Gå til innhold

Kjøpe Fallout 3 til PC eller PS3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Og jeg velger å tro at du ser deg blind på favorittsystemet ditt :)

Da velger du å være sta. Fordi jeg har akkurat kommet med masse soleklare og realistiske argumenter :) Kall det gjerne bastant, men de er realistiske og sanne.

Dette minner meg egentlig litt om bærbar PC versus stasjonær PC diskusjonen. Det er mange, mange mennesker som kjøper bærbar uten å egentlig tenke over ting, og som faktisk ikke trenger det, og hadde fått en mye bedre PC i en stasjonær for samme pris.

Endret av OcMax
Skrevet (endret)
Nå blir det jo bare tøv. Flesteparten av de nevnte spillene hadde ikke konsollutgaver på den tiden de kom ut. Gud vet hvilken versjon jeg hadde foretrukket om de hadde det. På den andre siden var noen av de også konsolleksklusive. Dette inkluderer blant annet Ocarina of Time, Mario 64 og Time Splitters 2.

Jeg handlet Fallout 3 og Dead Space bevisst til Xbox 360 vel i viten om at de ser bedre ut på PC-en min. Da synes jeg at det er bedre å kunne ligge tilbakelent i sofaen med en gamepad og ta det rolig. PC-spilling på storskjerm gir meg overhodet ikke den samme godfølelsen. Når jeg attpåtil har superenkel tilgang til DLC, flerspiller over internett og en lettvint spillbutikk gjennom en solid sentral er valget enkelt for min del.

Det er jo ganske lite rasjonelt? Hvorfor i alle dager skulle ikke en PC gi samme godfølelsen i sofaen? Kanskje tilogmed mer, siden den ikke bråker som et uvær. Man kan like gjerne bruke joypad på PC, faktisk vil jeg si den er mer egnet, da man har mer fleksibelt oppsett på endel titler. At du "ikke er interessert i å kjøpe en dongle", kan vel knappest kalles et argument (det minner ihvertall om å se seg blind på systemet sitt), det følger jo med mange kontrollere. Feks x360-kontrolleren til PC. Og emulering er da fullt lovlig om man har lisensen til spillene, noe man formodentlig har om man skal spille de på annen måte enn emulering. PC har endel fordeler over konsoll, bedre grafikk, bedre kontroller og bedre fleksibiltet med tanke på mods o.l, konsoller er billigere i innkjøk og enklere i setup. Mange av argumentene du snakker om finner jeg rett og slett ikke særlig treffende. Jeg har ikke noe imot at folk liker konsoll bedre, men jeg synes mange av argumentene som fremmes til konsolls fordel er lite relevante, eller sågar feilaktige.

AtW

Endret av ATWindsor
Skrevet (endret)

Det du kan utrette med en konsoll kan du garantert utrette med en pc, men det blir verre andre veien. Så enkelt er det.

edit: Man kommer ikke unna det faktum at en mus er mer egnet til presisjonsnavigering fremfor en håndkotroller.

Jeg kan sikkert lære meg å spille, surfe og tegne med en håndkontroller, men det er ikke dermed sagt at det kommer til å gå like effektivt unna som med en mus..

Endret av Xander^
Skrevet (endret)

Jeg har absolutt ingen problemer med støyen fra verken drevet eller viftene på min Xbox 360, så det er knapt et gangbart argument for min del. Det bør vel også nevnes at jeg ikke lider av særlige hørselsproblemer eller er overdrevent tolerant for støy, så jeg har problemer med å se hvordan noen i det hele tatt hører konsollen sin med normalt volum på TV-en. Jeg har prøvd og eier flere gamepads til PC, men har fortsatt til gode å finne noen med gode trigger-knapper. Prisen på en slik dongle er lik prisdifferansen mellom et PC-spill og et konsollspill i mange tilfeller, og det er derfor jeg dro frem det som et eksempel på en ekstrakostnad jeg ikke er interessert i å betale, siden han synes denne utgiften er hårreisende.

