Gå til innhold

[KJØPT]Overklokkbar spillemaskin, maks 10k


Anbefalte innlegg

Skal ha en ny maskin for spilling, og har satt opp følgende.

 

Antec Nine Hundred

Biostar TPower I45 5.x

Club3D Radeon HD 4870 512MB OC

Intel Core 2 Duo E8500

MIST Modulær 650W

Mushkin XP2-8500 4096MB

Nec AD-7200A

Noctua NH-U12P

Samsung Spinpoint F1 1TB

 

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=84625

 

Gikk langt fra trådens utgangspunkt, og anbefalinger da jeg til slutt bestilte maskinen.

Endret av hobol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg 8400cpun istedenfor 8500 og spar noen kroner på det, 8400 klokker du lett over 8500 på stockfan.

 

Ellers er det ikke mulig å gå inn på den linken du ga, ettersom det er under din "administrator konto" på prisguide.no.

 

Så viss du har mulighet, kan du oppgi latencien på minnet, samt prisen på skjermkortet (du betaler)?

Lenke til kommentar
Skal ha en ny maskin for spilling, og har satt opp følgende.

 

Hovedkort: Gigabyte GA-X48-DS5

CPU: Intel Core 2 Duo E8500

Kjøler: Noctua NH-U12P

GPU: PowerColor Radeon HD 4870 1GB

Minne: OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048)

Kabinett: Antec Nine Hundred

PSU: Corsair TX 650W

Lydkort: Asus Xonar DX/XD

HD: Samsung Spinpoint F1 750 GB

Optisk: Samsung SH-S203D

 

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=84625

 

Er det noen som har noe å si på dette oppsettet? Er litt usikker på hvem av 4870 kortene jeg skal velge samt om minnet er noe særlig poeng.

 

gå inn på handlevogna di, huk av for lesbar for alle eller no sånt så kopierer du linken som står over og trykker på oppdater.

Lenke til kommentar

Merkelig at det ikke går å gå inn inn på den linken ettersom jeg kommer glatt inn når jeg bruker laptop'en min (som er trådløst tilkoblet ett annet nettverk)men det er nå så.

 

Og E8400 vs. E8500 ville jeg vært enig i for ett halvt år siden, men når prisforskjellen er på 223 kroner så er ikke det noe særlig å hente, dessuten så sies det at de siste batchene av E8400 slett ikke er like overklokkingsvillige som de tidligere, mens E8500 har blitt bedre. Hvorvidt dette er sant aner jeg ikke, men på cpu tror jeg ikke at jeg kommer til å endre, med mindre noen klarer å overbevise meg om at fire-kjerner er det smarteste valget på sikt.

 

Men timings på minnet er 5-5-5-18

https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

 

Pris på skjermkort hos datakjeden er 2080 (1gb versjon, ikke 512 mb)

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36132%3br:pg

 

Edit:

gå inn på handlevogna di, huk av for lesbar for alle eller no sånt så kopierer du linken som står over og trykker på oppdater.

 

Det har den vært hele tiden, og siden jeg som sagt kommer inn via laptop'en som er tilkoblet annen manns lokale nettverk, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke andre folk kommer seg inn, og nei. Jeg er ikke logget inn på laptop'en, om det skulle vært ett spørsmål.

Endret av hobol
Lenke til kommentar

Ingen som kan hjelpe meg? Er blitt svært usikker på hva slags kjøler jeg skal ha, og om sammensetningen ellers er bra.

 

Grunnen til at jeg har blitt usikker på kjøler er etter at jeg snakket med en kar som har brukt vendetta 2 og knekt 2 hovedkort med det. Hvem kjøler er god, samtidig som den er bra uten å bråke som en påkjørt blondine fra toten? NorthQ Siberian Tiger?

Lenke til kommentar

noctua sin er jo meget god og themalright 120 extreme er vel i samme klasse. vendetta 2 er en meget bra kjøler i forhold til pris og nesten like bra som de to andre, at han har knekt 2 hovedkort med den hørtes klønete ut. Har hørt om skader ved frakting av maskin med store kjøler. Ellers ser oppsett bra ut, vet ikke om jeg ville valgt x48 da dette er priset meget høyt, P45 er såogsi like bra. x48 har jo 2xpcie16x mot p45 sine 2pcie8x men forksjellen er vist veldig liten og knapt merkbart, har uansett ikke noe å si så lenge du bare har ett skjermkort. er vel rundt 1000lappen å spare

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Ingen som kan hjelpe meg? Er blitt svært usikker på hva slags kjøler jeg skal ha, og om sammensetningen ellers er bra.

 

Grunnen til at jeg har blitt usikker på kjøler er etter at jeg snakket med en kar som har brukt vendetta 2 og knekt 2 hovedkort med det. Hvem kjøler er god, samtidig som den er bra uten å bråke som en påkjørt blondine fra toten? NorthQ Siberian Tiger?

 

hvis du er nervøs for hvordan du skal frakte PC'n med en stor vifte på, er det bare å finne frem teip og teipe den fast til ramma..

 

At han har knekt 2 hovedkort med den kjøleren er jo totalt idiotisk :thumbdown:

Ta et gammelt HK og prøv å bøy det... det tåler ekstremt mye og er veldig elastisk..

du kan sikkert finne et klipp på youtube også...

 

themalright 120 extreme med en gid vifte er å annbefale, men husk på og mål om du har nokk plass før du kjøper

Lenke til kommentar
noctua sin er jo meget god og themalright 120 extreme er vel i samme klasse. vendetta 2 er en meget bra kjøler i forhold til pris og nesten like bra som de to andre, at han har knekt 2 hovedkort med den hørtes klønete ut. Har hørt om skader ved frakting av maskin med store kjøler. Ellers ser oppsett bra ut, vet ikke om jeg ville valgt x48 da dette er priset meget høyt, P45 er såogsi like bra. x48 har jo 2xpcie16x mot p45 sine 2pcie8x men forksjellen er vist veldig liten og knapt merkbart, har uansett ikke noe å si så lenge du bare har ett skjermkort. er vel rundt 1000lappen å spare

 

Da har jeg gått tilbake til Noctua, men skal ha på 2 vifter på den i Push&Pull. Hvilke vifter bør vurderes til det? (Har lest meg til på engelske sider at stock vifta på Noctua ikke er særlig bra, gjør forøvrig ikke så mye om jeg må kjøpe de fra utlandet.)

 

Ellers så vil jeg ha muligheten til å kjøre crossfire senere, så derfor vil jeg ha X48. Hvis det ikke hadde vært for det, så hadde P45 vært ett soleklart valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...