Gå til innhold

Navn på feierutstyr? Respirator


O3K

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg besøk av feieren, og i kjelleren ligger luken som er helt i bunnen av pipen.

Og for å være frank, den har ikke blitt åpnet på en god del år.

Så feieren måtte bruke en respirator mens han jobbet der. Så det jeg lurer på er, hva slags respirator brukte han? Jeg tenker på navn, og for meg så virker det som om den var en del av standardutstyret.

Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi den var råstilig, og jeg har lyst på en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Idag fikk jeg besøk av feieren, og i kjelleren ligger luken som er helt i bunnen av pipen.

Og for å være frank, den har ikke blitt åpnet på en god del år.

Så feieren måtte bruke en respirator mens han jobbet der. Så det jeg lurer på er, hva slags respirator brukte han? Jeg tenker på navn, og for meg så virker det som om den var en del av standardutstyret.

Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi den var råstilig, og jeg har lyst på en.

 

 

Hehe.. Artig spørsmål.. Når du skriver Respirator, mener du da åndedrettsver? For da kan du se om du finner en HER.

Lenke til kommentar
Hehe.. Artig spørsmål.. Når du skriver Respirator, mener du da åndedrettsvern? For da kan du se om du finner en HER.

Ja jeg mener åndedrettsvern, ikke respiratorer som brukes av medisinsk personell til å holde en pasient i live. Det norske ordet er litt irriterende akkurat der, i engelsk har de et spesifikt navn for hver av dem, mens i norsk brukes respirator om begge. og ja jeg sjekket den siden tidligere idag, og det virker som om de har det samme filteret, men ikke halvmasken med slange som feieren brukte, og det er egentlig de to kombinert jeg har lyst på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...