Gå til innhold

Kjøper henter ikke vare - Kan jeg som selger kreve betaling?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Sendte nylig litt paintballustyr til en jeg kom i kontakt med gjennom Finn.no. Vi uvekslet en del email, har tatt vare på alle disse. Ble avtalt at han skulle kjøpe, og at jeg skulle sende som postoppkrav. Frakt ble på ca. 200,-. Nå har pakken ligget på postkontoret i over 2 uker, jeg har sendt mail, men får bare dumme svar. (Se eksempel nedenfor)

Hvis pakken skulle bli sendt tilbake til avsender, altså meg, kan jeg kreve betaling for frakten begge veier? Har jeg noen rettigheter?

 

Eksempel på svar:

(Jeg er i kursiv)

 

Henter du den i morgen?

 

forse

 

Kan du ringe postkontoret? Pakken sendes tilbake, på din kostnad. Er ikke det litt kjipt?

 

neida mamma betaler

 

 

Ringer mammaen hans i morgen hvis ingenting skjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er noe dritt. Spesielt at Du må betale returporto når pakka blir sendt tilbake til avsender!

 

Du ser jo at div firma på QXL sender ut regning om en vare ikke har blitt betalt, men om du som privatperson har noe lykke med det spørs. Hva skal du gjøre om han ikke gjør opp for seg - han driter jo i det.

 

FÅ SEE ......

Drittunge?

 

Lykke til!

 

Ellers blir det lærepenger - at du aldri sender ut pakke uten forhåndsbetaling .... minimum 2X porto!

Skrevet

Sånn er det, jeg selger aldri noe på Finn uten forskuddsbetaling. Vil de ikke forskuddbetale minimum porto, returporto og returgebyr så lar jeg heller vær å selge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...