Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc nekter å starte windows


Anbefalte innlegg

heij har et ille problem med pc'en.. Har nyinnkjøpte komponenter.. Hovedkort, cpu, skjermkort og minne.. Oppstarten funker fint, men når windows logoen egentlig skal starte, restarter den tvert.. Samme i sikker modus å alle andre moduser, prøvd 2 forskjellige harddisker uten hell.. Har prøvd alt tenkelig jeg kan finne på, ordne i bios, sette sammen pc'en på nytt..

Forslag til hva mer som kan prøver eller hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer ikke inn i sikret modus med tekstlinje heller.. Kan dette være et psu problem.. På det gamle hovedkortet hadde strømkontakten blitt litt kortsluttet, så noen pinner på kontakten til psuen er svidd.. Pluss at den passer på kontakten på mitt nye hovedkort, men på hovedkortet er det 4 pinner mer på kontakten enn på psu kontakten.

Lenke til kommentar

kommer ikke inn i sikret modus med tekstlinje heller.. Kan dette være et psu problem.. På det gamle hovedkortet hadde strømkontakten blitt litt kortsluttet, så noen pinner på kontakten til psuen er svidd.. Pluss at den passer på kontakten på mitt nye hovedkort, men på hovedkortet er det 4 pinner mer på kontakten enn på psu kontakten.

Lenke til kommentar
350w, skulle holde lenge det for delene jeg har.. Kan det ha noe å si at jeg må installere windows på nytt pga nytt hovedkort?

Jeg tror en gyllen regel er å installere windows på nytt når man tar så drastiske tiltak som å bytte ut hovedkort. Hadde det kun vært cpu du hadde byttet hadde ikke dette vært nødvendig. Er nok en del drivere som ikke blir lastet inn ved boot som er ganske nødvendig.

Det er jo ikke alltid dette er 100% nøvendig, men har man problemer med oppstart/ustabilitet er det høyst anbefalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...