre enn loren til WoW.

syns warcraft lore er litt for lik warhammer jeg >< (hvem var det som gjorde orkene grønne? :p)

Men LOTR historien er ganske dyp da, hadde ikke vært for WC3 så hadde ikke jeg kunne et drøyt av historie når jeg begynte med wow (spiller ikke lengre), men de aller fleste (skal ikke kaste no tall ut her) spiller det for å få bedre gear og blabla, det er omtrent det eneste jeg hørte fra mine kamerater i friminuttene i 2 år (ikke 100% av tida, men dere skjønner kanskje hva jeg mener :))

Men at LOTR er mye bedre lore enn wow, det vil jeg si.

Du kan tenkte at rekken er slik i moderne fantasy:

Beowulf (ukjent forfatter) --> Tolkien (LOTR) --> Warhammer --> Warcraft

men jeg personlig syns the witcher er best :p

ga meg en MMO følelse uten andre players da :)

(damn, så ikke at du endret innlegget ditt :()

Endret av amir90
Skrevet

Jeg synes strengt tatt at ingen som ikke har like stor erfaring med begge fastslå hvem som har best lore. I og med at jeg spiller WoW selv og ikke kan særlig om LOTRO så er det muligens ikke rettsliggjordt å dra ut om hvem som er best og tegne konklusjoner. Og for dem som baserer alt de kan om warcraft-lore utifra WC3 har ikke så mye de skulle sagt.. fordi det er en *god del mer enn det.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...