Årsaken til at jeg er mer bekvem med konsollspilling foran TV-en enn tilsvarende med en PC er mange. For det første foretrekker jeg å ha alt sentralisert i ett program, hvor jeg uten å måtte lakse rundt kan starte stemmekommunikasjon med venner, se hva andre venner spiller, laste ned spill fra XBLA, automatisk patche spillene mine og så videre. På PC må jeg ofte bla mellom Steam, Xfire, Hamachi og spillenes proprietære lobbyer. For det andre synes jeg konsollspaker er langt mer fleksible med tanke på hvor godt de fungerer til ulike spillsjangre. Jeg kan uten problemer spille bilspill, rollespill, skytespill og sportsspill med den samme spaken. Når jeg da gir blaffen i at grafikken er noen hakk bedre på PC ser jeg absolutt ingen som helst grunn til å kjøpe meg en dobbelt så dyr datamaskin for å sitte med den akkurat samme spaken i hendene uten at det tilfører opplevelsen min noe som helst nytt. Oppå dette mister jeg de fantastiske mulighetene konsoll gir med tanke på lokal flerspiller, noe jeg spiller like ofte som enspiller.

Et annet moment som gjør at jeg foretrekker konsoll på TV fremfor PC på TV er at jeg aldri greier å bli bekvem med annet enn spilling på storskjerm. Jeg har veldig dårlig syn, og ved å kjøre en PC på absurd høy oppløsning på TV-en fra fire meters avstand blir det faktisk umulig for meg å lese noe annet enn f.eks hovedoverskriften på en nettavis. Å skulle skifte oppløsning frem og tilbake er et ork jeg ikke er interessert i å foreta meg flere ganger om dagen. Det er desto mer uaktuelt å skifte mellom skjerm og TV hele tiden, da de står plassert på to forskjellige ender av et 25m stort rom.

"Bedre kontroller" er da i aller høyeste grad en smakssak. Jeg foretrekker å ha få, som regel faste knapper for spillene jeg spiller. Andre foretrekker kanskje å mappe om oppsettet sitt over et større spenn enn hva en gamepad kan tilby. Det får folk avgjøre selv. Jeg synes ikke det bør trekkes inn som et argument for konsoll vs PC på et generelt plan. For min del er det uviktig å ha absurd kjappe reflekser eller yrkesmilitær presisjon når jeg spiller, fordi jeg nyter spillingen på et rent rekreasjonelt plan fremfor å fokusere altfor mye på hvor jeg ligger an på statistikken. Når alle "sliter" med den samme unøyaktigheten balanserer spillet seg helt naturlig. Jeg har aldri opplevd at manglende ferdigheter har ødelagt spillopplevelsen min i verken skyte- eller rollespill på konsoll, så det er ikke et argument jeg kjenner meg igjen i.

Endret av Odesseiron
Skrevet
Jeg har PC og Xbox360, kjøper det til Xbox360 pga. stor tv, lyd sofaen osv.

Men jeg føler faktisk at det ikke er så veldig galt å laste ned på PC i ettertid.

Man har jo betalt for produktet, utviklerene har fått sitt. Blir for dumt å kjøpe det til begge formatene.

Kanskje det bare er meg. Men jeg føler ikke jeg gjør noe galt i akkurat dette tilfellet.

46"tv med surroundanlegg vs 19" pc skjerm.. mja.. :)

Enig med powerfeed; Jeg har kjøpt spillet til PS3, men kommer til å laste piratversjon på pc i tillegg pga av ekstramateriale + at det er kjekkere å spille den type spill med mus og tastatur.. er jo en liten bonus at grafikken på pc-versjonen seff blir bedre også...

Bare å spille på tv'n da om skjermen deres støtter det...

Skrevet
Jeg har absolutt ingen problemer med støyen fra verken drevet eller viftene på min Xbox 360, så det er knapt et gangbart argument for min del. Det bør vel også nevnes at jeg ikke lider av særlige hørselsproblemer eller er overdrevent tolerant for støy, så jeg har problemer med å se hvordan noen i det hele tatt hører konsollen sin med normalt volum på TV-en. Jeg har prøvd og eier flere gamepads til PC, men har fortsatt til gode å finne noen med gode trigger-knapper. Prisen på en slik dongle er lik prisdifferansen mellom et PC-spill og et konsollspill i mange tilfeller, og det er derfor jeg dro frem det som et eksempel på en ekstrakostnad jeg ikke er interessert i å betale, siden han synes denne utgiften er hårreisende.

