Gå til innhold

DVI til VGA adapter


Anbefalte innlegg

Har en kabel som jeg bruker fra PC til TV som er DVI fra PC og VGA i TV'en.. Problemet nå er at jeg må gjøre om den DVI delen til VGA. Går det an så lenge det er VGA i andre enden (TV) ?

 

Hvis noen skjønner? Ser di har en slik på Komplett.no, men i følge kommentarene der så mistrer man bildekvalitet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, VGA er dårligere på bilde enn DVI, men den store forskjellen tror jeg ikke du vil merke!

 

Men vil det bli dårligere enn det er nå ? Er jo allerede VGA i ene enden ? Er en DVI -> VGA kabel...

 

Tenkte kanskje at det ikke ville bli forskjell siden det er allerede VGA i ene enden..

Lenke til kommentar
Det var det jeg tenkte :)

 

Har jo HDMI utgang på skjermkortet og, men det får jeg ikke til... Enten mister jeg mye av bildet rundt hele TV-skjermen i clone, eller så får jeg bare bakgrunns bildet i dualmode...

Ja, men da har du vel ingenting å klage på da?

 

Om du mister noe av bildet ved "clone" kan du vel bare justere skjermoppløsningen fra følgende vindu: dual1.jpg

 

Og i "dual mode" om du får samme bakgrunnsbilde på begge så er det vel ikke noe problem? Da er jo skjermen riktig tilkoblet og klar! Du kan begynne å dra over alt av ikoner til vinduer til den andre skjermen..

 

To skjermer tilkoblet på en maskin; delt skrivebord: windows-vista-dual-monitors.jpg

 

Eller er det noe jeg har misforstått her?

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Vel, å forandre oppløsningen på tv'en hjelper ikke i clone mode... får samme problem uansett.. Vil jo ha 1280*720 på TV'en og da detter en del ut av skjermen rundt hele...

 

I dual så får jeg kun bildet... Ikke startmeny og ikoner etc... Og gjør jeg en ting til med instillingene da så kan jeg få musen på TV'en men da mister jeg den på PC'en... Litt innvikla å forklare på en måte :p

 

Dette problemet hadde jeg ikke med VGA (dvi-vga) kabelen... men mangler jo overgangen nå..

Lenke til kommentar
Skjønner litt mer nå.. Fikk laga snarveier etc på TV-skjerm bildet.. Men hvis jeg starter f.eks VLC for å spille av filmer så starter det, men på PC-skjermen...

 

Vil ha video på TV'en og ikke på PC'en...

Ja så dra over vinduet da vel!

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...