Gå til innhold

Koster det å ta med sykkel på buss?


michael691

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En gang viste jeg miljøkortet til bussjåføren som kjørte en moderne buss.

 

en måned senere, alias i dag sa han at sykkelen ''koster flesk'' og måtte betale 13 kr. Jeg hadde ikke nok tilåme. men slapp så vidt unna.

 

Er det en ny regel som er vedtatt eller no?

tja snakker av egne erfaringer, men mine erfaringer er at det varierer fra sjafør til sjafør.

noen sier care andre tar voksen pris for sykkel

Lenke til kommentar
Ja i Drammen. På den moderne bussen gikk jeg inn lett. men på sånn gammel buss med rom baki for sykkelen måtte jeg betale 13 kr (barnebilett) teite greier ass. Da må jeg begynne med å ta bussen på morran 1 time før skolen begynner.

er det samme firma?

 

 

Husker ikke hvilket firma :/

Nettbuss som kjører i Drammen. Takstreglementet sier en skal betale barnetakst for sykkel. Det samme gjelder i Ruter(oslo-akershus).

Men sykler medtas kunn hvis sjåføren godtar det med tanke på plass.

Lenke til kommentar
I Oslo og Akershus er rutene styrt av Ruter, her koster det barnebillett å ta med sykkelen. Prisene er avhengig av hvor langt du skal.

Men det står ingen plass at du må betale for sykkel. Og gjelder det i så fall også på T-bane?

 

Gjelder båt, buss, t-bane og trikk.

 

For å sitere fra Ruters taksttabell:

 

Sykkel, hund og sparkestøtting: Barnetakst. Kort for barn kan brukes.

 

Med andre ord så kan du ta med deg skilpadde og rullebrett gratis, men ikke hunden og sykkelen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I Oslo og Akershus er rutene styrt av Ruter, her koster det barnebillett å ta med sykkelen. Prisene er avhengig av hvor langt du skal.

Men det står ingen plass at du må betale for sykkel. Og gjelder det i så fall også på T-bane?

 

Gjelder båt, buss, t-bane og trikk.

 

For å sitere fra Ruters taksttabell:

 

Sykkel, hund og sparkestøtting: Barnetakst. Kort for barn kan brukes.

 

Med andre ord så kan du ta med deg skilpadde og rullebrett gratis, men ikke hunden og sykkelen.

Med ungdomskort i hordaland da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...