del_diablo Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Prøvde å oppgradere Ubuntuen min til beta via update. Den har vistnok drivere for trådløsen min, også startet jeg oppgraderingen. Sto at det ville ta 4-5 timer(tregt nett), ogå forlot jeg den og drev på med mitt. Når jeg kom tilbake 6-7 timer senere var skjermen en fargeklatt(vanskelig å beskrive), og PC'n hadde låst seg. Skrudde den av ved å holde inne av-knappen, og derretter lot jeg den stå noen timer for at den skulle bli kald nok(høy tempratur + bærbar = ikke bra). Når jeg senere prøvde å skru den på fikk jeg opp 2 Ubuntu installasioner(forskjellen var kernelen, den ene var nyere og den andre var 8.04 sin). Den nyeste får Kernel Panic når jeg prøver å boote, den gamle får error når den prøver å komme og og prøver så å skru av seg men feiler på dette. Kjører 64-bit versionen. Så er det noen fiks løsning, eller er det bare en rett frem slett og reinstall? Endret 8. oktober 2008 av del_diablo
jonnor Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Hva slags error får den gamle? Du bør vurdere å rapportere dette inn som en bug, slik skal ikke skje. Hvis man har kunnskapen så er det praktisk talt alltid mulig å fikse en Linux innstalasjon, men enkelte ganger kan det være enklere med en reinstall. Jeg ville dog bootet opp en live-cd og hentet ut brukerkonfigurasjonsfilene under /home slik at du slipper å sette opp sånt på nytt. Testet du forresten med en 8.10 live-cd først?
del_diablo Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Skrevet 9. oktober 2008 Nei, updaterte via update manageren. Så jeg har ikke gidde med en 8.10 cd enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå