Gå til innhold

skal kjøpe pc-spill..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei,jeg skal snart til freia med skolen, og vi skal gå rundt i oslo også og jeg tengte og kjøpe et pc-spill. Er det noen som har bra tips og bra pc-spill vil ha krigerspill som pc'en min takler (litt om pc'en lg e500 vista ram:4gb,ati...)

De første "Call of Duty"-spillene er bra 2. verdenskrigspill uten for mye av den kvalmende og lettvinte patriotismen som preger mange andre i den sjangeren.

"HalfLife 2" er en bra begynnelse om du vil inn i den populære "etter-katastrofen"-sjangeren (første spillet jeg spilte og jeg var hekta fra da av). Et annet spill i denne gata, men langt mer "realistisk" orientert, er Stalker-Shadow of Chernobyl og Stalker-Clear Sky (temaet bygger på Tsjernobylulykken i 1986 og hva man kan fantasere om skjedde av rariteter i det radioaktive området endel år seinere). For de to siste er det viktig å installere siste "patch" (korrigeringsfiler), men det finnes ferdig lenke til side med slike i installeringsprogrammet.

 

Lykke til uansett hva du måtte velge, og om du får vanskeligheter med å "drive" noen av dem med din PC, senker du bare kravene i oppsettet (gjelder her særlig Stalker-spillene, som er temmelig "kraftkrevende" på høyeste ytelse).

 

Ettersom du sier du er litt fersk: FPS, "førstepersonskyter", betyr at bildet er mest mulig slik du ville sett med dine egne øyne om du hadde vært "på stedet", dvs du ser dine egne hender og våpen og annet utstyr du bærer på (sjelden beina faktisk). Bildet vil forandre seg som om det var du selv som gikk framover, snudde deg eller så opp eller ned. Dette er den mest gjennomført "realitetsorienterte" bildetilnærmingen (handlingen er noe helt annet)Tredjepersonspill betyr at du styrer hovedpersonen som ei lita dokke rundt i spillet. "Strategi" betyr at du via et gjerne stort kontrollbord styrer et stort antall enheter og ting & tang rundt på et større scenario, med mer eller mindre detaljerte animasjoner av hva som skjer. "RPG", best oversatt som "rollespill" viser til samhandling med andre personer. Om du vil ha det beste av alle verdener kan du prøve Stalker-spillene (Clear Sky kom nå nylig, men handlingen er faktisk forut for det første spillet som kom, Shadow of Chernobyl - som du kanskje skjønner så er det disse spillene jeg er mest opptatt av for tida). I Stalker-spillene er det mye samhandling med andre, det er mye skyting og det er atskillige kampanjer som krever god og gjennomtenkt planlegging.

 

sunzi

Endret av sunzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...