Årsaken til at jeg er mer bekvem med konsollspilling foran TV-en enn tilsvarende med en PC er mange. For det første foretrekker jeg å ha alt sentralisert i ett program, hvor jeg uten å måtte lakse rundt kan starte stemmekommunikasjon med venner, se hva andre venner spiller, laste ned spill fra XBLA, automatisk patche spillene mine og så videre. På PC må jeg ofte bla mellom Steam, Xfire, Hamachi og spillenes proprietære lobbyer. For det andre synes jeg konsollspaker er langt mer fleksible med tanke på hvor godt de fungerer til ulike spillsjangre. Jeg kan uten problemer spille bilspill, rollespill, skytespill og sportsspill med den samme spaken. Når jeg da gir blaffen i at grafikken er noen hakk bedre på PC ser jeg absolutt ingen som helst grunn til å kjøpe meg en dobbelt så dyr datamaskin for å sitte med den akkurat samme spaken i hendene uten at det tilfører opplevelsen min noe som helst nytt. Oppå dette mister jeg de fantastiske mulighetene konsoll gir med tanke på lokal flerspiller, noe jeg spiller like ofte som enspiller.

Et annet moment som gjør at jeg foretrekker konsoll på TV fremfor PC på TV er at jeg aldri greier å bli bekvem med annet enn spilling på storskjerm. Jeg har veldig dårlig syn, og ved å kjøre en PC på absurd høy oppløsning på TV-en fra fire meters avstand blir det faktisk umulig for meg å lese noe annet enn f.eks hovedoverskriften på en nettavis. Å skulle skifte oppløsning frem og tilbake er et ork jeg ikke er interessert i å foreta meg flere ganger om dagen. Det er desto mer uaktuelt å skifte mellom skjerm og TV hele tiden, da de står plassert på to forskjellige ender av et 25m stort rom.

"Bedre kontroller" er da i aller høyeste grad en smakssak. Jeg foretrekker å ha få, som regel faste knapper for spillene jeg spiller. Andre foretrekker kanskje å mappe om oppsettet sitt over et større spenn enn hva en gamepad kan tilby. Det får folk avgjøre selv. Jeg synes ikke det bør trekkes inn som et argument for konsoll vs PC på et generelt plan. For min del er det uviktig å ha absurd kjappe reflekser eller yrkesmilitær presisjon når jeg spiller, fordi jeg nyter spillingen på et rent rekreasjonelt plan fremfor å fokusere altfor mye på hvor jeg ligger an på statistikken. Når alle "sliter" med den samme unøyaktigheten balanserer spillet seg helt naturlig. Jeg har aldri opplevd at manglende ferdigheter har ødelagt spillopplevelsen min i verken skyte- eller rollespill på konsoll, så det er ikke et argument jeg kjenner meg igjen i.

Da har du en spesiell definsijon på "normalt volum". Jeg er villig til å vedde 1000 kroner, eller mer om du øsnker, at jeg kan merke om en xbox360 er på når jeg spiller et spill på normalt volum. Jeg skal uten problemer samle sammen 10 folk eller flere som kan gjøre det samme på kort tid også.

Du vet at man får 360-kontrollere til PC? Om du liker de så godt, så kan du vel bare bruke de? Og argumentet ditt med pris er jo knapt nok relevant om man kjøper mer enn et spill, det er jo lettere absurd å kalle en 100-lapp ekstra for en 360-kontrolelr med dongle (og du trenger bare en for flere kontrollere) for en hårreisende utgift når du tlsynelatende betaler mer enn det ekstra for hver eneste spill du kjøper på konsoll kontra PC. For å være helt ærlig framstår den delen av argumentasjonen din som useriøs.

Det med å ha alt i "ett oppsett" kan jeg akseptere som et argument, selv om jeg personlig ikek synes tapet av fleksibiltet veier opp.

Man kan fint ha "konsollspaker" på en PC, PCer har vesentlig bedre utvalg av kontrollere en konsoll, du sier jo sågar senere at du mener kontrollere ikke bør trekkes inn som argument, noe som går imot det du sier tidligere, men det er like fullt et underlig syn, større utvalg kontrollere er åpenbart et argumetn for PC, selv om du personlig ikke trenger mer en joypad. Det har i stor grad med spillfølelse å gjøre, selv om du prøver å framstille det som bare "statistikkryttere" har utbytte av det.

