Ghostrider77 Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Hei Jeg kjører Vista Ultimate, jeg har problemer med min dvd rom. Dvd rommen finnes ikke inne på "min datamaskin" eller på Enhetsbehandling, dvs der står en gul varsel trekant på den, har prøvd å slette den og starte maskina opp igjen uten å lykkes med å få inn cdrommen. Setter inn cden og den leser ikke plata heller. Jeg hadde en Optiarc cd rom tidligere , men jeg gikk bort å kjøpte meg en ny DVD rom fra Samsung med betegnelsen SH-S202N/BEBN da jeg trodde at cd rommen var gått åt h........... uten at problemene forsvant. Når jeg har restartet maskina mi så får jeg opp jeg siterer: Enhetsdriverprogrammet ble ikke installert TSST corp cddvdw SH-S202N ATA DEVICE. Noen som kan hjelpe hjelpe meg med dette her inne?
otis Skrevet 11. oktober 2008 Skrevet 11. oktober 2008 Det høres jo ut som at porten eller kabelen er defekt. Da du har prøvd med 2 forskjellige enheter på samme porten/kabelen?
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Det ser ut som du har samme issue som meg...jeksla irriterende. Her er linken til min posts i tilfelle jeg finner ut av det : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1020316 DVD rommen min funker fint, har prOvd den i en annen maskin. Ledningene er ogsA i orden. Jeg tror det har noe med VISTA og gjOre, kanskje etter en update. Jeg har ogsA en Samsung. Hvis det har noe med VISTA og gjOre, kanskje det hadde vAERt mulig og "gA tilbake til et tidspunkt" pA maskinen der dvd rommen var i orden. EDIT: "system restore" heter det vist. Jeg ser at det kom en windows update den 10 ende...nAr sluttet DVD rommen din A virke? Endret 13. oktober 2008 av RAVENyeahLikeInBIRD
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Kanskje dette hjelper deg...det funka for meg Originally Posted by vercetti Fixing the problem simply involves deleting the filter entries for the third-party device drivers. These entries can sometimes become damaged (which is what produces the "corrupt registry" warning). To delete the offending keys, open the Registry and navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Class/{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. . Delete the keys named UpperFilters and LowerFilters and reboot. Linken der gullegget lå http://www.softwaretipsandtricks.com/forum...ot-working.html For komme inn i "regedit" trykker du på Start knappen i windows og skriver inn "regedit" i søke feltet. Deretter er det bare å bla seg nedover i mappe strukturen... Håper dette hjelper deg.
Ghostrider77 Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Kanskje dette hjelper deg...det funka for meg Originally Posted by vercetti Fixing the problem simply involves deleting the filter entries for the third-party device drivers. These entries can sometimes become damaged (which is what produces the "corrupt registry" warning). To delete the offending keys, open the Registry and navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/Class/{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. . Delete the keys named UpperFilters and LowerFilters and reboot. Linken der gullegget lå http://www.softwaretipsandtricks.com/forum...ot-working.html For komme inn i "regedit" trykker du på Start knappen i windows og skriver inn "regedit" i søke feltet. Deretter er det bare å bla seg nedover i mappe strukturen... Håper dette hjelper deg. Tusen takk for svar, jeg skal prøve dette jeg:) Om dette skulle funke eller ei så skal jeg komme tilbake med svar:) Jepp! Dette funket Tusen hjertlig takk for hjelpa Endret 19. oktober 2008 av Ghostrider77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå