Gå til innhold

BK: Klønete eksponering av lastebil i fart på kvelden


Anbefalte innlegg

ute av stand til å finne en kort, velklingende tittel, gikk jeg for noe som ligner mer et avsnitt enn ei setning.

 

 

uansett. grunnen til at adjektivet "klønete" har havnet i tittelen er at jeg tabba meg litt ut da jeg tok dette bildet. dere skjønner at her hvor jeg bor, er det relativt lite trafikk. hvertfall, for et par kvelder siden trava jeg ut med kameraet og stativ i hver sin hånd. går raskt langs veien mens musikken buldrer i ørene mine. plutselig skimter jeg en lastebil i det fjerne, kommende på veien mot meg. jeg stresser og forsøker å skru på det pokkers stativet, men det viser seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd. til slutt får jeg det på, stilt inn lang nok lukkertid, iso og skifta til manuell fokus, og planter det ned på veien i rimelig god tid (ca 8-10 sek til den kjører forbi). trykker av, hører speilet vippes (på dette tidspunktet hadde én ørepropp falt ut) og gjør meg klar til å vente da jeg hører et lite kræsj, og søren meg har jeg ikke greid å sette opp gorillapoden skikkelig, så kameraet faller om kull og lander med rævva først nedi grusen. i vill panikk grabber jeg etter det og meisler det ned i grusen så godt jeg kan, og før jeg vet ordet av det suser lastebilen forbi. akkurat i tide. jeg puster lettet ut og lurer på om resultatet ble noe tess. jeg likte det!

post-141153-1223669710_thumb.jpg

Endret av Lovold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med Tom her. Jeg blir ikke enig med meg selv om bildet hadde blitt bedre uten at kameraet hadde falt over ende..

Jeg fikk jo ikke satt det opp i skikkelig vinkel, den vinkelen i det bildet her er jo rævva i grunn. Men ble et litt annet uttrykk enn et standard bil-bilde, litt mer abstrakt.

 

Jeg mente det ikke som kritikk på stativoppsettingen din. Jeg blir bare ikke enig med meg selv om bildet hadde vært bedre i mine øyne uten de to lyssterke strekene som skiller seg fra resten av lysene. Bildet er bra det. De to strekene skiller det fra alle andre slike bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...