Vil man kjøre en PC som konsoll, så har man gjerne en egen PC koblet til TVen, med egnet oppløsning, så man slipper å flytte rundt på PCen, akkurat som man har en konsoll i tilegg til PCen. Innkjøpsprisen er dog høyere for en PC. Jeg synes ærlig talt mange argumentene dine virker oppkonstruerte, eller i beste fall basert på lite kjennskap til den ene plattformen. Det er greit nok at det ikke er alle fordeler med plattformen som betyr noe for deg personlig, men det er allikevel en fordel med plattformen. Jeg synes feks ikke at det er så viktig at konsoller har et enklere oppsett, men jeg innser allikvel at det er en fordel med konsoller kontra PC. Ditto med at man slipper å sette seg inn i tilgejngelig hardware på samme måte.

AtW

Skrevet (endret)

Og du snakker om en nyere Xbox nå, sant, ikke en av de eldre utgavene med turbovifter? Om jeg anstrenger meg for å høre lyden - noe jeg i så fall må - er den absolutt ikke til sjenanse for meg. Kanskje jeg bør oppsøke hørselslegen igjen? Det er bare et år siden jeg var der nå, og hørselen min var i tipp topp stand da.

Prisen er på hundre kroner per dongle, eller fire hundre kroner for fire stykker. Da blir det plutselig prisforskjellen mellom fire spill. I følge denne siden kjøper hver Playstation 3-bruker gjennomsnittlig fire spill. Nå går det plutselig opp :)

Det er ingen hemmelighet at å spille på PC i de aller fleste tilfellene er dyrere enn å spille på konsoll, spesielt med tanke på varigheten til en spill-PC kontra en konsoll. De ekstra utgiftene kan i aller høyeste grad forsvares med den økte fleksibiliteten en PC gir, men disse synes jeg ikke bør trekkes inn i en debatt rundt spilling. Spesielt ikke når du snakker om å handle en ekstra PC dedikert til spill.

Man kan ha konsollspaker på PC -ja - men som jeg nevnte ser jeg ingen grunn til å handle Xbox 360-spaker (som er mine favorittspaker) til PC når jeg ikke foretrekker spill på PC. Jeg sier ikke at kontrollere ikke bør trekkes inn som et argument, jeg sier at det ikke bør gjøres i en generell debatt, fordi folk har ulike preferanser. Jeg gjorde rede for mitt syn, og jeg foretrekker trådløse gamepads med Xbox 360-oppsettet. Jeg sier heller ikke på noen som helst måte at bare såkalte "statistikkryttere" drar fordel av å bruke mus og tastatur, jeg sier at konkurranseelementet er såpass uviktig for _meg_ at det er fullstendig irrelevant om en PC-spiller hadde gruset meg i f.eks Call of Duty 4. Større fleksiblilitet i form av spillkontroller er også et argument, men oppsettene på flesteparten av gamepad-ene ute på markedet er såpass likt at jeg ikke kan se for meg at det skal veie særlig tungt.

Jeg er ganske sikker på at jeg har en mer ekstensiv bakgrunn med PC som spillsystem enn gjennomsnittsbrukeren her inne, så de usle hersketeknikkene og spekulasjonene dine kan du bare sløyfe. At argumentene mine virker oppkonstruerte får så være, dette er genuine meninger jeg har, og årsaker til at jeg i 70% av tilfellene spiller på konsoll. Jeg anmelder både PC- og Xbox-titler for Gamer, men det virker som om du baserer deg på at jeg utelukkende spiller konsollspill. Dette er ikke tilfellet. Jeg prøver simpelthen å gjøre rede for hvorfor noen foretrekker konsoll fremfor PC, men det virker som om det faller for døve ører.

Endret av Odesseiron
Skrevet (endret)
Og du snakker om en nyere Xbox nå, sant, ikke en av de eldre utgavene med turbovifter? Om jeg anstrenger meg for å høre lyden - noe jeg i så fall må - er den absolutt ikke til sjenanse for meg. Kanskje jeg bør oppsøke hørselslegen igjen? Det er bare et år siden jeg var der nå, og hørselen min var i tipp topp stand da.

