Gå til innhold

CPU vifte E8400 Socket 755


GunnarGul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skal jeg gjøre. Men er det vanskelig å ta på kjølepastaen?

 

Nei, ta på en liten dært på CPU flaten, nok til å dekke hele flaten med et tynt lag, og smør det utover med feks et bankkort.

Ikke legg på for mye, men det må også være nok til å dekke hele flaten.

 

Husk på å rengjør overflatene mest mulig før du legger på kjølepasta.

Lenke til kommentar

Fikk kjøleren i dag :)

 

CPUen er klokket til 3,6 GHz

Med den vanlige kjøleren lå temperaturen på max 49 grader idle (aldri hatt så lavt før), og max 73 grader under full load.

Med den nye kjøleren lå den på omtrent 42 grader idle og max 58 grader under load.

Er ikke dette fortsatt ganske høyt?

Hadde veldig mye problemer med å sette inn kjøleren. Er ikke helt sikker på at jeg fikk festet den riktig. Når jeg klarte å feste den på undersiden, så klarte jeg ikke feste den på toppen osv. Klarte til slutt å feste den så den satt godt fast, men er ikke helt sikker på at den sitter helt riktig.

Endret av GunnarGul
Lenke til kommentar

Eh wtf?!?! Satte inn kjøleren på nytt (tror den sitter fast nå), og satte alt i bios på default, så CPUen er 3 GHz. Satte på ORTHOS for å sjekke hvilke temperaturer jeg fikk. Max temp ble 52 grader, men det som er rart er at orthos stoppet.

 

fikk denne meldinga:

Test 1, 4000 Lucas-Lehmer iterations of M19922945 using 1024K FFT length.

FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4

Hardware failure detected, consult stress.txt file.

Torture Test ran 1 minutes 43 seconds - 1 errors, 0 warnings.

Execution halted.

 

Betyr det at prosessoren min ikke er stabil på 3 GHz?

 

EDIT: Har nå prøvd meg litt fram med orthos. Hvis jeg bare tar cpu test, går alt helt fint, men hvis jeg stresser RAM så stopper den igjen. Er det noe feil med RAMen min?

Endret av GunnarGul
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Jeg lagde et nytt emne om overklokking av CPUen min i overklokkings delen. Gi meg gjerne noen tips eller noe der hvis du har tid.

 

RAMen min er stabil igjen nå. Starta pcen min på nytt noen ganger og fixa litt, og nå går alt bra.

 

Er temperaturene mine greie, eller tror dere de fortsatt er litt for høye? Skal jeg prøve ta ut kjølern, fjerne pastaen og sette inn alt på nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...