Gå til innhold

Dårlig til spill ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, om det er en enkeltkjernet CPU er det ikke rare greiene i dag, for eksempel.

 

Og et Nvidia 9500 grafikkort er ikke akkurat noe kort som er egnet til de nyeste spillene heller. Skal du ha et Nvidia-kort som er egnet til spill bør du ikke kjøpe noe som er mindre enn x800 - f.eks. 8800 og 9800.

 

Så langt jeg ser er minimum innstillinger det beste du kan håpe på, da maskinen gir mer inntrykk av 'kontormaskin for tekstbehandling osv.' enn noen spillmaskin. Man får stort sett det man betaler for.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar
Tja, om det er en enkeltkjernet CPU er det ikke rare greiene i dag, for eksempel.

 

Og et Nvidia 9500 grafikkort er ikke akkurat noe kort som er egnet til de nyeste spillene heller. Skal du ha et Nvidia-kort som er egnet til spill bør du ikke kjøpe noe som er mindre enn x800 - f.eks. 8800 og 9800.

 

Så langt jeg ser er minimum innstillinger det beste du kan håpe på, da maskinen gir mer inntrykk av 'kontormaskin for tekstbehandling osv.' enn noen spillmaskin. Man får stort sett det man betaler for.

 

Sant nok det :p

 

PC'en er begynt å dra på åra faktisk, var meget bra når den ble kjøpt :p ... Men får vel oppgradere noe kraftig tror jeg...

Lenke til kommentar

Du kommer langt med å slenge inn en Core 2 Duo og et nytt skjermort. Geforce 9800 er det vel mulig å få til en fornuftig pris. Sjekk hva hovedkortet ditt takler av CPUer, godt mulig du må flashe BIOS for å bruke C2D, men det er gjort i en fei.

 

nVidias spillkort heter, med unntak av de to siste modellene, ett eller annet som slutter på 800 eller bedre, husk det :) Ikke kjøp 9600 eller noe sånn tull, legg et par hundrelapper til i det og få noe som er latterlig mye bedre, og faktisk egnet til spill.

 

Å bytte CPU og skjermkort vil gi deg en enorm ytelsesforbedring, til en relativt billig penge.

 

Edit : Oopsie! Ser ut som om hovedkortet ditt ikke støtter Core 2 Duo :/ I så fall må du ha nytt hovedkort også, det er ikke vits i å bytte til Pentium D eller noe sånn, det er alt for slappt om du skal spille nye spill. C2D er milevis foran i ytelse. Men kortet ditt må vel ha runda 4 år, og det er vel omtrent så lenge et hovedkort holder :)

 

Asus CPU support - http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...SLanguage=en-us

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Jeg har et 7800 GTX 256 mb kort liggende, er det bedre enn 9500 GT OC 512 mb ?

 

kortet som står i nå kjører akkurat nå med (9500):

 

Engine: 600 MHz

Shader: 1500 MHz

Minne: 1800 MHz

Og kan overklokkes en del da...

 

Vet ikke helt hva eller hvor mye det har å si ?

Endret av aXept
Lenke til kommentar
Den vil jo klare å kjøre de fleste spill på high..

 

7800 GTX kortet klarte ikke noe mere på spill... Minimum der og.. satt jeg oppsettet på "mainstream" så hakket det... så får bare stå i dette kortet, 9500..

 

9500 GT OC kortet klarte å spille Warhead på "Gamer" mode 10 ganger bedre enn 7800 GTX kortet klarte seg på "mainstream", så litt bedre må det nå være :p

 

Hakket litt i kamp scener da, så får nok spille på "Mainstream".... :o)

Lenke til kommentar

geforcekort som slutter på 400, 500 eller 600 har jo aldri vært bra.. kortene er laget for budsjettmaskiner som ikke skal dra tunge spill.. Skal du dra noe skikkelig må du jo ha et som slutter på 800, evt nye x260 eller x280.

 

Er kjempefornøyd med mitt Radeon 4870 som en får for en billig penge nå.. ca1900..

Lenke til kommentar
geforcekort som slutter på 400, 500 eller 600 har jo aldri vært bra.. kortene er laget for budsjettmaskiner som ikke skal dra tunge spill.. Skal du dra noe skikkelig må du jo ha et som slutter på 800, evt nye x260 eller x280.

 

Er kjempefornøyd med mitt Radeon 4870 som en får for en billig penge nå.. ca1900..

 

Får ha det i bakhodet til jeg skal oppgradere PC'en fullt... Må ha nytt HK + CPU, så får jeg se hva jeg går for.. :)

 

Men takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...