Prisen er på hundre kroner per dongle, eller fire hundre kroner for fire stykker. Da blir det plutselig prisforskjellen mellom fire spill. I følge denne siden kjøper hver Playstation 3-bruker gjennomsnittlig fire spill. Nå går det plutselig opp :)

Det er ingen hemmelighet at å spille på PC i de aller fleste tilfellene er dyrere enn å spille på konsoll, spesielt med tanke på varigheten til en spill-PC kontra en konsoll. De ekstra utgiftene kan i aller høyeste grad forsvares med den økte fleksibiliteten en PC gir, men disse synes jeg ikke bør trekkes inn i en debatt rundt spilling. Spesielt ikke når du snakker om å handle en ekstra PC dedikert til spill.

Man kan ha konsollspaker på PC -ja - men som jeg nevnte ser jeg ingen grunn til å handle Xbox 360-spaker (som er mine favorittspaker) til PC når jeg ikke foretrekker spill på PC. Jeg sier ikke at kontrollere ikke bør trekkes inn som et argument, jeg sier at det ikke bør gjøres i en generell debatt, fordi folk har ulike preferanser. Jeg gjorde rede for mitt syn, og jeg foretrekker trådløse gamepads med Xbox 360-oppsettet. Jeg sier heller ikke på noen som helst måte at bare såkalte "statistikkryttere" drar fordel av å bruke mus og tastatur, jeg sier at konkurranseelementet er såpass uviktig for _meg_ at det er fullstendig irrelevant om en PC-spiller hadde gruset meg i f.eks Call of Duty 4. Større fleksiblilitet i form av spillkontroller er også et argument, men oppsettene på flesteparten av gamepad-ene ute på markedet er såpass likt at jeg ikke kan se for meg at det skal veie særlig tungt.

Jeg er ganske sikker på at jeg har en mer ekstensiv bakgrunn med PC som spillsystem enn gjennomsnittsbrukeren her inne, så de usle hersketeknikkene og spekulasjonene dine kan du bare sløyfe. At argumentene mine virker oppkonstruerte får så være, dette er genuine meninger jeg har, og årsaker til at jeg i 70% av tilfellene spiller på konsoll. Jeg anmelder både PC- og Xbox-titler for Gamer, men det virker som om du baserer deg på at jeg utelukkende spiller konsollspill. Dette er ikke tilfellet. Jeg prøver simpelthen å gjøre rede for hvorfor noen foretrekker konsoll fremfor PC, men det virker som om det faller for døve ører.

Jeg snakker om både eldre og nyere xboxer, selv om nye er noe bedre er det langt langt fra noen stille maskin.

Og hva skal man med hele 4 dongler? Ellers er det greit nok, konsoll er billigere om man kjøper få spill, det er det ingen som har protestert på, jeg har også selv poengtert at en konsoll er billigere i innkjøp (selv om ekstrautstyret og spillene er dyre).

jeg snakker om fleksibiltet i spillsammenheng, evt kan man trekke det til emdiasenter-sammenheng også om man bruler en konsoll til det. Jeg tenker ikke på fleksibiltet angående ting man ikke bruker en konsoll til.

At folk har ulike preferanser er jo nettopp grunnen til at godt kontrollerutvalg på en plattform er en fordel, også rent genrelt. Det gode utvalget gjør at folk med forskjellige kontrollersmak får sitt.

Du må gjerne kalle det "ussel hersketeknikk", men når en person med presumptivt god kjennskap til PCen som plattform kommer med såpass søkte argumenter som "en dongle er en hårreisende utgift", argumenterer som om man ikke kan bruke en 360-kontroller på PC, og ser helt bortifra at man kan ha en dedikert PC så virker motargumentene dine oppkonstruerte. Å åpne for at det kom av manglende kunnskap var et forsøk på å la tvilen komme deg til gode, da er det greit nok å trokke litt feil, men fra en mann med kunnskap virker argumentene som sagt oppkonstruerte og irrelevante i praksis, selv som et argument på genrelll basis, og ikke for deg personlig. Jeg baserer meg forøvrig på argumentene du fremmer, ikke hva du spiller og ikke spiller. Og som sagt, det finnes mange argumenter for å spille konsoll, men det betyr ikke at alle argumentene du har presentert er gode.

