Gå til innhold

Hjelp meg å finne en SMS/MMS telefon til min mor.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg er på jakt etter en ny telefon som jeg skal gi til min mor som en gave men siden mobiltelefoner ikke er mitt område så er jeg nødt til å spørre her etter tips.

 

Telefonen skal primært bli brukt til å ringe med og sende SMS/MMS meldinger så telefonen er nødt til å skinne i dei bruksområdene, samt den bør ha ett enkelt og lettforståelig menysystem, godt tastatur, godt kamera og god batteritid. EDGE/3G er en fordel men alt annet av funksjoner er uviktig og mest sannsynlig vil aldri bli tatt i bruk av min mor.

 

Om det er en Samsung, LG, Nokia, SonyEricsson, Motorola osv. spiller ingen rolle så lenge den kan gjøre jobben uten noe kluss.

 

Prisklasse. Rundt 3000,- uten abb. kan gå høyere men da må telefonen være verdt de ekstra kronene.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det en fordel for din mor med EDGE/3G? Jeg synes du har en for høy prisklasse i forhold til ønskelige specs. Hvis hun ikke har behov for internett på mobilen (enten mobilt eller wlan), GPS, smarttelefon, mp3-spiller, radio osv, så kan en billigere telefon trygt velges.

 

Jeg er enig med Mikachu, 3120 kan være et godt valg. Problemet med prisklassen er jo at kameraet blir dårligere, men jeg vet ikke hvor viktig det er.

 

Andre aktuelle telefoner, slik jeg ser det:

- Nokia 6300 - kameraet får et "tja" i testen

- SE K660i - bedre kamera, men tastene kan være noe små, og bør derfor testes før kjøp

 

Prisen er henholdsvis ca 1200 og ca 1500 på disse.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det så er fordelen med edge/3G raskere nedlastning og sending av MMS meldinger, ikke noe annet, og absolutt ikke noe krav.

Jeg ser jeg skrev "prisklasse" i mitt orginale innlegg, det var ikke hva jeg mente å skrive. Det jeg mente var pristak og anngående pristaket jeg har satt så er det egentlig bare for å være på den sikre siden at jeg får en skikkelig telefon. Budsjettoverskudd er hyggelige nyheter for de fleste og gir rom for annet morsomt snadder når man bestiller. :mrgreen:

 

 

Angående telefonene som dere nevner.

Nokia 3120. Interessant.. synd kameraet er såpass svakt.

 

SonyEricsson K660i. ser ut til å være en god telefon men trolig så er knappene for små. Dem over 60 har ikke like smidige fingrer som tenåringer. ;)

 

Nokia 6300. Stor skrift i menyene, gode knapper, greitt kamera, veldig godt batteri, slank og lekker. Ikke 3G men det var heller ikke ett krav..

Jeg tror vi har en vinner her.

 

Takk for tipsene! :thumbup:

Lenke til kommentar

Godt å høre at det lå en fornuftig tanke bak ønsket om EDGE/3G. Alt for mange uten kunnskap på området vil ha 3G-telefon fordi det er "bra" i seg selv, selv om de ikke har behov for det. EDGE virker i dette tilfellet som et fin mellomløsning - MMS går raskt nok, samtidig som man slipper 3G-nettet som er mer strømkrevende.

 

Håper hun blir fornøyd med telefonen.

 

 

PS! Hvis du viser henne hvor raskt og enkelt det er å bruke Opera Mini til å lese lokalavisen på bussen, flyplassen osv., så skal du se at selv mor blir teknofil på et øyeblikk. ;) EDGE er, slik jeg ser det, tilstrekkelig for Opera Mini-bruk - i alle fall med bildekvalitet satt til "lav", og da er det også rimelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...