AtW

Endret av ATWindsor
Skrevet (endret)

Jeg beklager i så fall at jeg trakk inn fire dongler inn i prisen. Jeg ser nå at en kan bruke én med opptil fire spaker. Point proven. Jeg har dog aldri hevdet at prisen på nevnte dongle er hårreisende.

siden han synes denne utgiften er hårreisende.
er mine eksakte ord. Prisforskjellen mellom 4 / 7 spill (som er gjennomsnittet for hvor mange spill henholdsvis Playstation 3- og Xbox 360-brukere handler) og en spillPC med samme ytelse som en Xbox 360 er større enn 4/700 kroner. Essensen i argumentasjonen min var at tilsynelatende store utgifter ikke nødvendigvis er større enn de en lett overser. Jeg heller ikke på noen som helst måte hevdet at en ikke kan bruke en Xbox 360-spake på PC. Hadde jeg vært av den oppfatningen hadde jeg vel ikke bragt opp donglen i utgangspunktet. Grunnen til at jeg ikke tok utgangspunkt i en dedikert PC fordi dette ikke er vanlig praksis blant de jeg har nær kontakt med. Jeg tviler på ingen som helst måte på at dette er tilfellet, så du får unnskylde om jeg gikk inn i diskusjonen med feil utgangspunkt.

At du synes at argumentene mine er dårlig respekterer jeg, men jeg vet at det er mange som foretrekker konsoll av de samme grunnene som jeg har presentert. Du er tydeligvis en person med over gjennomsnittlig PC-kompetanse, og da har jeg full forståelse for at du ikke sier deg enig i mye av det jeg sier. For avanserte brukere er det et klart fortrinn å kunne modifisere spillene sine selv eller laste ned andre brukeres modifikasjoner, men dette er noe gjennomsnittsspilleren sjelden pirker borti etter min erfaring. I likhet med andre debatter i samme stil (Intel vs AMD, PS3 vs Xbox 360 osv.) bunner det hele ut i preferanser snarere enn objektive kvaliteter, så jeg vet ikke helt hvor mye mer det er å tilføre den :)

Endret av Odesseiron
Skrevet
Jeg beklager i så fall at jeg trakk inn fire dongler inn i prisen. Jeg ser nå at en kan bruke én med opptil fire spaker. Point proven. Jeg har dog aldri hevdet at prisen på nevnte dongle er hårreisende.

siden han synes denne utgiften er hårreisende.
er mine eksakte ord. Prisforskjellen mellom 4 / 7 spill (som er gjennomsnittet for hvor mange spill henholdsvis Playstation 3- og Xbox 360-brukere handler) og en spillPC med samme ytelse som en Xbox 360 er større enn 4/700 kroner. Essensen i argumentasjonen min var at tilsynelatende store utgifter ikke nødvendigvis er større enn de en lett overser. Jeg heller ikke på noen som helst måte hevdet at en ikke kan bruke en Xbox 360-spake på PC. Hadde jeg vært av den oppfatningen hadde jeg vel ikke bragt opp donglen i utgangspunktet. Grunnen til at jeg ikke tok utgangspunkt i en dedikert PC fordi dette ikke er vanlig praksis blant de jeg har nær kontakt med. Jeg tviler på ingen som helst måte på at dette er tilfellet, så du får unnskylde om jeg gikk inn i diskusjonen med feil utgangspunkt.

At du synes at argumentene mine er dårlig respekterer jeg, men jeg vet at det er mange som foretrekker konsoll av de samme grunnene som jeg har presentert. Du er tydeligvis en person med over gjennomsnittlig PC-kompetanse, og da har jeg full forståelse for at du ikke sier deg enig i mye av det jeg sier. For avanserte brukere er det et klart fortrinn å kunne modifisere spillene sine selv eller laste ned andre brukeres modifikasjoner, men dette er noe gjennomsnittsspilleren sjelden pirker borti etter min erfaring. I likhet med andre debatter i samme stil (Intel vs AMD, PS3 vs Xbox 360 osv.) bunner det hele ut i preferanser snarere enn objektive kvaliteter, så jeg vet ikke helt hvor mye mer det er å tilføre den :)

Det er sant, kjøper du få spill så er konsoller billigere. Og jeg vil kanskje si det er et gunstigere kjøp genrelt også, da det er grunn til å tro at man ikke er videre interessert i mods, og er en "enkel bruker" som foretrekker et enkelt oppsett.

En dedikert PC er kanskje ikke så vanlig, men jeg mener fortsatt det er relvant om man feks liker vesentlig bedre å spille på en stor skjerm og i sofaen, så har man alltids muligheten til å gjøre det med en PC også. Det kan ses på som et forsøk på å få et mest mulig sammenlingbart oppsett.

Det kan nok hende mange foretrekker konsoll pga de argumetnene du presenterer, men da vil jeg si det er pga for dårlig kjennskap til alternativene, man kan kanskje sammenlinke det med å foretrekke en SUV fordi man tror de bremser bedre om vinteren, selv om de ikke gjør det. Det er nok endel som bruker det som argument, selv om argumentet kanskje kommer av dårlig kjennskap til alternativene.

Personlig mener jeg at man kan se på de objektive kvaliteten til hver plattform, mens preferansene bestemmer hvor mye man vekter de forskjellige kvalitetene. Jeg forsøker ihvertfall så godt jeg kan å presentere de objektive argumentene, og la folk utifra preferansene vekte de forskjellige argumentene.

Ellers ser jeg at det har vært en litt krass tone i de siste innleggene, og det beklager jeg. Det er en engasjerende diskusjon :)

AtW

Skrevet

Ber folket om å holde seg til topic, som altså ikke er generell konsoll vs. pc. Vi har mer enn nok tråder om det emnet.

(Og som vanlig, ikke kommenter dette innlegget. Send evt. en PM)

Skrevet
er det det eneste du synest er konsollpreget?

Hele konseptet med pipboyen er jo konsollpreget.. I tillegg har du knapt noen hurtigtaster.. Merker fort at menyene i pipboyen er laget for bruk av gamepad :)

Sett ut fra hvor interfacet vil fungere best, så tror jeg det er omtrent like effektivt på PC som på konsoll. Det at Pip-Boy interfacet er enkelt betyr ikke nødvendigvis at det har blitt prioritert å designe for konsoll over PC, bare at det er lagt vekt på å simulere bruken av Pip-Boy til fordel for å gjøre interfacet teknisk avansert. Det vil si at det finnes muligheter til å gjøre både PC og konsollinterfacet mer komplisert. For eksempel kunne man lagt inn støtte for mer effektiv markering og filtrering av inventory (i "container interaction" delene) uten å måtte forandre noe særlig visuellt i Pip-Boy interfacet.

Man kan sikkert tolke på forskjellige måter, men jeg tror at den enkle, funksjonelle stilen som finnes påde på Pc og konsoll Pip-Boy versjonen har blitt valgt for å øke stemningsinntrykket for spilleren. Dette går igjen i hele stilen til Fallout 3. Teknologien er enkel og "clunky", men funksjonell og gir sterkt inntrykk av 50-talls futurisme. I Fallout er dette også overført til selve spillmekanikken. Det er ikke komplisert å spille Fallout. I alle fall er det gjort en betydelig innsats for å få alt til å virke ukomplisert og direkte.

Personlig er jeg veldig glad for at Bethesda har valgt å legge løpet slik, ettersom det er en direkte oppfølging av Interplays (og deretter Black Isles) designstil (på PC spill). Det er avgjørende for å få den riktige "feelingen", og feeling er avgjørende i et RPG.

Legger ved screenshots av Pip-Boy i PS3 og PC versjon, til sammenligning (PC bildet er fra CRT skjerm).

post-82028-1226138794_thumb.jpg post-82028-1226138806_thumb.jpg

Skrevet (endret)

Denne tråden handler jo om trådstarter burde kjøpe spillet til PS3 eller PC. Hvis trådstarter har en någenlunde bra PC som f.eks minimum 9600GT eller 8800GT, 22 eller 24 tommer LCD så vil jeg anbefale å gå for PC versjonen.

Har trådstarter en skikkelig dårlig PC så kan det være like greit å gå for PS3 versjonen.

Edit: Uansett ser jeg at tråden ble startet for snart 1 mnd siden. Så trådstarter har nok helt sikkert kjøpt spillet for en stund siden :p

Endret av OcMax

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...